Permalänk
Medlem

Eftersom jag hade turen att trampa sönder min motorola razr så tänkte jag nu skaffa mig en P1.

Nu tänkte jag bara höra med er som har haft telefonen ett tag hur kvalitén känns?
Främst är jag intresserad av användare som inte ser telefonen som sitt käraste barn, dvs har den i jeansfickan, inga skyddspåsar osv

Visa signatur

peace

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av analog
Eftersom jag hade turen att trampa sönder min motorola razr så tänkte jag nu skaffa mig en P1.

Nu tänkte jag bara höra med er som har haft telefonen ett tag hur kvalitén känns?
Främst är jag intresserad av användare som inte ser telefonen som sitt käraste barn, dvs har den i jeansfickan, inga skyddspåsar osv

P1 är en Robust telefon, länns inte plastig osv som N95. Det känns som en riktig Lyx/high-end mobil. Lite bred men i mina stora händer passar den perfekt .

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cadiper
Jag får upp skivomslagen i musikspelaren, bilden heter samma som mappen den ligger i om de spelar ngn roll...

Men om man lägger till bildmaterial i mp3-låten i iTunes så tycker jag att albumbilden borde visas i musikspelaren... Inte ska jag behöva sitta och föra över båda mp3-låt + albumomslag för att kunna spela låt + visa albumart.?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
P1 är en Robust telefon, länns inte plastig osv som N95. Det känns som en riktig Lyx/high-end mobil. Lite bred men i mina stora händer passar den perfekt .

Lite bred gör väl inte så mkt... Bara den går att trycka ner i fickan?

Visa signatur

peace

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pumas
Men om man lägger till bildmaterial i mp3-låten i iTunes så tycker jag att albumbilden borde visas i musikspelaren... Inte ska jag behöva sitta och föra över båda mp3-låt + albumomslag för att kunna spela låt + visa albumart.?

Jo det känns verkligen som ett onödigt göra jaa...

Jag kan testa lite imorgon o se om jag kommer fram till något, nu använder jag ju dock inte iTunes men endå, kanske kan skänka lite klarhet i hur de funkar

Visa signatur

| MSI P55-GD65 | | Intel i5 750 @ 3Ghz | | 8GB Corsair Vengence 1600Mhz CL9 | | XFX Radeon 7970 Black Edition @ 1Ghz |
| Corsair 620W | | Antec P182 GunMetal |

Permalänk
Medlem

Kan man kolla sitt Hotmail och meddelanden i P1:an ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Busterxl
Kan man kolla sitt Hotmail och meddelanden i P1:an ?

Om du har Hotmail plus eller vad det heter. Det kostar tyvärr pengar.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Busterxl
Kan man kolla sitt Hotmail och meddelanden i P1:an ?

Självklart? Det är ju bara att surfa in på hotmail.com...

Visa signatur

[Lian-Li PC-Q33 + Seasonic P-520FL + Gigabyte GA-Z170N-Gaming 5 + Intel i7 6700k + Silverstone Heligon HE02 + Corsair Vengeance LPX Black 16GB 3000MHz CL15 + Zotac GeForce GTX 1060 AMP! + Samsung SM951 128GB + WD Blue 4TB]

Permalänk
Medlem

Har fått ett mysko problem. Tidigare när jag valt en bild att använda som bakrundsbild har jag kunnat flytta runt den i den rutan så jag får bilden precis som jag velat ha den. Nu går det inte....vad göra?

tack!

Visa signatur

..varpå mamma banka på nedervåningen i taket o skrek "KNULLA TYSTARE, FARMOR ÄR HÄR!"

Permalänk
Medlem

Kan man gå in via internet och lyssna på sidor som sänder radio via internet med denna?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beeos
Har läst tråden. Men som jag läst så har ingen sagt något om att stänga av det?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dahla77
Håller på att bli helt tokig här nu...
Någon mer än jag som har det här problemet? Verkar inte så för jag har letat överallt...
Jag kan alltså inte få alarmklockan till att gå på samma tidszon som den vanliga klockan! E det jag som missat något kanske? När jag ställer om att alarmklockan skall vara i Sverige (Stockholm som det står) så ändrar sig genast den vanliga klockan till London! Vad är fel? Hur ska jag lösa det?
Väldigt tacksam för hjälp med det här...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av glemmy
Jag funderade på samma sak i morse när jag skulle ställa klockan.
Min klocka ringde 07 och det var också det jag ställt den på, så jag tror det funkar som det ska för mig

Gå in i kontrollpanelen>enhet>plats. Där ska aktuell och hemlandets tidszon vara inställd på centraleuropa-tid
önskad går inte att ha på centraleuropa-tid för då ändrar sig aktuell av någon anledning. Jag har ställt min där på greenwich.

