Missa inte Amazon Prime Deal Days!
Permalänk
Medlem

Klockning Hp ?

Tja. Jag har en hp pavilion t3000. Jag hade tänkt att klocka den, men när jag är inne i bios, så är det stället där man ska klocka "grått", Så det inte går att ändra något där. Varför är det så för? :S Vill klocka.

/ J

Permalänk
Avstängd

Du min lille vän !
Felet är :

H
P

så är det. Du köper inte en HP maskin för att klocka, du köper den för suporten, om ens det...

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

Men, vadå, går det inte klocka? Vill gärna ha seriösa svar istället för att snacka skit om Hp :S

Permalänk
Medlem

HP har förmodligen låst klockningen. Ska man klocka köper man inte märkesdatorer.

Visa signatur

BitFenix Outlaw | MSI 970A-G46 | AMD FX-8350 | Sapphire R9 280X | Corsair DDR3 1600MHz 4x2GB | Kingston SSD V300 120GB | Noctua NH-U9B | Silverstone Strider 700W

Permalänk
Medlem

Exakt, jag jobbar faktiskt med HP, hp har ett "strypt bios" för att du inte ska kunna klocka...

detta för 2 anledningar:

1. du ska inte pajja datorn med flit och sen hävda att det går på garanti (mycket vanligt)
2. du ska få den prestandan du betalar för

Permalänk
Medlem

Varför man köper en HP är bortom mig, ska man köpa en märkesdator köper man isåfall en Dell. Där kan man åtminståne öppna datorn utan att förbruka garantin.

Visa signatur

Samsung 27" Odyssey G60SD OLED QHD 360 Hz - Fractal Design North Svart - MSI GeForce RTX 4080 Super 16GB Ventus 3X OC - AMD Ryzen 7 7800X3D - G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Flare X - Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 2048GB - MSI MAG B650 Tomahawk WIFI - MSI MPG A1000G PCIE5 1000W

Citera för svar