Playstation 3-tråden, fortsättning

Permalänk
Medlem

kunde inte komma in på nån server när jag försökte

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem

Hur optimerar jag bilden?

Jag har ett problem angående bildkvaliteten i vissa spel, tv'n jag har är en
Lg LB2R 37" som stödjer 1080i hursomhelst körs 90% av alla spel i 720p så det spelar mindre roll. Till problemet då: det känns som om i detta fall DMC4 lider en aning av AA typ?! ser absolut inte ut som det gör på alla screenshots (kanske låter konstigt) men tittar man på fullupplösta bilder av spelet ser det grymt mkt snyggare ut. Testa brorsans 360 oxå med GoW o grafiken blev oxå knasig där vilket den inte var på hans tv :S nån som kan lösa detta prob för mig tex vilka inställingar är optimala i displaysettings (kör med hdmi kabel)

Något är fel ifl har varit på EB o sett deras bild på små sunkiga samsung-tvaparater o där såg det oxå bättre ut.

Jag har testat o mixtrat med det mesta men problemet kvarstår.
Så nu vänder jag mig till er på swec pls help.

btw ngn som testat om component ger bättre bild?

Visa signatur

i5-4670k - Asus Maximus Hero z87 - Nvidia GTX 780 - Samsung 840 pro 250Gb - Crucial Ballistix 16GB

Permalänk
Medlem

Testade Turok demot nyss och jag är ÖVERLYCKLIG att jag inte beställde det som jag tänkte göra.. Det var helt enkelt inte bra alls enligt mig... Synd.

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk

teoretiskt sett ska ju hdmi ge bättre bild än component så jag skulle inte tro att det skulle bli bättre om du bytte.

Har du testat att sätta upplösningen på endast 720p?

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Medlem

Re: Hur optimerar jag bilden?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mathwarp
Jag har ett problem angående bildkvaliteten i vissa spel, tv'n jag har är en
Lg LB2R 37" som stödjer 1080i hursomhelst körs 90% av alla spel i 720p så det spelar mindre roll. Till problemet då: det känns som om i detta fall DMC4 lider en aning av AA typ?! ser absolut inte ut som det gör på alla screenshots (kanske låter konstigt) men tittar man på fullupplösta bilder av spelet ser det grymt mkt snyggare ut. Testa brorsans 360 oxå med GoW o grafiken blev oxå knasig där vilket den inte var på hans tv :S nån som kan lösa detta prob för mig tex vilka inställingar är optimala i displaysettings (kör med hdmi kabel)

Något är fel ifl har varit på EB o sett deras bild på små sunkiga samsung-tvaparater o där såg det oxå bättre ut.

Jag har testat o mixtrat med det mesta men problemet kvarstår.
Så nu vänder jag mig till er på swec pls help.

btw ngn som testat om component ger bättre bild?

Sunkiga Samsung apparater? Du kanske inte visste men Samsung är en av de bästa tillverkarna av TV apparater i existens? De tre essen här i världen är väl Sony, Samsung och Pioneer. Sen är det nedförsbacke med resterande märken. Så innan du säger att samsung är sunkiga gör lite homework

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem

Re: Re: Hur optimerar jag bilden?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SlimJim
Sunkiga Samsung apparater? Du kanske inte visste men Samsung är en av de bästa tillverkarna av TV apparater i existens? De tre essen här i världen är väl Sony, Samsung och Pioneer. Sen är det nedförsbacke med resterande märken. Så innan du säger att samsung är sunkiga gör lite homework

håller med slim i frågan.

Visa signatur

0100
0010

Permalänk
Medlem

tack för dom informativa svaren .......

orka dra upp en debatt om vilket tvmärke som e bäst.
Btw ni kanske skulle läsa på lite innan ni säger att ni tror samsung gör bland dom bästa tvapparaterna? tro mig det gör dom inte, dataskärmar däremot är dom duktiga på, hursomhelst skulle vilja ha ett lite mer informativt svar från någon.

Visa signatur

i5-4670k - Asus Maximus Hero z87 - Nvidia GTX 780 - Samsung 840 pro 250Gb - Crucial Ballistix 16GB

Permalänk
Medlem

Glöm inte Panasonic, annars håller jag delvis med...Gillar inte Samsung av princip men så är det

Visa signatur

Intel i7 4770K@3.5ghz|Asus Sabertooth Z87|Gigabyte GTX 770 OC 2GB|Corsair Vengeance 1600mhz 8GB|Sandisk Ultra Plus 256GB|Seagate 7200rpm 1TB|Fractal Design R4 Windowed White|Corsair GS700W 2013 Edition|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cleesox
kunde inte komma in på nån server när jag försökte

Kunde ja inte heller, till en början. Bara en massa felmeddelanden.. Men slapp in tillslut efter en ca 5-10 min.

