Datorbutiken.com och deras nya snabba leveranser?

Permalänk

Smokey_Bandit - dbmannen har inte fått nåt mail från dig.. Maila igen!

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av datorbutiken.com
Smokey_Bandit - dbmannen har inte fått nåt mail från dig.. Maila igen!

Ojdå.. Hmm ska kolla om jag kan lokalisera mailet..

Edit:
Hittade inte mitt orginal-mail men skickade ett nytt.

Permalänk
Medlem
Permalänk

Orkar inte starta en ny tråd så då frågar jag här istället, finns det någon kampanjkod för frifrakt nu hos DB.COM? uppskattas..

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Schakalen
Orkar inte starta en ny tråd så då frågar jag här istället, finns det någon kampanjkod för frifrakt nu hos DB.COM? uppskattas..

Det finns, men så vitt jag vet är dom koderna personliga. Enda jag vet som är "Public" är "extragodis".

Permalänk
Medlem

Jag är nöjd alla fall, beställde grafikkort i tisdags, dagen efter kunde jag hämta ut det och glad blev man när man fick 5 karameller då jag glömde skriva in extragodis så fick man suga på det när man installera grafikkortet mycket trevligt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Schakalen
Orkar inte starta en ny tråd så då frågar jag här istället, finns det någon kampanjkod för frifrakt nu hos DB.COM? uppskattas..

Undrar detsamma.. har en hel del att beställa nu i dagarna.. :/

Visa signatur

1 >> Intel i5-2500K | GA-P67A-UD5-B | Asus GTX 570 | G.SKILL 16Gb | Windows 7 pro | p183 v3 | LG L226WU-PF
2 >> AMD 64 x2 6400+ | Asus Crosshair | 8800GT 512Mb | Mushkin 4Gb | Vista 64 <> XP 32 | p182 | LG L226WU-PF
2 >> Fujitsu Lifebook | Intel i5-2450M | 4Gb | 300GB HD | GT 525M | Windows 7 pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sprites
Undrar detsamma.. har en hel del att beställa nu i dagarna.. :/

Svaret är konsist och snabbt, NEJ..

Bara ni pungar ut

Visa signatur
Permalänk

beställde lite delar för ca 2 veckor sedan. Men pga att vissa delar inte fanns i lager, så fick jag vänta. Dock när alla delar kom in i lager, så skickades det, och jag kunde ha hämtat ut paketet dagen efter (om jag inte varit bortrest)

Mycket bra gjort av DB..

Visa signatur

A girl turns on when she wants but a computer turns on when you want

Permalänk
Medlem

Är riktigt nöjd med datorbutiken. Lade en order på nya minnen och en ny hårddisk en torsdagmorgon och kunde glatt hämta ut mitt paket på fredag eftermiddag. Bra packat och rikligt med db-cola(extragodis). Så jag kan absolut rekommendera dom!

Visa signatur

6600k @ 4.5Ghz | 16 GB DDR4 | GTX 970 | Z170

Permalänk
Medlem

Vet inte om de har problem i systemet eller något nu. Gjorde en order igår och det tog ca 12 timmar innan orderbekräftelsen kom. Gjorde en liten ändring på ordern i morse vid 8 och har fortfarande inte fått orderbekräftelsen sen uppdateringen. Är väl bara glömma att den skickas idag och då är det bara glömma att få ordern innan helgen.

Hoppas bara det är någon tillfällig svacka.

Permalänk
Medlem

Jävla posten, här uppe kan man normalt räkna med tre dagar (vilket även den andra delen av ordern dök upp (den 29de), men här har visst posten slarvat lite och skickat till Kalix för att sedan åka tillbaka ner i landet igen... jaja kanske dyker upp imorgon.

Citat:

Kund: SHOPPINGSAJTERNA SVENSKA AB
Tjänst: Postpaket (25) Status: Utlämnat
Vikt: 0.9
Postnr: 98140 Ort: KIRUNA
Avsänt: 2007-10-25 Utlämnat: 2007-10-31

Status
2007-10-31 | 17:48 | OKQ8 Konduktörsgatan | Mottagaren har hämtat försändelsen
2007-10-31 | 15:01 | OKQ8 Konduktörsgatan | Försändelsen har kommit till Postens serviceställe
2007-10-30 | 11:44 | Ånge | Försändelsen har sorterats
2007-10-30 | 08:35 | Ånge | Försändelsen har sorterats
2007-10-29 | 17:25 | Luleå | Försändelsen har sorterats
2007-10-29 | 17:25 | Luleå | Försändelsen har sorterats
2007-10-29 | 15:19 | Brevbärarkontor Kalix | Posten har tagit emot försändelsen
2007-10-29 | 13:25 | SHOPPINGSAJTERNA SVENSKA AB | Posten har mottagit elektronisk förhandsinformation från avsändaren
2007-10-26 | 08:25 | Ånge | Försändelsen har sorterats
2007-10-25 | 21:31 | Posten | Brevavisering har skickats till mottagaren
2007-10-25 | 13:43 | Malmö | Försändelsen har sorterats

Fick i alla fall min avi där det står att den kan hämtas ut den 30de...

