Datorn startar men får ingen bild..
Stängde av min dator som vanligt igår och när jag skulle starta upp den idag går den igång som vanligt men skärmen är helt svart, d.v.s. jag får ingen bild.
Hör hur hårddiskarna börjar arbeta och alla fläktar går igång men det verkar som att den inte startar "helt" om man säger så. Vanligtvis varvar fläktarna alltid max vid uppstart men efter att ha kommit in i windows så saktar de ner.
Nu vet jag visserligen inte om datorn kommer in i windows iom att jag inte har någon bild men fläktarna saktar då inte ner, vilket får mig att tro att den inte kommer in i windows överhuvudtaget.
Så, min gissning är att något är sönder... Men vad? Kan det bara vara grafikkortet som gett upp (~3 år gammalt)? Bytte nätagg och moderkort för några månader sen då mitt gamla nätagg bestämde sig för att kortslutas. Antar att grafikkortet kan ha blivit skadat i samma veva även om det fungerat utan problem sen dess.
Har väldigt svårt att tänka mig att det skulle bero på nätagget så det lämnar moderkortet eller grafikkortet.
Komponenterna i datorn är följande:
Nätagg: Tagan 480W
CPU: AMD Athlon64 3000+
Moderkort: Köpte ett billigt som den lokala butiken hade i lager efter att mitt gamla dog då jag ändå tänkt uppgradera vid nyår, men det är ett Asrock 939A8X-M
Minne: Corsair XMS3200, 2x512MB
Grafikkort: Leadtek WinFast A400GT TDH (6800GT, 256MB, PCI-E)
Nätagget och moderkortet är som sagt bara några månader gamla men resten är ungefär 3 år gammalt.
Skulle behöva lite förslag på vad man kan göra för att testa vad som är fel. Lär inte lämna iväg datorn på felsökning, kan jag inte komma fram till vad som är fel själv så får den stå tills dess att jag uppgraderar.
Tacksam för alla förslag!