Erat första Sweclockers inlägg! :)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
oh my lord...
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=9...

HAHAHAH xD MegaGigaHertz Klockrent

Visa signatur

Vår ande då den djupnar är livets breda älv.
Den väg du går allena för bort ifrån dig själv.

Permalänk
Medlem

"idag blev min dell helt fucked up, den hittar inte dvd-rom eller cd-brännaren, jag testade att felsöka dom och så, men det går inte, vad ska jag göra?"

dell \o/

jag är glad att jag har köpt en egen dator nu, och utvecklat lite vett i skallen också

Visa signatur

mjau

Permalänk
Medlem
Citat:

HjorthagenKiller

Problemet med att windows inte kan utnyttja 4gb fullt ut är för att när man skapade 32-bitars strukturen trodde man inte att man skulle kunna ha så mkt minne i en dator då det var EXTREMT dyrt på den tiden. Gränsen ligger vid 3,5gb. Med en 64.bitars versionerna kan man däremot komma upp till över 1tb tror jag att det var.

Rätta mig gäna om jag har fel, men läst det i en datatidning, förra numret av allt om pc tror jag att det var

Lite rörig meningsbyggnad och några stavfel. Ingen rättade mitt lilla fel "över 1Tb", max är väl 128Gb för Vista Ultimate när det gäller Windows eller hade jag rätt då och fel nu?

Visa signatur

This time, like all times, is a very good one, if we know what to do with it.
If you don't go after what you want, you'll never have it. If you don't ask, the answer is always no. If you don't step forward, you're always in the same place

Permalänk
Medlem

Tror inte det här är allra första men

Citat:
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snobben
Vad tror ni om att borra i en Athlon xp? har en gammal bränd 1600+ hemma..tänkte att det hade varit lite kaxigare att ha en sån i nyckelknippan än ta en gammal pentium ja har hemma

Jaa.. bra som fan haha! .. sitter man me en typ en gammal sleten 700.. åsså kommer man me en jävla XP 1600+ som en nyckelring.. haha

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Jag saknar inte den datorn som jag snackar om här i början på september för lite mer än 2 år sedan.

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=573...

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Hedersmedlem

Kul tråd. Mitt första inlägg var http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=334...:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av GAPa
Hallå!

Jag är ute efter en digitalkamera för runt 4000 kronor. Jag vill självklart ha en kamera som tar bra bilder, men jag tycker också att det skulle vara kul med en hel del manuella inställningar. Jag menar att en stor del av det roliga med en digitalkamera är att kunna pröva sig fram och undersöka hur olika typer av manuella inställningar fungerar. Kamerans storlek är däremot inte så viktig för mig. Jag har tittat lite på Sony Cybershot DSC-V1 och tycker att den verkar trevlig. Visserligen är den lite gammal, men eftersom den kostade ganska mycket mer när den slöpptes tycker jag att den inte borde ha halkat efter som mycket. Är den ett bra alternativ eller är någon annan bättre?

Jag undrar dessutom om man vågar köpa märkeslösa minneskort eller om det är säkrast att hålla sig till de med märken.

Jag hoppas att någon kan hjälpa mig.
/GAPa

Permalänk
Medlem

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=446...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sWe. Titus^
Hej! Jag har Far Cry och jag har installerat det men sen när jag vill lira det kommer det upp en ruta "Det här programmet kunde inte startas eftersom MSVCR71.dll inte kunde hittas. Det här problemet kanske kan rättas till genom att du installerar om programmet. " Jag har redan installerat om det men det kommer upp samma sak..vad är felet? snälla hjälp

Visa signatur

AMD 64 X2 6000+ 3.11 GHz | 2048 MB RAM | ASUS 4650 512 Mb | 250+250 Gb HDD | Creative Soundblaster X-fi Platinum | G15 | G5 | Dell 2407WFP |
"Ju dyrare desto bättre, ju billigare desto bättre"

Permalänk
Medlem

Skrev mitt första inlägg 2002-09-10

Citat:

låta nätagget ladda ur sig innan du börjar leka . Gör du lättast genom att dra ur sladden och sedan trycka på power ett par gånger. låt även agget vara ifred ett tag.

Permalänk
Medlem

Mer än 4 år sen, tiden går fort

Citat:

jag ska beställa från datorbutiken. behöver c:a 4st 8x8cm eller 9,2x9,2cm fläktar. kraven är att ljudnivån ska vara låg. max 20 dBA. de ska blåsa hyfsat och får inte kosta mycket. funderar på:

Papst 8412NGML 80x80x25 26.5cfm 2050rpm +/- 10% 19dBA 4pin 179:-
eller
Zalman 80x80x25 38.6/20.6cfm 34.4/20dBA 3pin 129:-
eller
Zalman 92x92x25 40/53cfm 20/36.1dBA 129:-

vilka av dessa är bäst att köpa. det blir ju billigare om jag väljer Zalman-fläktar men är det värt det? tacksam för svar..

