Permalänk
Medlem

Spela in ljud på datorn

Hejsan!

Jag har ett litet problem.

När jag spelar in filmer på datorn med screencapture program får jag inte med ljudet från filmen. Själva bilden spelas in men ljudet uteblir. Jag är hyfsat säker på att det inte har o göra med själva inspelningsprogrammet eftersom jag har testat med flera olika.

Jag använder Vista Home Premium och ljudkortet jag har är integrerat i Gigabyte p35 DS3 moderkortet.

Det jag inte är säker på är vilka sladdar och så man ska ha inkopplade för att spela in internt ljud. För tillfället har jag ikopplat ett headset med mikrofon.

När jag går in i kontrollpanelen och ljudinställningarna för inspelning har jag följande att välja mellan:

Microphone High Definition Audio Device - Not plugged in
Microphone HDAD - Working
Line-In HDAD - Working
Digital Input Device (SPDIF) HDAD - Working

men ingen av dem verkar ge någon respons när jag försöker.

Någon som har en aning om vad som är fel?

Ljudet i övrigt (lyssna på musik etc. från alla program) fungerar fläckfritt, det är bara när jag ska spela in ljud det inte fungerar.

Permalänk

På Creative korten finns det en sak som heter "What you hear" finns det ingen sådan likelse på ditt ljudkort? annars får du köpa en 3.5' kabel som du kopplar från LineOut till LineIn

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB