Permalänk

Vad ska man köpa i Thailand?

Hej!

Ska till Thailand med en kompis och slappna av från all stress. Undrar nu vad man kan köpa i Thailand som inte går sönder 1 vecka efter man har kommit hem. Hur länge håller de omtalade klockorna till exempel och vad går sönder, går det att laga? Om de håller ett tag kan man ju plocka på sig några snygga tänkte jag.

MVH
Burkeen

Permalänk
Medlem

Köpte en snygg jäkel där. Den pallade inte ens ett regn. Så det är väl inget jag skulle rekommendera. Men visst använd dem bara i Sverige så lär det ju vara lugnt, om vi inte får en s.k. svensk sommar.

Köp ett gäng drinkar istället. Du anar inte hur långt man kommer på 100 spänn i det landet!

Vart i Thailand ska ni om man får fråga?

Visa signatur

LOL! Check this out! :)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Errek
Köpte en snygg jäkel där. Den pallade inte ens ett regn. Så det är väl inget jag skulle rekommendera. Men visst använd dem bara i Sverige så lär det ju vara lugnt, om vi inte får en s.k. svensk sommar.

Köp ett gäng drinkar istället. Du anar inte hur långt man kommer på 100 spänn i det landet!

Vart i Thailand ska ni om man får fråga?

Var där för minst 6år sedan och köpte också en klocka, tror de var en Omega seamaster men den försvann efter en vecka

Har faktiskt inte druckit på tre helger(efter denna) just för att spara mig lite till Thailand och inte förstöra allt för mycket träning. Ölen ska ju tydligen gå på runt 5kr.

Phuket blev det för nästan 6000kr/person i 9 dagar.

Permalänk
Medlem

Hittade en lista med lite prisjämförelser, ska se ifall jag hittar den.
Något du absolut kan passa på att göra är att sy upp en skräddasydd kavaj, min kusin fick en för runt 1000lappen.

edit: http://www.luftgrop.se/se/costs.cgi?for=TH

Visa signatur

Dator: Q9550 | TWIN2X8500C5DF 4096MB | Asus P5Q Deluxe | HIS Radeon HD4870X2

Kamera: Nikon D80 | Nikkor AF 85/1.8 D | Tamron AF 17-50mm f2,8

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av miedO
Hittade en lista med lite prisjämförelser, ska se ifall jag hittar den.
Något du absolut kan passa på att göra är att sy upp en skräddasydd kavaj, min kusin fick en för runt 1000lappen.

edit: http://www.luftgrop.se/se/costs.cgi?for=TH

YES! Sådana tips är precis vad jag behöver! En hel kostym skulle faktiskt sitta fint, har inte en enda. Har väl samlat ihop till runt 3000kr i fickpengar så de borde man väl nästan klara sig på.

Permalänk
Vila i frid

Passa på att handla i det där gigantiska varuhuset när du är i huvudstaden.
Nu minns jag inte vad det heter. Men det är typ 7 våningar.
Bra kvalitet på kläderna, och det finns typ allt.
Kan gå där en hel dag om det är så.

Permalänk
Medlem

ska dit i april i 2 veckor perfekt med denna tråd!

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [-Pale-]
Passa på att handla i det där gigantiska varuhuset när du är i huvudstaden.
Nu minns jag inte vad det heter. Men det är typ 7 våningar.
Bra kvalitet på kläderna, och det finns typ allt.
Kan gå där en hel dag om det är så.

Kan det vara MBK center?

Det är iaf väldigt stort med massa små stånd som säljer allt möjligt.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

drick ett par chang åt mig, kläderna tycker jag håller bra, framför allt jeans är billigt som fan.

Visa signatur

Pain is temporary, glory is forever

Permalänk
Medlem

Här är några små butiker du kan besöka i Bangkok iaf
http://www.thailandresor.se/shopping/

Usch hoppas jag får ta ledigt till nästa jul så jag kan dra dit, men alla har ju semester på sommaren! Hur ska det gå?

Permalänk

Vet ni om det går bra att pruta även i de stora varuhusen som MBK eller gäller det bara de små stånden?

