Permalänk
Avstängd

Google

Varför är det så många medlemmar som ideligen hänvisar till Google hela tiden? Vill dom inte att forumet skall finnas det enda raka borde väl vara att hänvisa till att leta efter info på swec eller hur alt hjälpa till och leta reda på en tråd här på forumet men för fasen inte hänvisa till Google i tid och otid.

Några exempel på detta:
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...

Om nu dessa tycker att google är en bättre sida att besöka istället för swec så tycker jag att lämplig moderator skulle se till att dom själva blir avstängda från forumet för en tid.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andersj
Varför är det så många medlemmar som ideligen hänvisar till Google hela tiden?

För att det spar tid för ts och ger mer plats åt dom seriösa/intressantare trådarna. Jag vet inte hur det är med dej, men det är ytterst sällan jag kollar bakom sidan ett.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andersj
Om nu dessa tycker att google är en bättre sida att besöka istället för swec så tycker jag att lämplig moderator skulle se till att dom själva blir avstängda från forumet för en tid.

Va? Vad är det för inställning? SweC är ett _diskussionsforum_, inte ett 'var snäll att googla åt mej'-forum. Visst, det går till överdrift ibland, men i dom exemplen du tog upp var det ju helt befogat.

Visa signatur

| Intel Q6600 | Asus - P5W DH Deluxe | 8800 Gts 512MB | Antec P180B | Corsair HX520 | Corsair PC6400 DDR2, 2048MB | WD500GB 7200RPM | Hp W2207H |
Ursprungligen inskrivet av fsvo: "Det finns helt klart två sorters människor. 1. De som googlar 2. De som frågar dem som googlar"www.justfuckinggoogleit.com.

Permalänk
Geeks
SweClockers

Hej Anders,

Först och främst vill jag passa på att tacka för att du tar dig tid att uppmärksamma oss när det är problem i forumet. Precis som du säger är det ett bekymmer när medlemmar är otrevliga mot nybörjare, oavsett om det upplevs som berättigat eller inte. Jag ska skicka vidare ditt meddelande till alla moderatorer så får de ta en titt på saken och besluta om eventuella åtgärder.

Hälsningar,
Andreas

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Medlem

Visserligen kanske det finns "äldre" medlemmar som är otrevliga mot nya medlemmar genom att bara säga sök på google. Men inte allt för sällan så hittas lösning väldigt enkelt genom att söka lite själv och allt för många sådana frågor är inte bra för moralen för oss som vil hjälpa till.

Men till de nya medlemmarnas försvar, sweclockers sökmotor fungerar faktiskt inte speciellt bra. När jag behöver hitta något så söker jag på google med en site:sweclockers.com
Jag vet inte vad det är för regler kring detta men skulle man inte kunna ha ett google sök fält med ett site:sweclockers.com direkt på sweclockers istället?

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heande
Visserligen kanske det finns "äldre" medlemmar som är otrevliga mot nya medlemmar genom att bara säga sök på google. Men inte allt för sällan så hittas lösning väldigt enkelt genom att söka lite själv och allt för många sådana frågor är inte bra för moralen för oss som vil hjälpa till.

Men till de nya medlemmarnas försvar, sweclockers sökmotor fungerar faktiskt inte speciellt bra. När jag behöver hitta något så söker jag på google med en site:sweclockers.com
Jag vet inte vad det är för regler kring detta men skulle man inte kunna ha ett google sök fält med ett site:sweclockers.com direkt på sweclockers istället?

Jag håller med dig om att sökfunktionen är ett problem. Håll bara ut, vår programmerare arbetar med en helt ny version av forumet!

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heande

Mm, jag håller med där, och söker även jag på det sättet.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
Jag håller med dig om att sökfunktionen är ett problem. Håll bara ut, vår programmerare arbetar med en helt ny version av forumet!

Ni får vara försiktiga, hypa inte det nya forumet för mycket;)

Visa signatur

| Intel Q6600 | Asus - P5W DH Deluxe | 8800 Gts 512MB | Antec P180B | Corsair HX520 | Corsair PC6400 DDR2, 2048MB | WD500GB 7200RPM | Hp W2207H |
Ursprungligen inskrivet av fsvo: "Det finns helt klart två sorters människor. 1. De som googlar 2. De som frågar dem som googlar"www.justfuckinggoogleit.com.