Macbook-utmanare från Asus

Permalänk
Melding Plague

Macbook-utmanare från Asus

Tillverkaren Asus har idag släppt den bärbara datorn F8P som är helt vit och har läderdetaljer. Den har en 14,1-tumsmonitor och bygger på Intels Core 2 Duo-processorer.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

iBooken är fortfarande snygga(st)re!

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blomqvist
iBooken är fortfarande snygga(st)re!

Nej för det är MacBooken!

Permalänk
Medlem

iBook ey?... *Am cry*

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk

Är det någonting man ska undvika vad det gäller färg på tekniska prylar så är det vitt, men det kommer säkert en svart också, Asus har stora potential vad det gäller komponenter, intressant.

Visa signatur

Antec P180 | Asus P5B DLX/WIFI-AP | Intel Core 2 Extreme X6800 @4Ghz | Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 2048MB | XFX GeForce 7900GS 480M Xtreme 256MB | Raptor 74GB | Raptor 150GB | Seasonic M12 700W

Permalänk
Medlem

MacBooken pissar ju på den där designmässigt.

Permalänk
Medlem

Mycket intressant. Asus brukar göra hygglo grejor

Visa signatur

Speldatorn:
Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Samsung 27G60SD QD-OLED |

Permalänk
Medlem

man skaffar ju ingen mac bara ör att den ser bra ut utan för operativsystemet.

Visa signatur
Permalänk

Den får vara designad av självaste picasso och snygg som en fotomodell, men så länge den inte lirar OS X så har den inte nått och komma med mot macbook

Permalänk
Medlem

jävla mac design... sen när är billig-soviet-1970-plast "design"?

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk
Medlem

hur ska nåt som inte är byggt för att köra mac os kunna utmana apples datorer?! det är ju det som gör att apple kan ha sina priser på sina datorer?!
inte speciellt smart pröjsa 13000 för en "windows dator" med halvdan prestanda.
men visst... vitt är sjukt mycke snyggare/fräschare än svart när det kommer till datorer.
svart var inne när jag köpte min p4 dator för ca 6-7 år sen, men tycker det är dags för tillverkarna att insé att det inte behöver vara någon standard längre.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av herr_persson
Den får vara designad av självaste picasso och snygg som en fotomodell, men så länge den inte lirar OS X så har den inte nått och komma med mot macbook

Den kan ju visst köra OS X. Varför ska den det förresten? Jag reserverar mig för stav- och grammatikfel eftersom jag precis kommit hem från en hård kväll och skriver från mobilen.

Permalänk
Medlem

Asus tillverkar ju redan Macbooken, kan inte vara svårt att kopiera den då...

Men vafan, bara för att den är vit betyder inte att det är en utmanare. Den där ser grymt plastig och ful ut. Verkligen ibook 14" och inte macbook-utmanare.

Permalänk
Avstängd

Fan vad det gnälls över att den inte passar ihop med eran handväska (A.k.a bögslunga som vi lantisar kallar det)

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

Designmässigt så har den inget att säga till om om man ska jämföra med MacBook. Dock ser hårdvaran helt ok ut, tyvärr lite väl högt pris för att vara en riktigt MacBook-utmanare eftersom det känns som att den minsta modellen är den mest populära.

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"

Permalänk
Musikälskare

Snygg, hade köpt den över Mac

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X

💾 Min retrodator
📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Fan vad det gnälls över att den inte passar ihop med eran handväska (A.k.a bögslunga som vi lantisar kallar det)

??

Permalänk
Medlem

Tja... Den var väl rätt snygg, men fortfarande så är det Apple, Sony & Asus som gäller för konsument-bärbara. I den ordningen.
Designmässigt hur som helst...

"Män gnäller inte över stavfel, det gör fjollor..."
Ja, vad ska man säga?!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3

Nä men mer sånna här designlaptops kan ju va lite kul. Dock köper jag hellre mer prestanda än att lägga mer pengar på design.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk

....eller så köper man inte denna utan en ASUS F8SV med bra mkt bättre prestanda.
Jäkligt mkt billigare från USA också..
http://1toppc.com/Merchant2/merchant.mv?Screen=PROD&Store_Cod...

Visa signatur

hejhej

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blue_Moon_
....eller så köper man inte denna utan en ASUS F8SV med bra mkt bättre prestanda.
Jäkligt mkt billigare från USA också..
http://1toppc.com/Merchant2/merchant.mv?Screen=PROD&Store_Cod...

http://1toppc.com/Merchant2/images/Notebook/Asus/F8S/2.jpg

och jäkligt mycket färre svenska tecken på tangentbordet

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av herr_persson

Ubuntu? börjar bli grymt populärt för bärbara datorer.

Sen är val Mac-datorerna de enda tillsammans med Dell-skiten som inte har minneskortsläsare? Fruktansvärt pissdåligt. Men aja, båda två tycker jag är skräp.

Permalänk
Medlem

Design tycker jag bara är en bonus sak. Det är ju prestanda och funktion som ska gå i första hand.

Permalänk
Medlem

Bara det att det står 1.3 megapixel brevid kameran gör att den går fetbort som en designdator.
Det räcker väl med alla fula klisterlappar som sätts vid handleds-stöden?
Dem kan man i alla fall ta bort.

Visa signatur

Test

Permalänk

Den enda likheten jag kan se mellan den datorn (bilderna här på swec) och MacBooken som jag använder för att titta på bilderna är: båda datorerna är vita.

Annars kan man ju konstatera att Asus maskinen är ful och lär ha en relativt kass batteritid (i grundutförande, 6 cells batteri).

Nä ska man ha en bärbar dator så är det ju Apple (om man vill ha Mac), Sony eller Lenovo Thinkpad (om man vill/måste ha något annat än en Mac).

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Imo är båda två fula som skit, vita saker se plastiga ut, oavsett vad de nu är i för material.

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är trevligt att pc-tillverkare äntligen får upp ögonen för design!
Sen är det fortfarande problematiskt att det saknas enkelhet när det gäller produktutbudet. Få och väl avägda produkter är att föredra framför 30-tal olika modeller med små, små skillnader.

Permalänk

Varför är det alltid design när något är färgat vitt? Får ju en dator att se ut som en jädra leksak.

Visa signatur

:: i5 2500K @ 4.5GHz 1.34V :: Asus P8P67 Pro :: 4x4GB Corsair Vengeance 1600MHz CL8 :: Asus GTX 670 :: XFX Core 650W ::

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av norrgrd
Den kan ju visst köra OS X. Varför ska den det förresten? Jag reserverar mig för stav- och grammatikfel eftersom jag precis kommit hem från en hård kväll och skriver från mobilen.

Inte native. Jag pratar inte om nått osx86project

Permalänk
Medlem

Varför ska de aldrig kunna sätta dit en liknande touchpad som på macarna?
Nedsänkt och liten är fan inte praktiskt. Nej den ska vara i samma höjd som handledsstödet och stor som en limpskiva!