Folding@SweClockers.com [Gamla tråden]

Permalänk
Medlem

Hmm.....

Nu blir jag assignad till en server på 0.0.0.0

Något verkar vara fel. Kör SMPklienter för windows och har nyss installerat om windows.

edit: nu fick jag rätt server igen

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XaaR
Hmm.....

Nu blir jag assignad till en server på 0.0.0.0

Något verkar vara fel. Kör SMPklienter för windows och har nyss installerat om windows.

edit: nu fick jag rätt server igen

När det inte finns några WU´s som passar din maskin så blir du auto assignad till 0.0.0.0, så fort det dyker upp en WU så sätter den igång igen.

Det är inget att oroa sig för

Permalänk

Nu ska det foldas!
Jag körde det textbaserade grejjen. När det står:
Completed 0 of 1500000 steps <0>

Håller den på att folda då?

Visa signatur

PC: ASUS P5Q Delux DDR2, E8600@4400, TRUE+Noctua 120mm, 4GB Corsair DOMINATOR 1066, PowerColor HD4870X2
MacBookPro 13"
Iphone4
Canon500D

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 1111j0ck3
Håller den på att folda då?

Förhoppningsvis (det säger egentligen inte så mycket) men det är helt normal utskrift i loggen, med grundinställningen förändras den först efter att 1% har blivit färdigt.

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frostyfog
Förhoppningsvis (det säger egentligen inte så mycket) men det är helt normal utskrift i loggen, med grundinställningen förändras den först efter att 1% har blivit färdigt.

Okey men när jag kollar aktivitetshanterarn så håller den på där så mycket det går iaf. Så jag anar att den grejjar

Visa signatur

PC: ASUS P5Q Delux DDR2, E8600@4400, TRUE+Noctua 120mm, 4GB Corsair DOMINATOR 1066, PowerColor HD4870X2
MacBookPro 13"
Iphone4
Canon500D

Permalänk
Medlem

jodå den håller på.

Permalänk

Det verkar som att Intel's 45nm-processorer blir ytterligare en del snabbare på att folda, även vid samma frekvens och busshastighet.

Tyvär är även denna gång den nyare generationens hårdvara snabbare, lite synd mtp uppgraderingsdjävulen som ibland kan besöka oss...

min sever på väg att uppgraderas från CellyD 530 till E4500@2,93 - vilka tror på en smärre poängökning?

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Det verkar som att Intel's 45nm-processorer blir ytterligare en del snabbare på att folda, även vid samma frekvens och busshastighet.

Tyvär är även denna gång den nyare generationens hårdvara snabbare, lite synd mtp uppgraderingsdjävulen som ibland kan besöka oss...

min sever på väg att uppgraderas från CellyD 530 till E4500@2,93 - vilka tror på en smärre poängökning?

Det blir nog bra med en Q9450 i den :>

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toxic Crow
Det blir nog bra med en Q9450 i den :>

hehe, på ett FujitsuSiemens 180W nätagg (10A@12V, max 14A i 10s)
jo, jag kan erkänna att jag faktiskt funderade på hur mycket jag kunde trycka i utan att känna den goda lukten av smält plast och pcb.

Förresten så köpte jag en "elmätardosa" på CO, och den gav mig följande förbrukningsiffror (in till nätagget, ur väggen, nogranhet är 5% enligt spec.).

Celeron D 2.8GHz, 2x256ddr, sis661fx-mobo (med grafik), 3hdd (ca 100-150ppd?):
startup: 185W
idle: 90W
F@H: 135W

Opteron 165@2.44GHz 1.45V, ASrock 939sata2, 2x512ddr, x1950Pro, 1hdd (1000-1100ppd):
idle: 110W
F@H: 170W
3Dmark05: 210W (max, mest 19*W-siffror)

Shuttle sk41g, Barton@2GHz, 1GB ddr, Radeon 9800SE, 1hdd:
idle/slösurf: 145W

E4400@3GHz 1,4V, Abit P35-E, 2x1024ddr2, 8800GTS640, 1hdd (~2000ppd om inte ägaren hade vägrat):
idle: 155W
F@H: 210W
Spel (EVE): 240W (ungefär samma även med processorlast i bakrunden)

E4500@2,75GHz 1,3V, Asrock 775i65G (i865G grafik), 2x512ddr, 3hdd (1650ppd, ersättare till Celeron D ovan):
idle: 68W
F@H: 105W

skärmar
CRT 21" (plant bildrör):
Sony E530 : 122W
Nokia 445Pro : 113W

Mirai 22" TFT (widescreen, 1680x1050):
ljus på lägsta: 18W (så som en kompis kör den)
ljus på max: 38W

Benq G2400W (24" TFT, widescreen, 1920x1200):
ljus på lägsta: 18W
ljus på 70%: 33W (min inställning)
ljus på max: 44W

Slutsats:
Folda med nya fräcka system, och håll er borta från CRTskärmar (mina 21"crt ovan skall snarast ersättas av en 24"tft)

Visa signatur

Permalänk
Citat:

jo, jag kan erkänna att jag faktiskt funderade på hur mycket jag kunde trycka i utan att känna den goda lukten av smält plast och pcb.

