Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Erat första Sweclockers inlägg! :)

Permalänk
Medlem

2008-02-26 09:44

har ett par ipods och nån breitlingklocka som är pirat. Ipodsen är helt värdelösa dock 8 GB på dom så dom fungerar fint som usb minne. däremot så tickar klockan på fint. Köpte dom när man var i Kina, mest för skoj och kolla kvaliten på dom.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanctus
Har redan skrivit mitt första inlägg, men hittade ett till gammalt inlägg som jag måste dela med mig av Ack denna ljuva okunnighet!

"sitter på Windows XP home och har ett litet problem. i taskmanager så ser jag att "systemets vänteprocess" alltid tar runt 70-80 cpu. har en P4 3,0 GHz HP processor. ska den verkligen ta så mkt cpu kraft?? vad är felet? burken blir ju seg som chokladkola från 1800-talet...."

HAHAHAHAHAH! x'D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalhedaren
HAHAHAHAHAH! x'D

HHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 8800GTS 512
höö råkade bränna sönder mitt nätagg^^

flomm....svart rök, bara att slängas

som tur var så klarade allt annat sej

eh...

Visa signatur

Manli GeForce 8800GTS 512 @ 756/1890/1100

Permalänk

2004-09-19 13:25 - Lite för långt för att citera
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=391...

och inte jag hjälp heller

Jag minns dock inte hur det löste sig

Edit: Url-fel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jägare
Skrivet den 6 juli 2003... Lite märkligt att jag som 12-åring nästan var grammatikfreak då, ser inte skymten av någon bra grammatik hos mina inlägg idag.

Det lustiga med det inlägget är att DNF i skrivande stund fortfarande inte har anlänt, sisådär 5 år efter att jag skrev mitt gamla inlägg.

Visa signatur

Jag är född 1991. Jag älskar att skratta.
Har Aspergers syndrom. (surprise surprise!)
Mannen på bilden har fått sig en släng av Cheerios... URP!

Permalänk
Medlem

2002-08-26

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=979...

Äldsta enligt sökmotorn iaf.

Edit: hm kan inte stämma, tydligen reggad 2001 och det gjorde jag för att kunna skriva så...

Permalänk
Medlem

" jag undrar oxå.., för jag får min nya dator snart..., så ni vet... "

2002 nångång

Permalänk
Medlem

Mitt första handlade om ett delikat MBR-problem. IBM-disken skänkte jag för övrigt till en polare. Den dog fullständigt efter bara några veckor i hans ägo. Hehe...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av klockarn (2004-03-18)
Nu är det så att jag har en gammal IBM Deskstar 60GB i datorn. Den har börjat trilskas med mig det senaste. Den kan t ex "försvinna" emellanåt från BIOS, vilket gör att Windows inte kan startas eftersom MBR ligger där. Har läst att just den hårddisksmodellen har en förmåga att bara dö eller skära ihop. Jag har varit förutseende nu och tömt hela den disken. Men ett problem kvarstår. Master Boot Record ligger ju på den. Min BIOS tillät nämligen inte att MBR lades på en SATA-disk samtidigt som man hade en IDE-disk installerad. (Erkänt fel från ABIT som nu är fixat) Såhär blev resultatet (som jag kör fortfarande):

Maxtor 120GB SATA partition1: C:\ med Windows XP
Maxtor 120GB SATA partition2: Tom
IBM 60GB IDE: boot.ini, ntldr och MBR

Jag har uppdaterat BIOS nu så det problemet ska vara borta men MBR ligger ju kvar på IBM-disken så utan den går som sagt Windows inte igång. Hur gör jag för att "flytta" MBR till disken med Windows på ett säkert sätt. Eller kan man bygga en fungerande ny MBR utan att förlora data?

Jag har testat Windows XP installations-CD:s reparationsfunktion. Dvs FIXBOOT och FIXMBR men det funkade inge vidare.

Jag vill helst slipp att lägga in Windows på nytt för att få ordning på det. Men det blir sista utvägen.

Nån som känner sig duktig på detta?

EDIT: Reggade mig sep 2003 och skrev första inlägget mars 2004? Jag måste ha tagit god tid på mig att formulera mig.

Permalänk
Medlem

2003-12-12 skrev jag:

Citat:

min 2000 + palamino har INTE låst multipel.....

Sedan finns det MÅNGA mer eller mindre (ibland inte alls) genomtänkta inlägg....

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=557...

Var väl inte fullt så pinsamt som så många andra har visat upp ;P

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Citat:

Hej! Har ett litet problem med mitt lite äldre "Acer Labs Inc. ALI M1541 Aladdin" moderkort. Det e nämligen såhär att jag igår ryckte ur sladdarna från power, audio o diod i lådan från moderkortet.. Sekunden efter tänkte jag efter och kom på att jag inte har kvar manualen o inte en aning hur sladdarna ska sitta.. Är det någon som möjligen kan hjälpa?

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...

På den tiden var det tillochmed OK att bumpa, heh

Visa signatur
Permalänk
Medlem

2002-12-27 22:23

"finns säkert andra men jag brukar använda denna dom få gånger jag leker med webcameran....

*gammal länk*

tanka bara hem progget , installera det och vips så är du online med din cam..."

