Sista finputsningen 15-20k paketet

Permalänk

Sista finputsningen 15-20k paketet

Hej,

Efter mycket vel och funderingar känns detta paketet bäst...

:::Grafikkort:::

Gecube Radeon HD3870 X2 Dual-DVI 1GB (Grafikkort (PCI-Express)) 3 995 (Dustin Home) !!!ORDERED!!!

:::MODERKORT:::
Gigabyte GA-P35-DS4 1 495:- (Dustin Home) !!! ORDERED!!!

:::CPU:::
Intel Core 2 Duo E6850 3,0GHz Box 2590:- (Dustin Home) !!ORDERED!!!

:::MINNE:::
OCZ REAPERX HPC 4GB KIT 2X2048MB DDR2-PC6400 1560:- (Dustin Home) !!!ORDERED!!!

:::Brännare:::
SAMSUNG DVD±R/RW/RAM DL LS 20X SATA BULK SVART 295:- (Dustin Home) !!!ORDERED!!!

:::Chassi:::
Cooler Master Cosmos 1000 (Silver/Svart) (Fulltower/Server-chassin) 1839:-(Dustin Home) !!!ORDERED!!!

:::Nätaggregat:::
Corsair CMPSU-620HXEU 620W (Nätaggregat - ATX) 1244:- (Dustin Home) !!!ORDERED!!!

:::Skärm:::
Samsung 226bw 2900:- (Dustin Home) !!!ORDERED!!!

:::Hårddisk:::
Seagate Barracuda 7200.11 ST3500320AS 32MB 500GB 1 060:- (Dustin Home) !!!ORDERED!!!
Seagate Barracuda 7200.11 ST3500320AS 32MB 500GB 1 060:- (Dustin Home) !!!ORDERED!!!

--- Varuvärde
17 930,00 kr ----

Har valt ett moderkort som kan köra crossfire, men köper ett grafikort i dagsläget. Känner jag att detta är för klent så lägger jag till ett andra i framtiden.

Behöver jag fler kablar eller andra tillbehör eller följer det med?
Behöver jag ljudkort eller räcker det som finns på moderkortet?

Passar allt ihop.. Kompabilitet m.m.

Tacka för ett underbart bra forum.

Mvh, Ros-Marie

Permalänk
Medlem

Det ser bra ut;) du får med kablar och sånt

ett tips när du sätter i Sata kablarna:
ta en penna och linda sata kablen runt den och håll det så med fingrarna,dra ut pennan med munnen och koppla i sata kabeln.OM du inte håller i den hela tiden snurar den upp sig ganska snabbt eftersom att den inte har blivit van med att vara snurrad.

Visa signatur

Workstation: Asus P9X79 - Intel i7 4,2Ghz 3930K - 32gb 1866mhz RAM - 256gb ssd + 4tb drive - 2x Asus Gtx 660 - 2x DELL 2713hm
Misc: Iphone 6s

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xlex
Det ser bra ut;) du får med kablar och sånt

ett tips när du sätter i Sata kablarna:
ta en penna och linda sata kablen runt den och håll det så med fingrarna,dra ut pennan med munnen och koppla i sata kabeln.OM du inte håller i den hela tiden snurar den upp sig ganska snabbt eftersom att den inte har blivit van med att vara snurrad.

har svårt att se framför mig vad du menar. Men det kanske klarnar när jag får mina saker.

Permalänk
Medlem

okej du snurrar en Sata kabel runt eb Penna så att den "drar i hop" sig lite då blir et ju bättre luft flöde i chassit och så ser det ju bättre ut också;)

Visa signatur

Workstation: Asus P9X79 - Intel i7 4,2Ghz 3930K - 32gb 1866mhz RAM - 256gb ssd + 4tb drive - 2x Asus Gtx 660 - 2x DELL 2713hm
Misc: Iphone 6s

Permalänk

Hej,

Det gick bra att sätta ihop allt. Det enda som var kass var grafikkortet som fläkten bara skramlar i när den går upp i varv

Fick 13900 i 3dmark06. Oklockat. Har inte en aning om det är bra eller dåligt. Kommentera gärna.

Mvh, Rosa

Permalänk
Medlem

Det var ju synd detdär med Fläkten:(

men så vitt jag vet så är 13900 poäng riktigt bra oklockat;)

Visa signatur

Workstation: Asus P9X79 - Intel i7 4,2Ghz 3930K - 32gb 1866mhz RAM - 256gb ssd + 4tb drive - 2x Asus Gtx 660 - 2x DELL 2713hm
Misc: Iphone 6s

Permalänk

Ja, det var jättetrist. Det går ju att köra med den. Men så fort den blir varm så skramlar det. Undras om man ska satsa på ett likadant eller köra med ett annat märke.

Permalänk
Medlem

mmm trist. ska det verkligen vara så med fläkten eller har dem levererat ett kort med trasig fläkt. har du ringt och hört med dem ?

Permalänk

Nej. ska kolla med dom på måndag. Så här kan det ju inte vara. Ska ju inte låta mer än en vanlig chassi eller CPU fläkt. Det låter som det sitter en kabel löst inne i fläkten eller något. Men jag har kollat och det är inget där.

Fläkten hamnar ju upponer i lådan så trycker jag till den lite så slutar det.. Verkar som den slår emot plasten på något sätt. Vet inte om man vågar ta ett likadant. Skulle inte förvåna mig om det är likadant då.

Permalänk
Medlem

Re: Vill ni kolla på 15-20k paketet innan jag beställer?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rosmarie78
Har valt ett moderkort som kan köra crossfire, men köper ett grafikort i dagsläget. Känner jag att detta är för klent så lägger jag till ett andra i framtiden.

Går det verkligen att köra två stycken 3870x2 i crossfire? Trodde man behövde ett annat moderkort i så fall, om det ens går dvs.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Vill ni kolla på 15-20k paketet innan jag beställer?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Prophan
Går det verkligen att köra två stycken 3870x2 i crossfire? Trodde man behövde ett annat moderkort i så fall, om det ens går dvs.

klart det går. börja häng på recensioner och nyheter som skrivs i swec

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Vill ni kolla på 15-20k paketet innan jag beställer?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chourou
klart det går. börja häng på recensioner och nyheter som skrivs i swec

Direkt efter att jag skrev inlägget började jag söka på Google... Smart av mig!
Skyller på att jag jobbat för mycket ...