Geforce 9800 GX2 till butiker idag

Permalänk
Melding Plague

Geforce 9800 GX2 till butiker idag

Den nya prestandakungen Geforce 9800 GX2 från Nvidia förväntas lanseras idag. Grafikkortet består av två kretskort med varsin G92-processor och en gigabyte minne, och är ingen billig uppgradering.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

.

Permalänk

Hoho, högt pris men det sänks nog inom kort tror jag.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

fan 5k?
Är ju mer än hälften av vad hela min burk kostade

Permalänk
Medlem

Helt absurt.

Permalänk
Medlem

vänta 1 månad så kostar den kring 4 tusen skulle jag tro, jag inväntar fler tester med nya drivisarna sen beställer jag nog ett sånt, den lär ju hålla ett tag.

Permalänk
Medlem

Det känns som mitt 750core 1130mem 8800GT klarar sig ganska bra ett tag till med tanke på priset på det här monstret!

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem

är det bara jag eller är det fler som tycker att nyheten säger att det är 4 kärnor på detta kort?

"Grafikkortet består av två kretskort med dubbla G92-processorer...."

2 kretskort * 2 G92?

tycker det borde stå två kretskort med varsin G92 processor istället..

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TofZ
är det bara jag eller är det fler som tycker att nyheten säger att det är 4 kärnor på detta kort?

"Grafikkortet består av två kretskort med dubbla G92-processorer...."

2 kretskort * 2 G92?

tycker det borde stå två kretskort med varsin G92 processor istället..

Dum formulering, fixat!

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

ja blev lite förvirrad bara, bra att det är fixat och att man kan hjälpa till

Permalänk
Medlem

Inte Värd de ca. 5000,- Papps........Mvh........Klaus

Visa signatur

Asus Z97-E,Intel I7-4790K,Corsair Ram DDr 3- 16Gb 2x8Gb Pro Serie Vengance 2400MHZ

Permalänk

Hmm... tweaktowns tester från igår visade rätt sunkig prestanda. Får dom inte till bättre drivrutiner snabbt så får det nog spö av 9600Gt i Sli till mindre än halva priset. Kan nästan pressa in ett nvidiamoderkort i prisskillnanden också.

Men det svarade bra på överklockning såg det ut som. Lite oväntat.

Visa signatur

dualsata2| A64 3500+ 2,7 ghz | Cruical ballistix 2 gig DDR 4000 | jag hatar Nvidia 8800GTS 100% buggar (nu 5% och gudomligt 660/1044)|Windows XP Pro | Proff deluxe - kungen av vattenkylning| 480 W Hiper typeR nätagg

Permalänk
Medlem

6,2k, när 9800GTX kommer kan du säkert köpa 3st sånna för samma pris.
9800GX2 kommer ju förmodligen sänka priset på 8800Ultra

Visa signatur

Intel E6600 @3,0GHz, GTX 260 SLI, 6 Gb DDR2 800MHz, Western Digital 1 Tb, win7, Xigmatek 850w, XFX 680i, Creative SB X-Fi xtreame

Permalänk
Medlem

Sluta upp med alla "För dyrt ..." kommentarer, det vet vi redan allihopa. Har väl i alla dagar varit så att det som för tillfället är bäst givetvis också är dyrast. Detta innebär ju inte att man ska köpa det då vi som är prismedvetna ofta betalar betydligt mindre för nästan samma prestanda!

/Ice

Visa signatur

Nothing to see here, move along ...

Permalänk
Medlem

fy fan vilket pris :), inte värt det.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk

Det bästa kostar alltid mycket pengar så det är ingenting nytt. Inom bilad, tandborstar, kylskåt, högtalare and so on.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Fy fasen, alla 9800gx2 kostar 599$ på newegg
med en dollar på 6 kr blir det runt 3600 kr

vi har väll fan inte 50 % moms eller?!?
om newegg kan sälja för 3600 och gå med vinst så bord svenska företag kunna sälja för runt 4500 inklusive moms , inte 6 papp!

tänk om man hade en polare i usa som kunde beställa o skicka hem åt en

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlbinNdoja
Det bästa kostar alltid mycket pengar så det är ingenting nytt. Inom bilad, tandborstar, kylskåt, högtalare and so on.

Jasså?
Bästa TV-apparaterna i Sverige, helt handtillverkade i Sverige, inte dyrare än en Sunkig LG tv.
Jo jag pratar om Nothern Star, fy satan vilken extremt bra bild på deras PlasmaTV's, jag har själv haft en NS PLA-42 HDiX 42" innan jag insåg att jag använde den en gång i månaden.

Edit, skrev fel modell ju :S.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlbinNdoja
Det bästa kostar alltid mycket pengar så det är ingenting nytt. Inom bilad, tandborstar, kylskåt, högtalare and so on.

Kylskåt? Nej, jag tycker inte att min kyl är het

Undrar hur det här påverkar priserna på gamla GTX och Ultra?

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlbinNdoja
Det bästa kostar alltid mycket pengar så det är ingenting nytt. Inom bilad, tandborstar, kylskåt, högtalare and so on.

Inom bilar, högtalare och det mesta annat är det som tillhör det bästa just nu fortfarande bättre än mainstreamsegmentet om 10år. Tyvärr gäller detsamma inte grafikkort.
Inom något/några år kommer korten man får för tusenlappen krossa resultaten från detta kort.

Permalänk
Medlem

de "bästa" sakerna är ju oftast inte så kusligt mycket dyrare för att de är så mycket bättre en näst bästa , de är oftast dyra för att tillverkarna vet att de finns folk som betalar vad som helst för att kunna skryta lite .