Permalänk
Medlem

I MBK är det bara massa stånd och det mesta är pirat grejjer så där kan du pruta. Men i varuhus som Siam center/paragon/discovery center går inte då de har riktiga butiker med bara märkesvaror.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk

Kanske inget du ska köpa, men ta en long-tailbåt ut till "Coral Island". Hade turen att få se en av de tre vilda varanerna som bodde på ön. Lite småtufft.
Kostade ~500 bat för chaufför av long-tailbåten en hel dag (ca: 100kr). Servicen i Thailand är utom denna värld.

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.

Permalänk
Medlem

Köp en massa energidryck - helst Lipovitan-D, men Red bull och m-150 går också bra. Lipovitan-D ska visst innehålla löjligt låga mängder narkotika enligt rykten, men det tror jag knappast på. Vad jag dock vet av egen erfarenhet är att den är godast och fungerar bäst

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk
Vila i frid
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Kan det vara MBK center?

Det är iaf väldigt stort med massa små stånd som säljer allt möjligt.

Så hette den ja

Permalänk

Melanotan, Ephedrin och andra gosiga preparat.

Om detta inte faller i smaken, kör på en skräddarsytt plagg, jackor, kostymer. De är oftast väldigt duktiga och billiga.

Eller varför inte en tatuering gjord med bamburör? Extremt fina och underbara konststycken..

Visa signatur

Antec P180B SPCR, Asus P5B Deluxe WIFI, C2D E6600/Scythe Ninja @ 3.2, 2Gb Corsair Twin2xPRO-800, Tagan 530 Easycon, 250 gb Seagate 7200.10, Sapphire X1900XT @ XTX flash

FJ Xi 1546 2.0Ghz C2D, 2 Gb Ram, 240Gb Raid 0, Nvidia 7600.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bergstrom
Melanotan, Ephedrin och andra gosiga preparat.

Om detta inte faller i smaken, kör på en skräddarsytt plagg, jackor, kostymer. De är oftast väldigt duktiga och billiga.

Eller varför inte en tatuering gjord med bamburör? Extremt fina och underbara konststycken..

Angående skräddarsydda prylar så ska man inte gå in till skräddarna som har "inkastare". Väldigt dålig kvallite på deras kreationer.
Försök att hitta någon mer avslappnad skräddare som inte bryr sig om att det vimlar av turister utanför skyltfönstret. Dom brukar ofta vara mer seriösa.

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.

Permalänk
Medlem

Köp en bunt t-shirtar med tryck för runt 20:- / st.

Visa signatur

Amiga 500, Vampire 500 V2
Pentax K-1, Ricoh GR III, Dji Mini 2

Permalänk

ja köpte kläder. en klockan.. håller än. köpte den för 5 år sen...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MatzoN
ska dit i april i 2 veckor perfekt med denna tråd!

Det är "ganska" varmt där då...

I Thailand köper man kläder, konsthantverk/prylar och god mat.

Permalänk
Medlem

Re: Vad ska man köpa i Thailand?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Burkeen
Undrar nu vad man kan köpa i Thailand som inte går sönder 1 vecka efter man har kommit hem

En fru.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Janeway
En fru.

lol, där kom den....

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Medlem

När jag var där andra gången köpte jag med mig multum med kläder. Sjukt billiga kläder.

Köpte även ryggsäck (modell stor), resväska och lite teknikprylar.

Teknikprylarna är inte så billiga om det är märkesvaror. Men köper man något asiatiskt märke så är det ruggigt billigt.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Re: Vad ska man köpa i Thailand?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Burkeen
Hej!

Ska till Thailand med en kompis och slappna av från all stress. Undrar nu vad man kan köpa i Thailand som inte går sönder 1 vecka efter man har kommit hem. Hur länge håller de omtalade klockorna till exempel och vad går sönder, går det att laga? Om de håller ett tag kan man ju plocka på sig några snygga tänkte jag.

MVH
Burkeen

Ska du till BKK med en polare kan du spara en slant och besöka Soi Cowboy och Nana Plaza.