Men det var nog det sämsta demot på länge.. Ps2 grafik? Verkade som det iaf. Iofs en port från 360, så inte så konstit

Permalänk
Sötast

Provade Lost Planet demot, minns hur apsnyggt det var på 360....

Skapade en server... ingen kom in.
Joinade game, gick ej
Joinade game, gick ej
Joinade game, gick ej
Joinade game, gick ej
Joinade game, gick ej
Joinade game, gick ej
Joinade game, gick ej
Joinade game, gick ej
Joinade game, gick ej

Kom in i ett game. Precis allt som var snyggt i 360 versionen var borta. Texturerna såg ut att kunna jämföras med WoW texturer, samma upplösning dvs. Fanns ingen som helst AA och fps var låg.

Stängde och tog bort.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mathwarp
tack för dom informativa svaren .......

orka dra upp en debatt om vilket tvmärke som e bäst.
Btw ni kanske skulle läsa på lite innan ni säger att ni tror samsung gör bland dom bästa tvapparaterna? tro mig det gör dom inte, dataskärmar däremot är dom duktiga på, hursomhelst skulle vilja ha ett lite mer informativt svar från någon.

Jag är väldigt insatt i teknik och hur skärmar osv funkar. Man kan kalla mig en Hi-Fi junkie. Prenumererar på alla teknik tidningar man kan tänka sig och läser dagligen olika teknikforum och sajter så jag har gjort min "läxa" så att säga. Och kan konstatera att Samsung absolut är bland de top tre bästa tillverkarna i världen när det kommer till Bildkvalité i TV apparater. Men mer till frågan du ställde så kan jag inte riktigt komma fram till något svar. Har du ställt in konsollen så att den matar ut en 720p signal och inte en 1080i signal? Testa det isf.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Powerup^
Glöm inte Panasonic, annars håller jag delvis med...Gillar inte Samsung av princip men så är det

Ja men oavsett om man inte tycker om företag av princip skäl så gör dom ju inte sämre varor för det? Jag tippar på att det har att göra med dom dära mutningarna eller vad det vari korea för någon månad sen va?

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av SlimJim
[B]Jag är väldigt insatt i teknik och hur skärmar osv funkar. Man kan kalla mig en Hi-Fi junkie. Prenumererar på alla teknik tidningar man kan tänka sig och läser dagligen olika teknikforum och sajter så jag har gjort min "läxa" så att säga. Och kan konstatera att Samsung absolut är bland de top tre bästa tillverkarna i världen när det kommer till Bildkvalité i TV apparater. Men mer till frågan du ställde så kan jag inte riktigt komma fram till något svar. Har du ställt in konsollen så att den matar ut en 720p signal och inte en 1080i signal? Testa det isf.

grejen är att den matar alltid ut den maximalt möjliga upplösningen till spel vilket i de flesta fall är 720p så då spelar det ingen roll o du har en tv med 1080p lr 1080i det blir alltid 720p i de spel som max klarar det...

får väl trixa vidare lite med inställningarna själv tills ngn kmr på nått

Visa signatur

Permalänk

Usch nej, Turok var ganska hemskt. Stört i början av demot i grottan då det var i princip helt kolsvart hela tiden. Kul att yra runt i mörkret och bli omkullknuffad av dinosaurier hela tiden. Och denna störda FOV?! 95" kändes helt plötsligt som 15", och man har noll kontroll i närstrider. AI'n och grafiken var inte mycket att skryta om heller.

Tråkigt då Turok är lite kult. Man får hoppas på pc-versionen.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Samsung är inte i samma klass som Sony. Det kan jag säga med handen på hjärtat efter årtal av forumläsning. Sammanfattningsvis, mera strul, sämre bild och sämre service hos Samsung.

Pioneer gör plasma, där är det ingen som smäller dem på fingrarna. Panasonic spelar inte i samma liga, men är god tvåa. Sony har bäst bild vad gäller LCD(om man borträknar vissa handbyggda lyxmodeller) men visst, skillnaden är inte så stor. Oftast får man betala en del extra för en Sony, men så finns det lite extra kvalite där med, oftast i färghantering och bildprocessor som brukar vara lite utöver det vanliga. För mig var det hanteringen av PC-signalen och svärtan som avgjorde...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SlimJim
Ja men oavsett om man inte tycker om företag av princip skäl så gör dom ju inte sämre varor för det? Jag tippar på att det har att göra med dom dära mutningarna eller vad det vari korea för någon månad sen va?