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Avstängd

Kan ju lika väl köpa 2st 512gts. billigare lika bra typ!

Permalänk

alla extreme-varianter på prollar kostar typ 3ggr mer än en prolle som presterar 5-8% sämre. Har man pengar och vill skryta så är det bara att betala. Ingen tvingar en.

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlbinNdoja
Det bästa kostar alltid mycket pengar så det är ingenting nytt. Inom bilad, tandborstar, kylskåt, högtalare and so on.

Off Topic;
Snart 10 000 inlägg Albin.
Du får snart bjuda på en virtuell tårta, (en bild på en tårta duger bra).
Mitt nästa inlägg blir nummer 2222.
On topic; den här modellen kom kanske till mest för att vara snabbast, inte för att sälja speciellt mycket.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Rätt roligt de där. men sen när dubblade man prestandan på en Bil/högtalare senast, specielt på års basis

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mudde
Inom bilar, högtalare och det mesta annat är det som tillhör det bästa just nu fortfarande bättre än mainstreamsegmentet om 10år. Tyvärr gäller detsamma inte grafikkort.
Inom något/några år kommer korten man får för tusenlappen krossa resultaten från detta kort.

Visa signatur

Intel i9 13900k delid (4090) (Jobb/Lek)
Vattenkylning från EK på rubbet.

Permalänk
Medlem

Dom är ju som Prins John , mjölkar ur varendra krona ur oss...

Visa signatur

Main : AMD Ryzen 5900X @ 4.55 | NZXT Kraken X73 | 32 GB DDR4 Gskill 3600mhz @ 3800 CL16 | Asus ROG STRIX B550-A GAMING | Sapphire Radeon 7900 XT nitro+ | Samsung 970 evo 1TB | Windows 10 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO | Corsair RM 750 | AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"
Htpc / server : Intel G3258 | Nvidia GTX 670 | 12 GB | 6TB lagring | Fractal design Node 804 | Win 10+Kodi

Permalänk
Hedersmedlem

Nu kommer 9800GX2 alltid kosta lite för mycket med sina två kort i ett då det är en kompromiss av Nvidia för att möta HD3870.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk

Kan alla sluta gnälla om priset? Om man jämför med när 8800 GTX kom så är det ju ingenting, jag köpte mitt 8800 GTX xxx från komplett för ca ett år sen och då kostade det 7000 så 5000 är väll inget att gnälla om?

Visa signatur

|Asus Striker Extreme | Intel Core TVÅ Duo E6600 3,15 Ghz | XFX GTX 260 SLI| Creative SoundBlaster X-Fi Platinum | Zalman CNPS 9700 NT ^^ | Ocz Pc-6400 4gb|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Jasså?
Bästa TV-apparaterna i Sverige, helt handtillverkade i Sverige, inte dyrare än en Sunkig LG tv.
Jo jag pratar om Nothern Star, fy satan filken extremt bra bild på deras PlasmaTV's, jag har själv haft en NS PLA-42 HDiX 42" innan jag insåg att jag använde den en gång i månaden.

Edit, skrev fel modell ju :S.

Och de går att mäta med Kuro modellerna menar du?

För övrigt är inte LG sunk, LG har många bra produkter. Tittar man på min LD skärm från LG så ger den de flesta en känga vad gäller pris/prestanda och skall man ha bättre får man slänga upp mot 7500kr för en Eizo istället. Tittar man på plasma sidan har LG två modeller ute som är _riktigt_ bra: PG6000. Jag beställde själv en 42" PG 6000 senast imorse och den är riktigt bra.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Kylskåt? Nej, jag tycker inte att min kyl är het

Undrar hur det här påverkar priserna på gamla GTX och Ultra?

GTX och Ultra kommer att slutproduceras och det är bara en tidsfråga om när en nyhet dyker upp om det.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mudde
Inom bilar, högtalare och det mesta annat är det som tillhör det bästa just nu fortfarande bättre än mainstreamsegmentet om 10år. Tyvärr gäller detsamma inte grafikkort.
Inom något/några år kommer korten man får för tusenlappen krossa resultaten från detta kort.

Det är i och för sig sant. Men menade på att det som oftast är dyrast är oftast bäst. Man brukar med andra ord få det man betalar för, även om versionen under som är 6000kr billigare är marginalt sämre.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devildoll
de "bästa" sakerna är ju oftast inte så kusligt mycket dyrare för att de är så mycket bättre en näst bästa , de är oftast dyra för att tillverkarna vet att de finns folk som betalar vad som helst för att kunna skryta lite .

Jämfört en Pioneer Kuro mot en Panasonic PX85 så förstår du både skillnaden och priset.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ratatosk
Off Topic;
Snart 10 000 inlägg Albin.
Du får snart bjuda på en virtuell tårta, (en bild på en tårta duger bra).
Mitt nästa inlägg blir nummer 2222.
On topic; den här modellen kom kanske till mest för att vara snabbast, inte för att sälja speciellt mycket.

Tadada:

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ratatosk
Off Topic;
Snart 10 000 inlägg Albin.
Du får snart bjuda på en virtuell tårta, (en bild på en tårta duger bra).
Mitt nästa inlägg blir nummer 2222.
On topic; den här modellen kom kanske till mest för att vara snabbast, inte för att sälja speciellt mycket.

Offtopic: Hur kollar man antalet inlägg?

Ontopic: Kortet är inte värt priset just nu men kanske om nån månad. Men hellre 9800GTX framför detta. Skrämmande pris, minns jag fel men gick inte både nVidia och Ati gick ut med att värsting korten inte längre skulle kosta såhär mkt? Tror tom. Sweclockers rapporterade det.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|