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=181...

Inte ett inlägg jag behöver skämmas över direkt.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Citat:

Tänkte montera två chassifläktar i ett chassi jag köpt, och undrar vilket håll luften ska gå åt? Ska båda vara monterade så att luft tas utifrån och blåses in i datorn? Det ska vara en i fronten och en där bak..

Jag har ju även nätaggregatet som blåser ut luft..

#6744076

Och 776 inlägg har det blivit efter det

Visa signatur

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »

Permalänk
Medlem
Citat:

Till att börja med vill jag säga tt jag inte är så kunnig på det här området. Ok... Jag har bestämt mig för att skaffa ett nytt grafikkort och jag har några frågor till er som kan mer än mig:

1. Nu har jag ett 9200 se och jag har funderat på ett 6600 gt, ett 9800 pro eller ett x700 xt. Har ni några tips på vilket kort jag ska välja?

2. Vet någon hur mycket el 9200 se drar? Hur mycket drar korten jag funderar på? Om jag behöver mer el är det krångligt eller dyrt att fixa?

3. Hur kan jag kolla hur mycket el min dator drar? Hela datorn alltså...

BTW så ska jag köpa nytt för att jag ska börja spela WoW och jag vill inte behöva spela på 800x600 för att få mer än 20 fps. Jag ska också köpa 512 mb ram mer.

Och sist. Min dator:
Amd athlon xp 2400+ 2.0 ghz
512 mb ram 400 mhz
radeon 9200 se 128 mb

Usch, hemsk läsning "hur mycket el min dator drar?"

Nåja, jag tror att jag kan lite bättre efter snart 3 år och nästan 3000 inlägg.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Hmmm... det tidigaste jag hittade:

Citat:

Prova blend
on beginSprite me
sprite(me.spritenum).blend = 100
end
on exitFrame me
if sprite(me.spritenum).blend >0 then
sprite(me.spritenum).blend = sprite(me.spritenum) - 5
end

hrrm...

Permalänk
Medlem

Mångas inlägg ställer frågor om "vad hände sedan?". Speciellt ni som lade ert första inlägg som köpråd, köpte ni det ni frågade om? Hur slutade det?

Permalänk
Medlem

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=3...

Är det tidigaste osm jag hittade men det första är troligen skrivet i gamla ÖÄ och det lär man inte kunna se skymten av.

Visa signatur

Efter att ni har läst det här har ni insett att det inte gav något.

Permalänk
Medlem

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=983...

Citat:

Vad pratar du om? Min Win2k Pro(SP3) installation som ligger på en annan dator
hittar mina WinXP Pro diskar(allt ligger på NTFS)

Synd att man inte hittar sitt allra första inlägg.

Visa signatur

| AMD R9 3900X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | Palit Jetstream 2070 Super | 16GB DDR4 | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Hedersmedlem

Med tanke på att vi har bytt forumsmjukvara två gånger, städat forumet ett par gånger och haft några mindre databaskrascher sen jag blev medlem så finns det nog inte mycket kvar av mina första inlägg längre.

men.. eftersom jag nu har samlarmani och sällan städar hårddisken så finns ett av mina första inlägg sparat i en textfil. Det är från den tiden när jag körde K6-2 och tyckte jag var elajt i windows 98

Citat:

Ursprungligen inskrivet av OSkar000
Har ett ganska stort problem med två stycken cirka ett år gamla K6-2 450...

Båda blir mycket varma...

utan någon belastning går dom upp till 60-65 grader på cirka en kvart...

kör man nåt krävande, typ 4 mpeg filmer samtidigt eller nåt spel går tempraturen nästan upp till 70 grader på den ena...

den ena är skapligt stabil (hänger sig bara ett par gånger om dagen)

den andra är en mardröm ibland (händer sig tre gånger minuten ibland), till och med när man inte gör något

moderkort: ASUS P5A (ali 5)
cpu: AMD K6-2 AHX (450 MHz, 2,4v) (första modellen(tror jag))
Grafik: TNT2 Ultra (asus och creative)
Minne:128mb PC100 (okänt märke)
Kylning: Okänd kylfläns med 52mm fläkt + en 60mm bak i lådan och i nätdelen...

Hittade denna rad på tomshardware: AHX 2.4V core voltage, max 65°C case temperature

det verkar finnas något överhettningskydd som löser ut ibland, datorn piper och farten går ner en stund...

