Permalänk
Medlem

Enkelt hemsidesnickeri

Jag letar efter ett ENKELT program för att skapa simpla hemsidor. Jag orkar helt enkelt inte lägga ned besväret att knacka ner allt i html och css utan letar efter antigen en enklare variant av dreamweaver (typ som paint är för photoshop) för att skapa en enkel hemsida, alternativt några shyssta mallar för hemsidor.

Mac OS X, Linux eller Windows

har ni några förslag?

ps. Minns att det när jag var liten fanns en hemsida (liknande geocites) som hade väldigt enkla, webbaserade verktyg för att skapa en hemsida.nåt sånt jag letar efter.

Visa signatur

ubuntu 16.04

Permalänk
Medlem

iWeb, Rapidweaver...

Permalänk
Medlem

har för mig att expressen har detta på sin hemsida. Heter dinstudio.se tror jag.

Permalänk
Medlem

Hej!

"DinStudio" är inte alls bra enligt mig. Man får testa i tre dagar, sen måste man betala och å är det typ bara gratismallar!

Ha det bra!
Martin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kottizen
Hej!

"DinStudio" är inte alls bra enligt mig. Man får testa i tre dagar, sen måste man betala och å är det typ bara gratismallar!

Ha det bra!
Martin

Så du tycker inte att det är bra för att det kostar pengar? Dreamweaver kostar också pengar. Att ha ett webhotell kostar också pengar. Angående att det är färdiga mallar man använder var det ju just det som trådskaparen ville ha.

Permalänk
Medlem

Re: Enkelt hemsidesnickeri

Citat:

Ursprungligen inskrivet av pauq
Jag letar efter ett ENKELT program för att skapa simpla hemsidor. Jag orkar helt enkelt inte lägga ned besväret att knacka ner allt i html och css utan letar efter antigen en enklare variant av dreamweaver (typ som paint är för photoshop) för att skapa en enkel hemsida, alternativt några shyssta mallar för hemsidor.

Mac OS X, Linux eller Windows

har ni några förslag?

ps. Minns att det när jag var liten fanns en hemsida (liknande geocites) som hade väldigt enkla, webbaserade verktyg för att skapa en hemsida.nåt sånt jag letar efter.

De flesta webbhotell brukar ha tjänster för att bygga en hemsida som ingår när man beställer det. Fast du kanske har fixat webbutrymme på annat håll redan?

Permalänk
Medlem

Det här kanske kan vara något:

http://www.webnode.com/en/

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Gratis är ett krav och webutrymme har jag redan. Det behöver alltså inte vara webbaserat, helst inte till och med. Iweb funka perfekt, finns det nåt liknande till andra plattformar?

Edit: iWeb verkar bara kunna publicera på .mac-konton, att bara spara det som html verkar omöjligt

Visa signatur

ubuntu 16.04