Förresten så köpte jag en "elmätardosa" på CO, och den gav mig följande förbrukningsiffror (in till nätagget, ur väggen, nogranhet är 5% enligt spec.).

Opteron 165@2.44GHz 1.45V, ASrock 939sata2, 2x512ddr, x1950Pro, 1hdd (1000-1100ppd):

E4400@3GHz 1,4V, Abit P35-E, 2x1024ddr2, 8800GTS640, 1hdd (2000ppd om inte ägaren hade vägrat):

skärmar
CRT 21" (plant bildrör):

ljus på lägsta : 18W (så som en kompis kör den)

Slutsats:
Folda med nya fräcka system, och håll er borta från CRTskärmar (mina 21"crt ovan skall snarast ersättas av en 24"tft)

intressant

Permalänk
Medlem

Då sprängde jag miljonsträcket ja med

Permalänk

Grattis!

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av StrydeR
Då sprängde jag miljonsträcket ja med

Härligt! Fortsätt så!

Permalänk
Citat:

Shuttle sk41g, Barton@2GHz, 1GB ddr, Radeon 9800SE, 1hdd:
idle/slösurf: 145W

E4400@3GHz 1,4V, Abit P35-E, 2x1024ddr2, 8800GTS640, 1hdd (2000ppd om inte ägaren hade vägrat):

skärmar
CRT 21" (plant bildrör):

ljus på lägsta : 18W (så som en kompis kör den)

Slutsats:

Min dator i sign idlar 260W... Av någon anledning så har jag börjat stänga av den.

Permalänk
Medlem

jahop... Nu gick SMP klienten ut. Precis när jag hade fått igång den igen :(.

Självklart så kan dom ju inte lägga upp en verision som INTE har fel i installfilen så att det inte går att installera

Permalänk
Medlem

vadå finns det inte en ny version på stanfords sida då ?

Permalänk

jodå, och den funkar problemfritt (dvs exakt som tidigare version)
Jag instalerade just SMP-klienten från scratch på min nya lilla E4500 server...
(tyvär ville den inte köra över 2,75GHz på 1,3V orginalspänning och moderkortet har inga spänninginställningar... får nöja mig med 25% OC)

XaaR - om du fortfarande har problem med instalationen - kan du ge oss lite mer detaljer tack?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

När jag startar filen så får jag upp en sånhär ruta:

Jag tror att det blir fel någonstans mellan mig och stanfords server. Om ingen annan har en alternativ länk så kan jag se om någon kompis kan tanka den och sen skicka.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XaaR
Jag tror att det blir fel någonstans mellan mig och stanfords server. Om ingen annan har en alternativ länk så kan jag se om någon kompis kan tanka den och sen skicka.

tömt cache, så den verkligen laddar ner på nytt?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

ja, det har jag.

Nu lyckades jag få hem en fungerande verision

Permalänk

Nu har min SMP gått ut men hur blir det nu när jag ska installera den nyare versionen måste jag då tömma mappen på min dator och installera den nya i samma mapp eller räcker det bara att låta den gammla vara kvar och sen installera den nya i mappen?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Insanewithmybody
Nu har min SMP gått ut men hur blir det nu när jag ska installera den nyare versionen måste jag då tömma mappen på min dator och installera den nya i samma mapp eller räcker det bara att låta den gammla vara kvar och sen installera den nya i mappen?

Jag gör antagandet att du kör Windows SMP-klient.

Ladda hem den senaste versionen här och kör den. Den kommer klaga på att du redan har en äldre version installerad och frågar om du vill avinstallera den. Klicka "Ja" där. Sen kommer den förmodligen klaga på att smpd.exe körs och frågar om du vill starta om datorn så den kan ta bort det. Du behöver inte starta om datorn för att det ska fungera så svara "Nej" där. Sen kommer den starta själva installationen, välj samma installationsplats som den gamla installationen. Den kommer skriva över de nödvändiga filerna. Om du är mitt uppe i en WU så kommer programmet att fortsätta arbeta på den efter att du har uppdaterat din klient.

Permalänk
Citat:

Jag gör antagandet att du kör Windows SMP-klient.

Ladda hem den senaste versionen här och kör den. Den kommer klaga på att du redan har en äldre version installerad och frågar om du vill avinstallera den. Klicka "Ja" där. Sen kommer den förmodligen klaga på att smpd.exe körs och frågar om du vill starta om datorn så den kan ta bort det. Du behöver inte starta om datorn för att det ska fungera så svara "Nej" där. Sen kommer den starta själva installationen, välj samma installationsplats som den gamla installationen. Den kommer skriva över de nödvändiga filerna. Om du är mitt uppe i en WU så kommer programmet att fortsätta arbeta på den efter att du har uppdaterat din klient.

Oj glömde säga det är Windows SMP-Klient.
Okej tackar

Permalänk
Medlem

Jag dödade min SMP klient?