EDIT: Äntligen är moderkortet i min famn efter sin Sverige-resa
Förstår inte varför Posten tagit bort linjen mellan Luleå<->Kiruna, hade haft den här en dag tidigare i sådana fall.

Permalänk
Medlem

Har inte beställt från DB på välldigt länge. Men jag var ju tvungen att testa dom nu när det blivigt sånt hallå om DB

Skulle uppgradera min burk med lite färska saker från detta århundrande

Beställde cpu moderkort och minne från DB.

Beställde det på en torsdag runt kl 11-12 har jag för mej, och tänkte alldrig i hel**e kommer jag få det där före helgen.

Sisst jag handla från DB så va det minst en vecka innan man fick några prylar

men ajja höll koll på kollinumret som en hök och det hadde stannat på 02.30 Soteras i örebro, ajja kl närna sej 16.30 så jag kunde dra från jobbet hadde med mej kollinummer så jag drog in på ICA för att kolla.

Möttes av en trevlig överaskning då, paketet fanns på plats

Så det va snappt gjort av både DB och Posten.

Så veckan därpå skulle jag ha lite mer prylar ett grafikkort och en låda, eftersom det gick fint sisst från DB så tänkte jag att jag tar därifrån nu åsså.

Beställde torsdag morron och lådan kom dagen efter men inte grafikkortet. Då visade det sej att det va två olika kollin som skickades olika tider. Helskum sak måste jag säga dom hadde lyckas göra där.

Ajja det stora hela intrycket e endå helt ok.

Bra priser

Snabba leveranser även fast man bor lite längre upp i landet.

Så jag ger tummen upp för DB i dagsläget!

Visa signatur

iMac 27" 2.8GHz Quad-Core Intel Core i7 - 8GB 1066MHz DDR3 SDRAM - ATI Radeon HD 4850 512MB - 2TB Serial ATA Drive - 8x double-layer SuperDrive

Permalänk
Medlem

Jag beställde från datorbutiken för exakt en vecka sen. Fredag morgon. Alla saker fanns hos dom och sakerna kom hem på måndag kl 16.

Mycket nöjd med deras snabba leveranser!

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skogga

Förstår inte varför Posten tagit bort linjen mellan Luleå<->Kiruna, hade haft den här en dag tidigare i sådana fall.

Därför att posten är inte intresserade av service eller kvalitet i sina tjänster

Permalänk
Medlem

Känns betryggande att 24 timmar efter att DB sagt att min rigg har åkt till posten så funkar det fortfarande inte att söka på kollinummer och posten hävdar att jag antingen har fel nummer eller så har DB inte skickat, till vilket DB svarar att den visst skickats.

Suck.

Visa signatur

Stationär: i7 2600K @ 4,5GHz - Noctua NH-D14 ⎢AsRock P67 Extreme 4⎢Corsair 8Gb 1600MHz XMS3 (9-9-9-27)⎢MSI GeForce GTX 770 4GB⎢80GB Intel SSD + 1TB Samsung Spinpoint⎢Corsair AX 850W 80+ GOLD⎢Fractal Define XL⎢

Permalänk
Medlem

Shit, det var snabba ryck, som sagt köpt minnen via JME, men när jag gjorde en retur anmälan skedde allt via DB.

Skickade iaf minnena i Tisdag, de ankom till DB igår (torsdag) och Idag skickar de ett nytt par!

Jag hoppas det är ett nytt par iaf

Står " -1 returnerad och nedanför 1 leveransklar"..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Börjar bli mer och mer trött nu på DB...

Som jag skrev ovan så fungerade först inte kollinumret alls, förän efter 17-tiden på fredagen (allt beställdes och var klart långt innan 14 på torsdagen). Posten säger att de inte fick paketet förän på fredagen, så redan här har ju DBs "leveransgaranti" brustit.

Sen visar det sig när man söker upp försändelsen på posten.se att kollit väger 59!! kilo! Detta är alltså 1 skärm, 1 chassi och sen allt som sitter innuti en vanlig rigg, inga speciella saker alls.

