Permalänk
Robot

LCD-Display & Winamp-Remote

Hej igen! Jag blev riktigt pepp här om dagen att bygga, starta ett nytt project helt enkelt... Jag började titta runt på de vanliga sidorna Elfa, Kjell, Electrokit osv.. och Blev väldigt intresserad och framför allt inspererrad när jag började kolla runt i alla olika forum. Jag har hittat jätte många bra sidor och program att använda.

Jag hade tänkt mig att styra Winamp med seriellporten (tack för tipsen ) ich LCD-displayen via parallellporten, vilket inte går i seriellporten vad jag förstått, genom att seriella porten inte kan skica flera signaler samtidigt.

Jag har beställt ett reläkort som jag kan bygga en IR-fjärrkontroll/Mottagare till.. På de sättet kan jag sitta en bit ifrån datorn. Men jag tänkte att jag skulle ha tangentbordswitchar också, vilket gör att jag behöver en or-grind.

Tycker att det ska bli Jätte kul att bygga:D:D Kommentera!!:)

Besök albumet: LCD-Display & Winamp-Remote av Jarolix

Permalänk
Medlem

Var köpte du displayen?

Visa signatur

Teori är när man vet allt men inget funkar.Praktik är när allt funkar men ingen vet varför. Här blandas båda, inget funkar och ingen vet varför.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ellehbg
Var köpte du displayen?

Gissar på www.fractronics.com

1p. Istället för att bara slänga upp lite bilder hämtade på nätet/någon skiss, vänta tills du faktiskt börjar bygga.

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk

Ska bli spännande att följa. Väntar med poäng tills man ser mer!
Viva MS Paint!

För övrigt trodde jag ritningar var en del av byggandet. Inte för att jag brukar lägga ner tid på det men det imponerar MIG i alla fall att se sånt planerande.

Visa signatur

"-You like sex AND money? We should hang out!" -"Idiocracy"

MSI P45 Platinum, e6850@3ghz, 4gb Corsair 6400c5dhx, 500gb+320gb, HD4850 Crossfire (Sapphire/His), Coolermaster Cosmos RC 1000

Permalänk
Medlem

Winamp remote, detta kan bli riktigt kul!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b3h3moth81
För övrigt trodde jag ritningar var en del av byggandet. Inte för att jag brukar lägga ner tid på det men det imponerar MIG i alla fall att se sånt planerande.

Jodå, visst är det en del utav bygget. Men det är inte bygget i sig, och inte så värst intressant att se på om man inte får några smakprov på själva byggandet.
Det jag försöker komma fram till är att det finns allt för många gallerier som bara innehåller några ritningar/skisser och sen inget mer.

Kanske jag som är grinig såhär in på småtimmarna ^^

EDIT: Det är också det sista jag skriver i den här tråden, om jag inte kommer på något som direkt har med byggandet att göra

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk

Sälja? När den är klar?? nice projekt en 8:a sålänge

Visa signatur

Calle säger:
Skulle inte spela GTA förän efter desserten
Haha :D

Permalänk
Medlem

Kan nog blir riktigt bra.. Du får poäng när jag får se resultat

Visa signatur
Permalänk

Mer bygge och mindre uppladdning av bilder som aldrig blir nåt. Vet inte hur många såna här gallerier som läggs upp men som det aldrig blir nåt av.

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk

Väldigt rörigt med kablarna.
Nu är jag ingen epilektriker men är det värkligen nödvändigt med så grova kablar?
Fan , måste lära mig lite el snart .
Vill också kunna göra sånt här.

7p.

Permalänk
Medlem

får ont i huvudet bara av att kolla på kopplingsschemat, men jag kan ju inget sånt xD keep it up!

Permalänk
Medlem

skiiiiiiiiiiiiiiit snyggt 10p

Permalänk

en 10a för F*n!

Visa signatur

Main: ASRock Z390 Phantom Gaming ITX/ac | Intel Core i9 9900K | Corsair LPX 32GB 3200CL16 | EVGA RTX 2080 XC Gaming | Corsair SF600 V2 | Samsung 970 EVO 1TB | Louqe S1 Ghost Limestone

Permalänk

redit nice blev det!

Visa signatur

Citera mig så att Jag kan hitta tillbaka!