Nej, har faktiskt tyckt samsung är skräp och fått bilden av svensson tv. Kanske inte håller nu

Har förövrigt en Panasonic 50" Plasma och en Sony bravia 26" s3000. 26an kör jag till dator och ps3, helt underbar, kostade 8000 dock men wth. Bättre och köpa en ordentlig tv.

Morsan har jobbat med tv i 15 år så hon vet vad man ska titta på...Kille i butiken stod och försökte sälja en samsung 32" morsan gillade den inte alls så fick hon syn på 26"an, love at first sight BTW så har vår gamla Panasonic bildrörstv hållt i 23 år nu Ett riktigt antikt föremål

Visa signatur

Intel i7 4770K@3.5ghz|Asus Sabertooth Z87|Gigabyte GTX 770 OC 2GB|Corsair Vengeance 1600mhz 8GB|Sandisk Ultra Plus 256GB|Seagate 7200rpm 1TB|Fractal Design R4 Windowed White|Corsair GS700W 2013 Edition|

Permalänk

Själv har jag en grundig bildrörs tv köpt för typ 15 år sedan eller nåt sånt, används varje dag och funkar fortfarande bra. Sedan har jag också en philips 42" plasma från 2005, 1080i som max, väldigt mycket bättre såklart men det är vissa ljusare partier i mitten på tvn.

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Samsung är inte i samma klass som Sony. Det kan jag säga med handen på hjärtat efter årtal av forumläsning.

Detta var bland det mest ofrivilligt komiska jag någonsin läst.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Vad tror ni när dom nytt ut till 45nm?
1. Att ps3 blir billigare.
2. Dom gör en ny modell(slim)
Bilder: http://www.t3.com/news/sony-playstation3-slim-and-lite?=35165

Visa signatur

Intel E6600 @3,0GHz, GTX 260 SLI, 6 Gb DDR2 800MHz, Western Digital 1 Tb, win7, Xigmatek 850w, XFX 680i, Creative SB X-Fi xtreame

Permalänk
Medlem

Öj öj öj grabbar! Vet att ni kom in på detta med exakt vad har tv-märken, krig mellan samsung och sony att göra i den officiella PS3-tråden ? Vill ni snacka om OT kan ni ju skapa en tråd i hemelektronik!

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av t22t2

1. kanske de försöker matcha boxens pris, men troligare är att den behåller nuvarande ett tag till då försäljningen gått bra sen Jul. (kanske är det tom möjligt med vinst på själva maskinen nu?)

2. nej inte än. det är för tidigt i evolutionen av komponenterna för krympning och SONY vill nog i vilket fall hålla identiteten enhetlig för marknaden ett tag till. (iaf tills BluRay är etablerat)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av t22t2

Det jag tror är att sony kommer tjäna storkova på det.

1. PS3an kommer bli billigare, men inte så mycket som folk hoppas på. Dvs de kommer inte sänka priset så mycket som prissänkningen från 65nm till 45nm, därför att sony ska öka sina intäkter.

2. De kommer troligen en slim modell, men den kommer va skapligt dyr gissar jag på.

Permalänk
Medlem

Personligen skulle jag sätta Pioneer som etta på Plasma (doh) och just Samsung som etta på LCD, Sony har helt enkelt ingenting just nu att sätta mot Samsungs F9 serie. Sony ligger dock långt fram på projektorer.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem

När jag har varit och kollat på TV apparater på OnOff eller någon liknande butik så är det alltid Samsung som har bäst bild. Sony är dock inte långt ifrån.

Permalänk
Inaktiv

Pioneers plasmor är överläsna, LCD tycker jag många är bra på. Både Sony och Samsung.

Men skulle jag köpt en TV idag för en ansenlig summa hade jag tagit en Pioneer plasma. De är överlägsna allt annat, svärtan i dom är ju helt galet svart. Svartaren svart

Permalänk
Medlem

Faktum är att Samsungs F9 serie tills Pioneers nyligen "lanserade" 9:e generations plasmor kunde leverera den högsta svärtan på marknaden.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem

har dom tagit bort lost planet?

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem

hur rensar man cache i spel i ps3:an?
mitt oblivion är snart helt ospelbart,frysningar stup i ett och segt går det,samma var det på xbox360(den sega delen) men kunde där lätt fixas genom att rensa cachen.
hur gör man detta på ps3:an?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toffe
har dom tagit bort lost planet?

vet ej men den ligger på us psn om du missade det.

Visa signatur

0100
0010

Permalänk
Medlem

då måste jag missat det för jag kollade igenom varenda demo som fanns

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cleesox
vet ej men den ligger på us psn om du missade det.

Jag kan inte connecta till någon match alls, säger att alla rum är fulla även om det bara visas att den innehåller 1 person... >_<

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"