Vad ska jag göra, köpa en tank flytande kväve eller slänga datorn

/OSkar000

Skrivet 2000-09-15

Jag kan tillägga att min K6-2a blev riktigt stabil efter ett kylflänsbyte och klarade en uptime på 250 dagar innan ett strömavbrott satte stopp på det. Min kompis k6-2a blev det också ordning på efter lite bättre kylning och den tror jag fortfarande agerar router hemma hos honom.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mixdisk
Hallå! jag har lyckats med att klocka ett ATI rage pro turbo.
Från ursprungliga 75Mhz/100Mhz till 85Mhz/110Mhz UTAN KYLNING inte äns kylfläns! Ved högre frekvens så blev det "flummiga" ränder i spel och datorn allmänt ostabil.
För övrigt så är själva kortet ganska kasst med sina 8Mb grafminne, med de är i alla fall en kul grej!

Haha, jag var bara 13 år då så vad kan man begära...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aka_the_barf
[B]WATERCHILL KIT12A-L30 TRIPLE är den kylning jag funderar på, den lär nog vara hyfsad eller vad tror ni? har inte hittat några rewievs på den.

någon som har den och vill dela med sig av sina erfarenheter?

tror det var mitt första...

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jägare
Vi får väl se i framtiden. Det är ju chans att DNF blir ett av de bästa spelen någonsin, i klass med HalfLife, eller så kanske det blir som Daikatana, lång väntan och en jävla besvikelse. Eller så blir det mittemellan.

Reservation för eventuella t(r)yckfel.

Skrivet den 6 juli 2003... Lite märkligt att jag som 12-åring nästan var grammatikfreak då, ser inte skymten av någon bra grammatik hos mina inlägg idag.

Visa signatur

Jag är född 1991. Jag älskar att skratta.
Har Aspergers syndrom. (surprise surprise!)
Mannen på bilden har fått sig en släng av Cheerios... URP!

Permalänk
Medlem
Citat:

Går det att låsa upp pipelinsen på ett Point of view 7800GT
utan att riskera att det skadas?

Permalänk
Medlem

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=698...

Citat:

Näe..dom väntar bara utanför... jag trodde också att den dom skulle försvinna så jag for in och då när jag kom ut igen så stod det 5 polisbilar på gården..

Det är det första som är registrerat när jag söker.

Men vet att jag skrev en hel del på den "blåa" tiden också.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Ett inlägg i tråden "Jakten på det "elita" server chassit [många bilder]", för er som minns den. Rätt rolig tråd faktiskt.

Citat:

hmm... skulle väl knappast tro att de seriöst är ett lik däri heller... de är väl en skyltdocksarm eller nått... om de inte är nån av era armar villsäga...

Skrivet 2002-08-20 14:57, alltså fyra månader efter att jag reggat mig. Mycket möjligt att jag inte skrev något de första månaderna, minns inte riktigt.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Det här är väl mitt första.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av I`m
funderar på att köpa nytt grafikkort och undrar vad man skall välja..
har ett geforce fx5700ve 256mb och det är int bra alls.
funderar på ett geforce 6600 256mb vad rekommenderar ni för märke till 6600 med någorlunda bra kylning.. pris ca 1400?

Kan väl säga att det aldrig blev det sunkkortet, utan ett 6800NU (använder det än!). Nu kan jag väl också lite mera kan man väl säga, men det har börjat sacka efter lite nu senaste halvåret igen på grafikkortssidan då jag fastnat på spel sidan samt bärbara mycket. Men det skall väl gå att komma ikapp då ett möjligtvis Nickade 64Athlon på den tiden också. Vet inte varför jag har ett sånt nick som jag har nu dock.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=203...

Lite småpinsamt kanske. Kunde vart värre.

Visa signatur

Damn! Those alien bastards are gonna pay for ruining my ride.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OSkar000
... Massa text ...

Jag tror någon gillade att göra trippelpunkter efter större delen av avslutade meningar.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk
Medlem

Haha här får ni mitt första, lite pinsamt med alla frågetecken faktiskt

Citat:

vilket Grafikkort av dom här är bäst till spel voodoo5 eller Geforce 2 mx400??????????????????

2002-09-28 18:41

Visa signatur

CPU: Intel i7 920 Moderkort: Asus P6T Deluxe
RAM: Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3 6GB
GPU: ATi XFX HD4770

Permalänk
Medlem

2003-11-17 01:50 - Hur många tmmar spelar ni CS om dagen !
Jag spelar cs i två dar i stäck på helgerna ,sedan sover ja 10timmar på söndagen och sen går upp o spelar igen =P

HAHA det var tider det!

Visa signatur

"Värm upp ugnen innan du stoppar in bullen".

Permalänk
Medlem

"HAHAHAHAHA lol Celeron =D"

http://sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=21939...

Inte säker på om det är mitt första inlägg, men hittade inget tidigare.

Visa signatur

ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Asus 4070 OC| Ryzen 7800X3D | 32GB Corsair 6000Mhz CL30 | EVGA G2 750W | Fractal Design Define R6