Nu ska alarmet gå av aktuell tid. När du trycker på tiden för att ställa in alarmet visar den stora klockan med visare rätt tid och nedanför står en annan tid, för mig greenwich. Jag tror det bara är att ignorera den tiden.

Har inte helt förstått allt det här med tiderna måste jag säga. Det är inte helt logiskt.

Ställ alarmet en tid och kolla så det verkligen börjar ringa då det ska

Visa signatur

-det finns ingen ödets och himmelens lag, det finns ingen slumpens cynism, människor lider vareviga dag, de lider av kapitalism
-Vilken otursmango, den låg som oskyldig, så tog hon fram flera

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Legendary21

Fortfarande inget svar på om det går att stänga av?

Visa signatur

/////Beeos (!)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beeos
Fortfarande inget svar på om det går att stänga av?

Det går inte att stänga av önskad/hemlandets tidszon och den visas ovanför alarmen om man går in i tidsapplikationen men alarmen ringer inte enligt den tiden utan enligt den vanliga.

Visa signatur

-det finns ingen ödets och himmelens lag, det finns ingen slumpens cynism, människor lider vareviga dag, de lider av kapitalism
-Vilken otursmango, den låg som oskyldig, så tog hon fram flera

Permalänk

Blev lite sugen på en p1i men har några frågor.

Hur begränsad är man till pekpinnen? Kan man navigera i menyerna med knappsatsen, smsa?
Läste även en recension där det stod att den var väldigt seg i menyer. Och att det kunde ta bortåt tio sekunder för att starta kameran, är den verkligen så seg?

Har aldrig haft en smartphone och för mig är det väldigt viktigt att menynavigering går blixtsnabbt.

Permalänk
Medlem

Jag anänder sällan pekpinnen. Skrier med knapparna ich anänder fingret på skärmen när det behövs. Tar bara fram pinnen om jag ska hålla på med kalendern en längre stund.

Permalänk

Önskad tidzon kallas "Time zone of interest" om man har engelska menyer, det är mer logiskt, tanken är att om man ofta reser till en annan tidszon ska det vara enkelt att ändra den till aktuell (då den dyker upp i menylistan), och då blir den förra aktuella zonen "Time zone of interest" så att den i sin tur är enkel att byta till när man reser tillbaka igen. Hoppas det känns mer logiskt nu, jag tykte också det lät konstigt först...

För att krångla till det ytterligare ligger "Önskad tidszon" som egentligen är "Tidszon av intresse" just över alarmen, trots att den inte har något att göra med dom.

Visa signatur

[C2D E6400] [Asus P5B] [3Gb Corsair TWIN2X 6400] [7600GS Passive] [NorthQ 500W] [Scythe Ninja] [NSK6000] [SpinPoints 300+320+400+3x500+WD750] [Acer 19" TFT] [Amoi 42"]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IsHackaren
Blev lite sugen på en p1i men har några frågor.

Hur begränsad är man till pekpinnen? Kan man navigera i menyerna med knappsatsen, smsa?
Läste även en recension där det stod att den var väldigt seg i menyer. Och att det kunde ta bortåt tio sekunder för att starta kameran, är den verkligen så seg?

Har aldrig haft en smartphone och för mig är det väldigt viktigt att menynavigering går blixtsnabbt.

Jag använder nästan aldrig pennan.

Den är långt ifrån blixtsnabb i menyer. Beror på vad man är van vid men jag irriterar mig inte på det.
Det tar kanske 5 sekunder att starta kameran, nån halv sekund att komma in i menyn och in på undermenyer, 1 sekund att öppna telefonboken. Detta är bara uppskattningar och inga exakta tider.

Det snabbas upp en hel del av att man har programmen man använder då och då igång hela tiden.
Ska man starta kameran första gången efter att telefonen har varit omstartad kan det nog ta c:a 10 sek.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av glemmy
Jag använder nästan aldrig pennan.

Den är långt ifrån blixtsnabb i menyer. Beror på vad man är van vid men jag irriterar mig inte på det.
Det tar kanske 5 sekunder att starta kameran, nån halv sekund att komma in i menyn och in på undermenyer, 1 sekund att öppna telefonboken. Detta är bara uppskattningar och inga exakta tider.