Ringer till posten som säger att jag kan glömma Hempaket (som är den leverans jag beställt) då kollit är för stort och för tungt... Dom kommer köra ut paketet till ett "företagscenter" och vill jag sen få det hemkört får jag kontakta postens åkeri (och detta kommer med största sannolikhet innebära minst 1 dag extra samt extra konstnader...)

Ringer då DB och killen på kundtjänst säger att vad han kan se ska paketet väga 25-30 kilo och han har ingen aning hur lagerpersonalen lyckats packa det till 59...

Nu får jag vänta till måndag, sen ringa DB och försöka få nån ordning på det hela.

Men det är jävligt trist att saker inte kan flyta som de ska och att man som kund måste hålla järnkoll på allt för att det inte totalt ska strula ihop.

Jag förutsätter helt kallt att DB tar den extra frakten och hanterar kontakten med åkeriet, men att jag ska behöva ta reda på att det inte funkar och sen spendera en massa tid i telefon för att fixa deras fel är inte ett trevligt kundbemötande.

SUCK!

Uppdatering måndag 19/11: Mitt gigantiska paket ligger fortfarande kvar på Postens tunggodsavdelning i Malmö (dvs det finns inte en chans att det kommer i dag). DB har inlett en "undersökning" för att ta reda på vad som är fel och ska höra av sig... Så betryggande...

Visa signatur

Stationär: i7 2600K @ 4,5GHz - Noctua NH-D14 ⎢AsRock P67 Extreme 4⎢Corsair 8Gb 1600MHz XMS3 (9-9-9-27)⎢MSI GeForce GTX 770 4GB⎢80GB Intel SSD + 1TB Samsung Spinpoint⎢Corsair AX 850W 80+ GOLD⎢Fractal Define XL⎢

Permalänk

Warpony - maila mig med referens till ordernummer, detta vill jag kolla på..

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Warpony
Börjar bli mer och mer trött nu på DB...

Som jag skrev ovan så fungerade först inte kollinumret alls, förän efter 17-tiden på fredagen (allt beställdes och var klart långt innan 14 på torsdagen). Posten säger att de inte fick paketet förän på fredagen, så redan här har ju DBs "leveransgaranti" brustit.

Sen visar det sig när man söker upp försändelsen på posten.se att kollit väger 59!! kilo! Detta är alltså 1 skärm, 1 chassi och sen allt som sitter innuti en vanlig rigg, inga speciella saker alls.

Ringer till posten som säger att jag kan glömma Hempaket (som är den leverans jag beställt) då kollit är för stort och för tungt... Dom kommer köra ut paketet till ett "företagscenter" och vill jag sen få det hemkört får jag kontakta postens åkeri (och detta kommer med största sannolikhet innebära minst 1 dag extra samt extra konstnader...)

Ringer då DB och killen på kundtjänst säger att vad han kan se ska paketet väga 25-30 kilo och han har ingen aning hur lagerpersonalen lyckats packa det till 59...

Nu får jag vänta till måndag, sen ringa DB och försöka få nån ordning på det hela.

Men det är jävligt trist att saker inte kan flyta som de ska och att man som kund måste hålla järnkoll på allt för att det inte totalt ska strula ihop.

Jag förutsätter helt kallt att DB tar den extra frakten och hanterar kontakten med åkeriet, men att jag ska behöva ta reda på att det inte funkar och sen spendera en massa tid i telefon för att fixa deras fel är inte ett trevligt kundbemötande.

SUCK!

Uppdatering måndag 19/11: Mitt gigantiska paket ligger fortfarande kvar på Postens tunggodsavdelning i Malmö (dvs det finns inte en chans att det kommer i dag). DB har inlett en "undersökning" för att ta reda på vad som är fel och ska höra av sig... Så betryggande...

Blir du inte nyfiken vad det är. Kanske är lite "bonusprodukter". 30kg extra datorgrejer låter inte dumt.

Permalänk
Sötast

Beställde först CPU, tog några dagar, 2 månader senare, projektorduk tog 2? dagar. och idag beställde jag ny skärm.

Jag vet inte varför jag började beställa på datorbutiken igen, slutade för många år sen. Men nu är jag iaf helnöjd!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Warpony
Börjar bli mer och mer trött nu på DB...

Som jag skrev ovan så fungerade först inte kollinumret alls, förän efter 17-tiden på fredagen (allt beställdes och var klart långt innan 14 på torsdagen). Posten säger att de inte fick paketet förän på fredagen, så redan här har ju DBs "leveransgaranti" brustit.

