Permalänk
Medlem

8800GT problem eller paj?

Tjena!
Det är så att jag köpte ett XFX 8800GT 512mb till min dator. Men efter jag har satt in den i datorn så startar datorn men skärmen är bara svart och grafikkortsfläkten går på fullt varv. Så jag har läst på några hemsidor att nvidia har haft problem med vissa 8800GT att dom är paj när dom är nya.
Det är en Packard Bell iMedia MC 2569 vilket bara har en PCI Express x16 v1. Och 8800GT har v2.0, men jag har läst att 2.0 är bakåtkompitabel (stavning). Så jag behöver veta snabbt om det är att min dator inte klarar grafikkortet eller om det är fel på det. Måste som sagt veta det snabbt om jag ska byta mot ett nytt.

Permalänk
Medlem

Det heter inte data och skriv i rätt avdelning nästa gång..

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / ASRock B650M PG Riptide / ASRock AMD Radeon RX 7900 XT Phantom Gaming 20GB OC / 32GB DDR5-6000Mhz Corsair Vengeance RGB EXPO / 2TB WD Black WDS200T3X0E / Corsair iCUE H150i Elite LCD XT / Corsair RM850x / Corsair 3000D RGB Airflow

Permalänk
Entusiast

Det jag har hört är att just 8800GT haft kompabilitetsproblem med vissa moderkort. Har för mig att det finns en tråd under grafikkortssektionen där det står med vilka det passar och vilka det inte passar.

Permalänk

Hey!

Jag hade exakt samma problem och det ÄR moderkortet som inte fungerar med PCI-E 2,0 grafikkort. Det har blivit så för mig att jag köpt nytt moderkort och chassie, och nästan byggt en helt ny dator.

Jag rekommenderar dig enormt starkt att du säljer din packard, för att slippa alla problem och trubbel jag har haft med uppgraderingen. Behåll graffet, och sätt i det i en ny dator. SNÄLLA! gör mig den tjänsten och dra nytta av min erfarenhet. Tack.