Permalänk
Medlem

Billaddare till Bärbar.

Har sökt en del men har tyvärr inte lyckats att hitta det jag söker.
Är ute efter en billaddare helst en universal till min laptop.
Har ni några tips så skriv gärna.

Helst butiker som säljer inget Tradera/Blocket grejer. Till ett rimligt pris oxå.

Tack.

Permalänk
Medlem

Billaddare är dyrt

HP säljer billaddare till sina datorer, Dell till sina.. svin dyra tyvärr.. Gå till första bästa el affär och köp en transformator 12v/~220v @ ca 150w.. så har du ett vanligt "vägguttag" i bilen som klarar av att leverera 150w vilket gott och väl räcker till en laptop. såg att dom sålde detta på bla Siba (299 kr tror jag).

enjoy !
/ Nagazh

Visa signatur

// Nagazh

Permalänk
Medlem

Re: Billaddare är dyrt

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nagazh
HP säljer billaddare till sina datorer, Dell till sina.. svin dyra tyvärr.. Gå till första bästa el affär och köp en transformator 12v/~220v @ ca 150w.. så har du ett vanligt "vägguttag" i bilen som klarar av att leverera 150w vilket gott och väl räcker till en laptop. såg att dom sålde detta på bla Siba (299 kr tror jag).

enjoy !
/ Nagazh

Tack för tipset.
Dock beställde jag från Tradera en Billaddare till laptop för 200kr.
Skall prova den först funkar det inte ska jag göra som du sa.

Permalänk
Medlem

Jag kör också med en omvandlare från 12>220v och sedan orginalladdare från Dell.

Någon universalhistoria vill då inte jag ladda mitt batteri med. Även om nu även min inverter kan vara fel på så bör det ju vara laddaren som tar smällen. Sedan kan man ha en 220 omvandlare till mycket annat också Dock drar den snabbt ur ett batteri har jag fått erfara vilket iofs inte är så konstigt.

Visa signatur

Fd. "Redbull" här på forumet.