Sen visar det sig när man söker upp försändelsen på posten.se att kollit väger 59!! kilo! Detta är alltså 1 skärm, 1 chassi och sen allt som sitter innuti en vanlig rigg, inga speciella saker alls.

Ringer till posten som säger att jag kan glömma Hempaket (som är den leverans jag beställt) då kollit är för stort och för tungt... Dom kommer köra ut paketet till ett "företagscenter" och vill jag sen få det hemkört får jag kontakta postens åkeri (och detta kommer med största sannolikhet innebära minst 1 dag extra samt extra konstnader...)

Ringer då DB och killen på kundtjänst säger att vad han kan se ska paketet väga 25-30 kilo och han har ingen aning hur lagerpersonalen lyckats packa det till 59...

Nu får jag vänta till måndag, sen ringa DB och försöka få nån ordning på det hela.

Men det är jävligt trist att saker inte kan flyta som de ska och att man som kund måste hålla järnkoll på allt för att det inte totalt ska strula ihop.

Jag förutsätter helt kallt att DB tar den extra frakten och hanterar kontakten med åkeriet, men att jag ska behöva ta reda på att det inte funkar och sen spendera en massa tid i telefon för att fixa deras fel är inte ett trevligt kundbemötande.

SUCK!

Uppdatering måndag 19/11: Mitt gigantiska paket ligger fortfarande kvar på Postens tunggodsavdelning i Malmö (dvs det finns inte en chans att det kommer i dag). DB har inlett en "undersökning" för att ta reda på vad som är fel och ska höra av sig... Så betryggande...

Och hur har det löst sig då?

Permalänk
Medlem

Det löste sig som följer:

Datorbutiken hörde aldrig av sig med resultatet av sin "undersökning". Någon förklaring till varför paketet vägde 60 kilo fick jag aldrig.

Efter samtal till posten, postens åkeri, och sen nån underavdelning så har paketet skickats fel och ligger i fel stadsdel under tisdagen... MEN, efter att jag legat på och pratat med postenanställda som nog ingen visste existerade så lyckades rätt åkeri få tag i paketet under tisdagen och tisdagkväll (20:e) får jag min leverans.
Lite trist kanske att inte DB kunde fixat detta då de uppenbarligen både skickat för sent och sen packeterat på totalt märkligt sätt.

Så, nu är ni nyfikna va, vad vägde 30 extra kilo?

Inte ett jävla skit.

Datorn kom i tre prydliga lådor (skärm, chassi och en låda med alla komponenter) som inte vägde i närheten av 60 kilo (totalt 25-30).

Så vad datorn gjort 2 extra dagar efter den skulle varit framme på fredagen är ett mysterium. Kanske gick den på nån snabbdiet för att bli av med sin gigantiska övervikt?

DBs kundtjänst har iaf varit vänliga under alla mina samtal, men det verkade för mycket begärt att dom skulle höra av sig när de 2ggr försäkrat att de jobbat på ärendet och skulle ringa så fort de visste nått.

Vill bara påpeka att det inte är det att datorn tog 3 dagar på sig att komma fram som är problemet, för jag är van vid den svenska postgången, utan som sagt hur DBs kndtjänst verkar hanterat ärendet och att den inte heller skickades i tid (enligt posten).

DB-mannen: Mailat dig ordernummer så kanske ni kan kolla era rutiner på lagret eller liknande

Visa signatur

Stationär: i7 2600K @ 4,5GHz - Noctua NH-D14 ⎢AsRock P67 Extreme 4⎢Corsair 8Gb 1600MHz XMS3 (9-9-9-27)⎢MSI GeForce GTX 770 4GB⎢80GB Intel SSD + 1TB Samsung Spinpoint⎢Corsair AX 850W 80+ GOLD⎢Fractal Define XL⎢

Permalänk
Avstängd

Måste väl inflika att jag är nöjd med min senaste beställning från DB vad det gäller snabbhet med frakt. Beställde en bunt grejjer av vilket en CPU (X2 4200+) ej fanns i lager, dock kom en annan CPU in (X2 4400+) så efter en snabb mailkonversation med DB-Mannen lades det om till en sådan. Paketet kom iaf idag, väl emballerat och allt helt.
Däremot blev jag besviken över de få godisarna dom skickat med, endast 4 stycken nu efter att ha handlat för ~13 000:-
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=788...
Hade gärna haft ett gäng som julgodis, eftersom sonen är mäkta förtjust i dom. Behöver jag skriva att han tyckte det var snålt tilltaget?