Inget avancerat där inte...

Edit = Ser dock att jag reggade i juli 2001 men detta var det första jag hittade med sök funktionen....kanske finns andra sätt att se om och när man skrev första gången?

Permalänk

2002-08-24

Citat:

Ursprungligen inskrivet av furste_filip
ja me

Permalänk

2003-10-24 var mitt första inlägg och det finns kvar. Var bara en sådan där som tittade de första månaderna hehe :).

Handlade om hastigheten på min lina som var på 100/100.

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=2...

Här är linan och problemet löstes.

Visa signatur

MSI P67A-C45 B3|250GB SSD Samsung|115 GB, SSD Corsair|1TB Samsung F3|Intel Core i7 2600K 3,4GHz|Samsung SyncMaster 27" 1ms P2770FH| Corsair 16GB DDR3 1600Mhz|GeForce GTX 580 1536MB| Windows 8 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem

Verkar som det inte finns äldre än från 2002 iaf.
Detta var det äldsta jag hittade:

2002-11-28 16:28

"Hejsan.
Har varit och köpt en liten burk electro connector (artnr: 34-786)
Kunde inte göra en genväg, kom bara till startsidan
Så ni får väl skriva in artnr om ni orkar

Jag undrar om denna lämpar sig till att låsa upp en XP1800 palamino.
Har redan gjort ett försök men nahellacken jag använde var för tjock så de gick inge bra

Nån som har använt denna.
Rekomenderas nån annan färg så säg till isåf

Tack på förhand
Mvh Simon"

Visa signatur

Man
2-barnsfar
Spelnörd

Permalänk
Medlem

När jag läser det här känner jag mig väldigt dum... Fast ska jag vara ärlig så har jag sett värre exempel i den här tråden.
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6...

Mvh Johan

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Sapphire Radeon HD7750 Ultimate 1 GB, Corsair Vengeance/Kingston HyperX Blu 16 GB, Crucial MX250 250 GB, Crucial m4 128 GB, 2 x Seagate 7200.14 1 TB, Lian Li PC-8FIB, Be Quiet Pure Power 10 CM 600W, Windows 10 64-bit

Permalänk
Medlem

Min första sweclockerstråd: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6...

och ja, jag hatar fortfarande ati, 9600xt och hd4850 funkade inte heller. ati är SKRÄP

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

http://sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=2418368

Härlig stavning man hade på den tiden, skrev inte så mycket då utan läste mest.

Kram!

Permalänk
Medlem

Sommaren 2006:

"Hej!

Nu när priserna nästan ligger lika på AMD 3700+ & AMD 3800+, så undrar jag vilken som är bäst av dessa? 3700+ har ju 1MB cache och 3800+ har 512KB cache, men 3800+ har ju 2.4GHz iställer för 2.2GHz...."

Permalänk

Mitt första inlägg/tråd...

"Jag har en p4 2.8Ghz 800Mhz FSB, som jag hade tänkt klocka lite... Efter att ha höjt FSB:n till bara drygt 210 kunde man inte höja mer utan problem med windows. Jag har höjt Vcore från 1.525 till 1.6 så det kan nog inte vara det som är problemet.

Kan det ha med RAM:et att göra? Hur gör jag för att ändra FSB/DDR ratio... Jag har ett ASUS p4v800-X..."

Fick inget svar Någon med tips? Nejdå, den används inte längre...

Visa signatur

2008-06-18 - dagen då jag tappade förtroendet för svensk politik

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nightcrawl
Som sagt, Efterlyst är en bra server. Där håller det oftast till duktiga personer. Dock så är det oftast inte lika mycket teamplay på den servern, utan alla "bra" fraghuntar mest på den. Iaf så är det den uppfattningen jag har fått.

Tre Kronors server är också ganska bra.

Vad heter ni när ni spelar? och är ni med i en klan som ska vara med i "SM-ligan"?

Själv heter jag TW*Nightcrawl i diverse färger.

Undrar om det var min första?

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av orka_krull
Gah!
dom lär kosta skjortan!

varför så mycket utropstecken :/

Visa signatur

[u]Mer CO-OP åt folket[/u]
Macbook 2.0GHZ alu

Permalänk
Medlem

Mitt första, tror jag.

"Hej
jag ska köpa mig en amd xp2500+ barton.
Denna ska ja klocka.
Men ja har tänkt lite, hur ska ja klocka den och ur mkt går den att klocka?, vad ska ja välja för fläkt som är bra för detta? ge gärna seriösa svar, länkar o namn på cpu kylare etc. Tacksam för svar / mvh
sebbe"

Härliga tider.

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=796...

Pinsamt...
Undrade om man kan ha DDR2 RAM-minnen och GDDR3 på graffet..

Permalänk
Medlem

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=3...

Måttligt pinsamt, men dock inte det första. Iallafall inte vad jag minns.

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem

Mitt var om att klocka min då nya Athlon XP 3200+.
Haha, har kvar den där proppen, fullt fungerande!

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

Hade en annan tråd innan denna, men denna känns som den första riktiga, http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=2... Synd att bilderna inte finns kvar längre.

Visa signatur

A few years ago I hated life. Now I understand it was mutual

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!