Permalänk
Medlem

Tyst cpu-kylning för Socket 754

Bygger om min gamla burk till HTPC, och tänkte samtidigt försöka tysta ner den, eftersom nuvarande prolle-fläkten låter som en mindre kärnreaktor..

Gärna någon som finns i lager på Webbhallen, så jag kan plocka upp den från butiken imorn..

..men andra tips mottages gärna. Behöver inte vara någon monsterkylning, om något kommer jag klocka nedåt, inte uppåt..

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag tror inte den där är alltför jättebra, tunn fläns och mesig fläkt, kommer behöva spinna på bra för att kyla ordentligt. Kanske en freezer 64? går att får rätt billigt och sen kan man alltid göra nåt åt den om man tycker orginal fläkten låter för mycket.

Visa signatur

Athlon64 3000+@250x10=2500mhz (ska högre) C7000B-CU| 2x512 Vitesta pc4000 | m-atx MSI K8NM FISRB | Powercolor x800pro VIVO @545/540 | 2x120gb | DVD-RW | Antec Sonata 2 | Superpi 36s

Permalänk
Medlem

Freezer 64, har du någon länk på den?

Kikade lite på ett par passiva alternativ, typ http://www.webhallen.com/prod.php?id=79292, kan den vara något att hänga i granen?

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Vila i frid

En fläkt för 500 pix? Då är det bättre att köpa en 12->7 volts adapter för 25 spänn. En Sempron originalklockad blir inte varmare än 35 grader.

Permalänk
Medlem

Min A64 3200 brukar iofs ligga på cirkus 60-70 grader med nuvarande Zalman-kylning, så jag tar gärna i lite extra

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HappySatan
Min A64 3200 brukar iofs ligga på cirkus 60-70 grader med nuvarande Zalman-kylning, så jag tar gärna i lite extra

"zalman kylning" är ju inte speciellt specifikt, men det låter ju konstigt.

Det handlar ju också om vad du får plats med i ditt chassi, men denna lär vara bra även om jag inte haft nöjet att testa den själv:
http://www.webhallen.com/prod.php?id=66468
Mao satsa på en så stor som möjligt, efter vad som får plats i chassit.

Visa signatur

| Errare humanum est |