Varför ser jag inte den nya hårddisken?

Permalänk
Medlem

Varför ser jag inte den nya hårddisken?

Stoppat in en ny sata hårddisk i datorn. Den dyker inte upp i den här datorn men väl i enhetshanteraren. Där står det att den fungerar och har senaste drivrutin. Vidare har jag problem med att USB hårddiskar inte heller syns i den här datorn eller i utforskaren. Är det nåt djävulskap med Vista eller? Har Vista 64. Som syns i nedanstående konfiguration.

Visa signatur

Q6600 @ 2,4 ghz | Gigabyte X38-DQ6 | Gigabyte ATI RADEON™ HD 3870 | 8 gb Corsair PC6400 800mhz | Antec Sonata III 500 | Vista 64 | Samsung DVD 20X SH-S203P |Samsung HD500 Spinpoint | Samsung 245b |

Permalänk
Testpilot

Högerklicka på "den här datorn"/"dator" på skrivbordet och välj hantera, gå till diskhantering och sen ska det bara vara att aktivera den nya disken genom att högerklicka på den och välja "aktivera" eller liknande.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Högerklicka på "den här datorn"/"dator" på skrivbordet och välj hantera, gå till diskhantering och sen ska det bara vara att aktivera den nya disken genom att högerklicka på den och välja "aktivera" eller liknande.

Tack Nu ska det nog funka. Formaterar nu.
Att det ska vara sånna probs. Går det stänga av eller? Och vad tror du om USB grejjen? Att jag inte ser USB enheter heller.

Uppdatering: Funkar felfritt nu. Tack en en gång.

Ang USB enhetrnas öde... Har det att göra om att dessa också måste mixtras med för att passa Vista?

Visa signatur

Q6600 @ 2,4 ghz | Gigabyte X38-DQ6 | Gigabyte ATI RADEON™ HD 3870 | 8 gb Corsair PC6400 800mhz | Antec Sonata III 500 | Vista 64 | Samsung DVD 20X SH-S203P |Samsung HD500 Spinpoint | Samsung 245b |