Igår skulle jag stänga av min dator, utan att tänka på det så glömde jag att stänga av klienten först. Allt annat stängdes av i bakgrunden men SMP klienten var öppen. Jag tryckte på "X"et men inget hände. Så då jörde jag med CTRL+C och den stängdes av omedelbart.

Nu kan jag däremot inte starta klienten alls.

När jag läser loggen så ser jag att den "kill core" två gånger i en rad. SMPD.exe startar och fah.exe går igång i en halv sekund när jag startar klienten. Jag har inte gjort några ändringar i systemet på flera månader.

Men sen är det inte bara det heller, Windows har bokstavligen talat glömt bort mitt lösenord. Det är ett välding starkt lösenord som jag har memorerat. Ingen har loggat in på min dator eller ändrat det. Jag har inte virus eller spyware och ingen har hackat min dator. Jag körde däremot med TweakUI autologin, men även om jag tar bort autologin kommer den inte ihåg lösenordet.

Så jag skapade ett nytt adminkonto och installerade en ny SMP klient och kopplade den till det kontot. Men samma sak händer. Ingenting.

Vad har jag gjort?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Jag dödade min SMP klient?

Igår skulle jag stänga av min dator, utan att tänka på det så glömde jag att stänga av klienten först. Allt annat stängdes av i bakgrunden men SMP klienten var öppen. Jag tryckte på "X"et men inget hände. Så då jörde jag med CTRL+C och den stängdes av omedelbart.

Nu kan jag däremot inte starta klienten alls.

När jag läser loggen så ser jag att den "kill core" två gånger i en rad. SMPD.exe startar och fah.exe går igång i en halv sekund när jag startar klienten. Jag har inte gjort några ändringar i systemet på flera månader.

Men sen är det inte bara det heller, Windows har bokstavligen talat glömt bort mitt lösenord. Det är ett välding starkt lösenord som jag har memorerat. Ingen har loggat in på min dator eller ändrat det. Jag har inte virus eller spyware och ingen har hackat min dator. Jag körde däremot med TweakUI autologin, men även om jag tar bort autologin kommer den inte ihåg lösenordet.

Så jag skapade ett nytt adminkonto och installerade en ny SMP klient och kopplade den till det kontot. Men samma sak händer. Ingenting.

Vad har jag gjort?

Kanske en dum fråga, men har du kört install.bat?

Problemet med windows-kontot har jag ingen idé om

Permalänk
Medlem
Citat:

Kanske en dum fråga, men har du kört install.bat?

Problemet med windows-kontot har jag ingen idé om

Ja den har jag kört, och när jag skriver in det lösen som det borde vara på loginet så får jag de två meddelandena
MPI...... osv..
MPI...... osv..

Men jag kan inte ändra lösen eller ta bort det. För då är det felaktigt lösen enligt windows. Inget ändras endå. felet kvarstår. Men med nytt konto och ny SMP installation borde det gå fast det blir samma fel.

Jag vill verkligen inte installera om.

[edit] Jag lyckades återställa windows XP till orginal medna alla program och registret behölls. Puh. Nu fick jag tilllbaka mitt lösen och den nya versionen av SMP fungerar också. Jag kopierade in Work-mappen som jag hade tagit backup på och den nya SMP-klienten fortsatte på den WU-n.

Få se om jag hinner bli klar dock.

Permalänk
Medlem

Strulade till sig när jag uppdaterade smp klienten på en dator.

Jag kör genvägen i autostartmappen (xp) för att få igång det när datorn starta + att få ett fönster så man har koll på vad som händer.
Men vid senaste uppdateringen av smp-klienten häromdagen så slutade det fungera. Det gå alltså inte att starta genvägen via autostartmappen, men det går utmärkt att manuellt starta via samma genväg plaserad på skrivbordet.

Så här ser det ut under några sekunder (sen stängs det ner) om man startar via autostartmappen.

och jag är ensam på datorn (admin), lösenordet är satt i windows och programmet, intall.bat är körd helt utan problem.
Och ja det har fungerat felfritt under 2 månader ända fram till uppgraderingen. och absolut inget är ändrat i datorn (används enbart till foldning).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yogge
och jag är ensam på datorn (admin), lösenordet är satt i windows och programmet, intall.bat är körd helt utan problem.
Och ja det har fungerat felfritt under 2 månader ända fram till uppgraderingen. och absolut inget är ändrat i datorn (används enbart till foldning).

om det har fungerat ända fram till uppgraderingen kan det vara intressant att veta hur du gjorde när du uppgraderade?

nåt rättighetsproblem för filerna är det, annars skulle de inte klagat, har du kört install.bat igen som fönstret rekommenderar?

Permalänk
Medlem

jopp det är gjort

Permalänk
Medlem

du berättade inte hur du uppgraderade, kör du vista?

gjorde du som Toxic Crow beskrev några inlägg längre upp?

det kan vara så illa att du behöver ominstallera, men det ska egentligen inte behövas, har du ingen wu som väntar så gör det ju ingenting