Permalänk
Medlem

Jag har också en Samsung Writemaster med rund knapp. Fungerar alldeles utmärkt.

Permalänk
Medlem

Tänker ev. att bygga mig en filserver, funderar då på detta chassi. Då kommer det bara sitta ett moderkort med inbyggt grafikkort och en väldigt strömsnål processor.

Jag vet att man inte rymmer så många hdd's i den men jag behöver varken speciellt mycket lagringsutrymme eller kraft. Det jag gillar främst med chassit är att det tilltalar mig estetiskt. Man kan se det som att jag ska göra det till en lite mer avancerad NAS.

Ni som upplever att det blir varmt i lådorna, kör ni gamer grafikkort och liknande prylar då. Sådant som blir varmt alltså.

Permalänk
Medlem

Jag har skurit upp toppen på mitt (se galleri) för att förbättra kylningen för mitt GTX. Tvivlar på att det hade blivit särskilt bra annars, gallret som sitter där blir varmt som det är nu, vågar inte tänka på hur det hade blivit om det inte hade varit hål där.

Permalänk

Jag kör med 1 hårddisk samt ett 8600 passivt, 2 st ganska lågvarviga 120mm Noctua.
Med fler hårddiskar eller bättre grafikkort skulle det behövas en 120mm fläkt i toppen för att få ur all varmluft, chassit blir rejält varmt när jag spelar.

Chassit är gjort av väldigt tunn aluminium, så det vill gärna vibbrera och framkalla ljud. Några remsor silvertejp får bort det värsta. Se bild:

Några grejer jag gillar med chassit är den enkla och kompakta designen, lagom stor för att få rum på skrivbordet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iguanodon
Några grejer jag gillar med chassit är den enkla och kompakta designen, lagom stor för att få rum på skrivbordet.

Den största anledningen till att jag valde det. Sedan rekommenderar jag verkligen bequiets mattor som webhallen säljer, lådan blir verkligen stum. Har inte det på toppen (av förklarliga skäl, men ska så småningen bli däruppe också när ork finnes) och om man knackar med nageln där så hörs det väldigt. Vågar inte tänka på hur det hade blivit om inte mina sidor varit bestyckade med mattor.

Permalänk
Medlem

Mattor, pratar ni om nå bitumenliknande material då? Alltså sånt man t. ex. isolerar bildörrar med. Alternativt kallade asfaltsmattor.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toerne
Mattor, pratar ni om nå bitumenliknande material då? Alltså sånt man t. ex. isolerar bildörrar med. Alternativt kallade asfaltsmattor.

BeQuiet's dämpningsmattor har ett smalt lager bitumenliknande och ett tjockare textil/fluff-flufflager. Dämpar både vibrationer och tar bort lite av fläktflåset.
Kör själv med dessa mattor i PC201 och förbättringen jämnfört med inga mattor? Jisses. Zuch, du ska vara glad att du inte har dessa 1 kvadratmetersväggar att stabilisera upp!

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem

fan riktigt snyggt chassi, sugen på att köpa en sådan fast silver.. någon som kan posta lite lbilder på ett sådant fast silver?

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk

Hur är det med toppen av chassit, är det löstagbart? Vill gärna kunna ta loss det så jag kan ta med det till en verkstad och göra hål osv. för en madgrillz 1x120mm fläkt på taket.

Sen undrar jag om be quiets dämpmattor för medium chassi räcker för att täcka alla sidor i chassit? topp, botten + båda sidorna.

EDIT: Hur skulle man ändra på fläktarna så att dem körs i 7V istället för 12V, ifall jag tycker att de låter för mkt?

Permalänk

Det är inte löstagbart taket, men du kan ju alltid borra upp niterna

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Hedersmedlem

Är det någon som använder TR 120-Extreme i detta chassi btw? Får den plats fram till sidoplåten?

Visa signatur

Grundare/VD, Kakaw.se – kvalitetschoklad på nätet.

Permalänk

Ngn som vet om Be Quiet's dämpmattor funkar bra till detta chassit?
Kan jag dra kablar bakom mobo-plåten om jag har fäst fast en dämpmatta på sidoplåten?

Hade tänkt mig ett svart sånt här chassi och dämpmattor för att stabilisera eftersom tunn aluminium känns så skramligt och släpper igenom oljud och vibrerar så lätt.

