Permalänk
Medlem

Konstig grafikbugg

Hejsan. Det är såhär att jag köpte CoD 4 igår, installerade och började lira, dock märkte jag att texturerna och modellerna vart svarta, vilket jag störde mig enormt på. Så jag sökte runt och hittade sedan andra som hade likadant problem så jag installera en driver som en tipsade (169.04) och det funkade. Men senare när jag skulle lira CS så ser det ut såhär:

Quake 4, Quake 3, QuakeWorld ser alla ut likadant som CS. Har provat och installera senaste drivers men det funkar inte heller. En sak jag märkte var att när jag bytte från OpenGL till Software i CS så funkade menyn och allt och när jag bytte tillbaka så började det igen. Värt att notera är väl att Team Fortress 2, CSS, Portal och alla nya spel funkar utan problem.

EDIT: Jag har Geforce 7900 GTX

Permalänk
Medlem

så hade en polare när hans kort typ dog av värme.. kortet nästan böjde sig för han !!

vad har du för temp på GPU ?

konstigt att vissa spel blir så och andra inte :/ finns säkert nån här som vet va problemet är !

Permalänk
Medlem

Alltså tror inte de har något med att grafikkortet går sönder eller något för isåfall borde det vara så i alla spel. Men endast i gamla spel blir det såhär, har inte varit såhär förut utan började idag.

Permalänk
Medlem

hittade du någon lösning till problemet? jag tror jag har samma problem med mitt 7600GT i Quake3.