Avgifter vid små kortköp på ett gym

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m3rnel
Off topic, men är det bara jag som stör mig på gymmet då alla taniga killar som tränar med 8kg hantlar, efter gympasset drar de fram sin shaker från gymgrossisten och börjar mixa pulver och ser hur nöjda som helst och tror att har fått de "The pump" ?

Man måste ju börja nånstans och tack vare det där pulvret kommer de ju bygga på sig snabbare än om de körde utan, dvs du kommer sluta irritera dig på dem tidigare Eller ja, de och de, jag snarare, är rätt tanig själv på 180cm/70kg :/ 8kg-hantlar är inget jag använder mig av dock :>
Så länge man kör hårt spelar det ingen roll var man börjar, finns massa anledningar till att folk inte är vältränade men det är väl bra att vissa försöker göra något åt det även om de kanske inte kommit så långt på vägen än?

Visa signatur

hmm

Permalänk
Medlem

ett annat diskussionsforum har
en diskussion. bra med information!

Avtalsbrott att ta ut kortavgift på VISA-kort
http://www.webforum.nu/showthread.php?t=135924

Visa signatur

P[a]cman äter spöken så ofta han kan.

citera mig, annars är risken överhängande att jag inte hittar tillbaka.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SantaClaus
Förresten, någon som har en aning om vad en kortbetalning kostar för butiksägaren?

Kan säga att de flesta gör ett par hundra procent påslag på kortavgiften gentemot verkliga kostnader. Det börjar bli som med ICA's matkassar...

Du vet inte vad kortbetalningen kostar för butikerna, men du vet att flera butiker gör ett par hundra procents påslag? Det rimmar illa.

2-3 kr som de flesta här har i avgift täcker kostnaden ganska precis skulle jag säga.

6 kr som trådskaparen talar om, är det knappast någon som betalar.

Hos Babs tror jag "listpris" för ett vanligt VISA-kort (ej utländsk, ej kredit) landar kring 2,00-2,25kr + moms.

Tillkommer gör eventuella uppkopplingskostnader samt eventuell terminalhyra.

Medlemmar i Svensk handel har möjlighet till ett avtal genom nordea, då landar transaktionskostnaden på 0,99 kr+moms. Tillkommer terminalhyra också då såklart.

Sen har såklart stora kedjor egna avtal som säkerligen varierar mellan 0,00-2,00 kr och varierande procentsatser på kredit- och utländska kort.

Man ska heller inte förglömma att handlaren även har en kostnad för att hantera kontanter. Kassor ska räknas (timlöner...). Cashdrop-stationer är duktiga på ta betalt även dom.

Sen har vi rånrisken med kontanter.

Vidare så gäller förbudet mot kortavgifter EJ Mastercard/Maestro-kort.

Har för övrigt inte sett en enda, eller ens hört talas om, handlare som blivit av med sin kortterminal och inlösenavtal på grund av avtalsbrott gentemot inlösande företag.

Visa signatur

iPhone 5, iPad 3, Macbook Air