Det snabbas upp en hel del av att man har programmen man använder då och då igång hela tiden.
Ska man starta kameran första gången efter att telefonen har varit omstartad kan det nog ta c:a 10 sek.

Ja okej, det låter ju inte så farligt egentligen. Tack för svaret.

Permalänk
Medlem

Har ett störande problem på min P1:a, nämligen inställningen av tiden när jag får sms från någon. Klockslaget visar 1 timme bakåt t.ex. jag får ett sms kl. 14.00 men på mobilen visar det 13.00 fast själva klockan visar rätt det är bara smsklockan som visar fel.

Går det att ändra på något sätt?

Visa signatur

AMD 64 X2 6000+ 3.11 GHz | 2048 MB RAM | ASUS 4650 512 Mb | 250+250 Gb HDD | Creative Soundblaster X-fi Platinum | G15 | G5 | Dell 2407WFP |
"Ju dyrare desto bättre, ju billigare desto bättre"

Permalänk
Medlem

du har antingen fel tidszon eller så har du sommar/vinter tid inställt fel..

Visa signatur

// -> SafeWay

Permalänk
Medlem

Jag vill kunna streama mer media till min P1, exempelvis video av "windows media"-typ med filändelsen asxx som många sidor använder sig av.

Den inbyggda online-media-splelaren har svindåligt stöd för någonting, finns det inget bättre?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sWe. Titus^
Har ett störande problem på min P1:a, nämligen inställningen av tiden när jag får sms från någon. Klockslaget visar 1 timme bakåt t.ex. jag får ett sms kl. 14.00 men på mobilen visar det 13.00 fast själva klockan visar rätt det är bara smsklockan som visar fel.

Går det att ändra på något sätt?

har du ställt klockan så att "önskad tidszon" går rätt? den ska gå fel! se mitt tidigare inlägg

Visa signatur

[C2D E6400] [Asus P5B] [3Gb Corsair TWIN2X 6400] [7600GS Passive] [NorthQ 500W] [Scythe Ninja] [NSK6000] [SpinPoints 300+320+400+3x500+WD750] [Acer 19" TFT] [Amoi 42"]

Permalänk
Medlem

Nu var det fruktansvärt dött här.

Lite folk borde ju ändå ha fått P1i i julklapp eller liknande?

Fortsätt att tipsa om program och roliga saker man kan göra med den, den har ju en oerhörd potential

Permalänk
Medlem

Får väl anstränga mig lite då

Kan tips om att uppgradera till senaste mjukvaran (glöm inte backup!), den fixar en hel del buggar i mediaspelaren. Skönt att slippa börja titta på filmen från början när man väl pausat t.ex. (känns som att ordet "paus" inte var rätt ord i sammanhanget i tidigare versioner).

Vet någon om det går att få mail eller dyl. när det kommer nya versioner av mjukvaran?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av frazer84

Vet någon om det går att få mail eller dyl. när det kommer nya versioner av mjukvaran?

jag fick det från 3 när det kommit en ny mjukvara till min 600i
(även om det var lång tid efter)

Det kan man tycka att SonyEricsson borde ha som service - speciellt om man reggat sig där och har sin egen hörna...skall nog föreslå det...

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

Ska sälja min P1i. Någon som är intresserad. Är helt ny med gps puck samt ett fint hardcase

Visa signatur

/////Beeos (!)

Permalänk
Medlem

P1i är en kanonlur. De enda problemen med den är att den är rätt slö i menyerna (definitionsfråga förstås) men det blir rätt ok efter att man har laddat in varje program. Kameran är rätt kass också tycker jag, svår att trycka av och hålla still på en gång. Kameran är väldigt känslig för rörelser, rörliga objekt kan man glömma. Fungerar hjälpligt som festkamera i alla fall.

Permalänk
Medlem

Hur är knappsatsen egentligen? Den ser ut att vara värdelös i jämförelse med de större QWERTY-knappsatser som finns i bland annat HTC S710/730/TyTN och Nokia E70/E90.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oMgi
Hur är knappsatsen egentligen? Den ser ut att vara värdelös i jämförelse med de större QWERTY-knappsatser som finns i bland annat HTC S710/730/TyTN och Nokia E70/E90.

De flesta verkar mycket nöjda med knappsatsen, så även jag.
Den fungerar mycket bra. Jag har jämfört med morsans TyTN och det tangentbordet är något bättre men hela telefonen är också mycket klumpigare.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Har den stöd för SSL? Vill kunna hämta hem mail via gmail nämligen:
http://www.google.com/intl/en_us/mobile/mail/index.html