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilg@dd
Måste väl inflika att jag är nöjd med min senaste beställning från DB vad det gäller snabbhet med frakt. Beställde en bunt grejjer av vilket en CPU (X2 4200+) ej fanns i lager, dock kom en annan CPU in (X2 4400+) så efter en snabb mailkonversation med DB-Mannen lades det om till en sådan. Paketet kom iaf idag, väl emballerat och allt helt.
Däremot blev jag besviken över de få godisarna dom skickat med, endast 4 stycken nu efter att ha handlat för ~13 000:-
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=788...
Hade gärna haft ett gäng som julgodis, eftersom sonen är mäkta förtjust i dom. Behöver jag skriva att han tyckte det var snålt tilltaget?

Har du helt missat att man kan skriva EXTRAGODIS som kampanjkod i kundvagnen? Det står ju på hundra ställen här på forumet.

Jag har fått två stora påsar godis nu till mina två senaste ordrar. Lakritsen har jag dock slängt och mintchokladen är slut så jag får nog köpa ett nytt Steelkeys snart. Det hade varit trevligt att kunna välja godissmak när man beställer, jag vill bara ha mintchoklad

Visa signatur

detta är min nya sign!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CLn
Har du helt missat att man kan skriva EXTRAGODIS som kampanjkod i kundvagnen? Det står ju på hundra ställen här på forumet.

Jag har fått två stora påsar godis nu till mina två senaste ordrar. Lakritsen har jag dock slängt och mintchokladen är slut så jag får nog köpa ett nytt Steelkeys snart. Det hade varit trevligt att kunna välja godissmak när man beställer, jag vill bara ha mintchoklad

Nej då, men jag var inte ute efter en 2,5 kilos låda denna gång.
Det har alltid på senare tid legat med en grabbanäve blandade godisar i paketen utan att man skrivit nått extra, hade varit lagom nu till jul det..
Sen om man handlar för 12 papp i en sändning tycker jag inte att det ska behöva nämnas heller för den delen. Men men, man har kanske blivit bortskämd över sommaren.

Fick dock 2 stycken stora lådor med godis a' 2,5-3,0 Kg i sommras.

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilg@dd
Nej då, men jag var inte ute efter en 2,5 kilos låda denna gång.
Det har alltid på senare tid legat med en grabbanäve blandade godisar i paketen utan att man skrivit nått extra, hade varit lagom nu till jul det..
Sen om man handlar för 12 papp i en sändning tycker jag inte att det ska behöva nämnas heller för den delen. Men men, man har kanske blivit bortskämd över sommaren.

Fick dock 2 stycken stora lådor med godis a' 2,5-3,0 Kg i sommras.

Shit, 6 kilo? Det är kanske lite överdrivet... Mina påsar var drygt ett halvkilo vardera. Med en månads mellanrum blev det ganska lagom för min konsumtion

Och för att hålla tråden ontopic, båda mina leveranser tog ca 30h från klick till tunga lyft från ICA ut till bilen. Med beröm godkänt!

Visa signatur

detta är min nya sign!

Permalänk
Medlem

Synd att de slutat med frifrakten, tänkte för andra gången beställa genom DB men det lutar åt lokala butiken. Beställde mp3 sist och det gick ju väl smidigt med frakten.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Vill bara beröma Datorbutiken för bra service..
Beställde CPU och kylare och märkte efter jag beställt att jag behövde beställa en del till kylaren separat..
Mailade kundservice och undrade om det gick och lägga till den i orden efter att jag testat att lägga till den enligt anvisningarna på sidan som inte funkade..
Men pga av att julen närmar sig så hann inte kundtjänst fixa till det innan orden skickats.. men fick frifrakt på kontot så jag kan beställa monteringssatsen till kylaren i efterhand om den nu ens behövs.

Sånt gör att man blir glad och gärna beställer fler ggr.

Synd bara att posten segar med paketet

Posten har skickat avin 19/12 07.48 men paketet ligger kvar i sthlm och avin har inte dykt upp än. Hoppas den dyker upp i morgon så att man hinner fixa i ordning julklappen innan jul

God Jul och Gott nytt år

Visa signatur

[AMD Ryzen 7 2700X][MSI X470 GAMING PRO CARBON] [Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3000MHz 2x8GB ] [MSI Radeon RX 5700 XT Mech OC] [Fractal design Define R2] [Asus VP278] Logitech G502][Razer Ornata chroma]

Permalänk
Medlem

Funderar på att köpa lite dator delar från db.com och undrar hur det är med deras Preliminära datum? Är dom att lita på?