Tacksam för svar.

Permalänk

Annars kan du dra de flesta kablar inkl flat-ide mellan moderkortsplåten och moderkortet.

Permalänk
Medlem

Hur tyst är detta chassit om man gämför med antec 180 ?

Permalänk

Utan extra ljuddämpning......låter den betydligt mer än P180.

Permalänk
Medlem

Okej tack Niklas brandin

Permalänk
Medlem

Har införskaffat mig ett sådan här för ett litet projekt.
vad sägs om sli system, vattenkylning, 2x120mm radiator, 5 hdds + två raptor.. resten får ni se när jag är klar

mycket bra chassi. super nöjd. bättre än mitt gamla p180 iaf! och man kan lyfta det med lillfingret. inte dåligt de!

Visa signatur

AMD x399M | TR 1950x | 64GB 3200Mhz | 2 x Zotac 3090

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av omnia
Har införskaffat mig ett sådan här för ett litet projekt.
vad sägs om sli system, vattenkylning, 2x120mm radiator, 5 hdds + två raptor.. resten får ni se när jag är klar

mycket bra chassi. super nöjd. bättre än mitt gamla p180 iaf! och man kan lyfta det med lillfingret. inte dåligt de!

Det vill jag gärna se om du lyckas att trycka in 5 HDDs och 2 stk raptorer

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk

Med m-atx moderkort och en modifierad låda kan det väl kanske gå

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iguanodon
Med m-atx moderkort och en modifierad låda kan det väl kanske gå

mATX och SLI? Hmm.

Ska bli intressant att se i vilket fall som helst!

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk

Om ngn. undrar...

Det fina gallret han använt i toppen går att köpa på gtek.
http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=2447&session=5dd41b...

Visa signatur

[Ryzen 5 1600X] - [Gigabyte GA-AX370-Gaming K3] - [16GB 3200MHz] - [GTX1070] - [500GB EVO-SSD] - [750W HX] - [Win10 x64]

Permalänk

Jag var och mixtrade med ett fläkt galler vid hålet som sitter på baksidan.
Så kommer jag åt insidan med lillfingret där strömkabeln går in chassiet... Aj, fick en ganska rejäl stöt. Varning alltså

På mitt chassi sitter det en krypslang där, men det skyddar inte hela kablen. 1 mm glipa. (iallafall på mitt)

Brukar inte meka med datorn när den är igång, men ett litet fläkt galler kan ju inte vara nått att stänga av datorn för, hade visst fel

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet om ett HD3870X2 får plats i det här chassit?

Visa signatur

Nemo me impune lacessit

Permalänk
Medlem

Får ett 9800GX2 plats måntro? Tacksam för svar

Permalänk

Det kan nog få plats, men luftgenomströmningen är ingen höjdare i detta chassi samt att det är så litet. Risk för överhettning ?

Tveksamt om jag vågat stoppa in ett sånt kort

Om jag får måtten på kortet kanske jag orkar mäta

Permalänk
Avstängd

Bara jag som hade tur att få ett från Gtek med ADDA-Fläktar alltså? Mina fläktar var knäpptysta.

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Soyish
Det vill jag gärna se om du lyckas att trycka in 5 HDDs och 2 stk raptorer

Är ju ingen svårt, 3st i de 3.5 paltser som finns, 1st i diskettplatsen, sen köper man 3-in-2 modul och trycker in på cdromplatserna vipps har man ytterligare 3st platser för hårddiskar, Tot: 7st. Frågan e om han får in allt annat.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gombo
Får ett 9800GX2 plats måntro? Tacksam för svar

Har för mig det kortet är lika stort som 8800GTX/Ultra så då går det in precis + man torskar en hdd plats.

Permalänk

dem där ljuddämpningsmattorna från webbhallen. är det såna här tro? http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=BQBGZ05

Visa signatur

Intel E6320 | 2046 mb ram | 400 gb hdd | 8600 gts 512 mb

Permalänk
Medlem

Så här ser min dator ut: PC-A05 i silver.

http://www.geting.se/viewimage.php?image=98372-PICT5610.JPG

http://www.geting.se/viewimage.php?image=98373-PICT5617.JPG