Assassin's Creed Tråden

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlbinNdoja
På det sättet är det inte linjärt men allt du gör är samma sak i princip men man förstår senare.

Det går inte jämföra mot COD4 hur som helst.

Det ehter repeterande

Spelet är väldigt enformigt för länge, men utöver det så är spelet bra. Hur bra resten av spelet är talar för sig själv med tanke på hur mycket man vill fortsätta trots över hur enformigt det är största delen av spelet. Islutet började striderna bli väldigt tråkigt också, det var tur att spelet slutade såpass dags som det gjorde innan man tröttnade på det andra mest förekommande också.

Visa signatur

Jag är en vampyr, jag suger och spyr, låt mig komma in, jag vill bli din

Permalänk
Hjälpsam

Ett tips för er med HD3870X2
"Needs Crossfire enabling on the X2. J/K, I know there's currently no official profile from ATi for it, but for those wanting it now renaming to COJ_DX10 works."
http://forum.beyond3d.com/showthread.php?t=47686&page=2
Man kan alltså testa att döpa om exe-filen.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/51gntq | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/gwcxfs
HTPC | https://valid.x86.fr/gqtxws |

Permalänk
Medlem

har försökt om och om igen men jag kommer likt förbannat inte förbi slut fight scenen i slutet utav spelet(då man så gott som är omringad utav soldater och har praktiskt taget 0 yta att röra sej på).
har fått tipset att springa och kasta knivar,köra med counter attacks osv,men inget tycks hjälpa.
vad har ni för taktik?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
har försökt om och om igen men jag kommer likt förbannat inte förbi slut fight scenen i slutet utav spelet(då man så gott som är omringad utav soldater och har praktiskt taget 0 yta att röra sej på).
har fått tipset att springa och kasta knivar,köra med counter attacks osv,men inget tycks hjälpa.
vad har ni för taktik?

Jag kör alltid med höger musknapp nedtryckt i fighter och counter-attackar när någon soldat gör ett utfall. Brukar för det mesta gå bra. Tycker faktiskt striderna kan vara lite väl enkla i spelet när man kör den taktiken.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The_beast*
Jag kör alltid med höger musknapp nedtryckt i fighter och counter-attackar när någon soldat gör ett utfall. Brukar för det mesta gå bra. Tycker faktiskt striderna kan vara lite väl enkla i spelet när man kör den taktiken.

Ah, vad fegt du spelar.

Det är ju inge skoj. Det skall vara mass attacks.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Någon som kör Assassin's Creed på Vista 64?

Tycker system kraven på boxen är lite otydliga, Xp/Vista 32 (only)?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Någon som kör Assassin's Creed på Vista 64?

Tycker system kraven på boxen är lite otydliga, Xp/Vista 32 (only)?

Funkar hur bra som helst på Vista x64.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MagnusL
Funkar hur bra som helst på Vista x64.

Tackar så mycket.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Kanske dags att köra igenom spelet nu, har kommit igång med WoW nu så har lagt det åt sidan några dagar:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lassez76
Hallå, jag installerade igår och undrar om någon kan rekommendera en bra gamepad till detta spel. Jag har någon gammal historia hemma som inte fungerar så bra. Jag har hört något om att xbox 360 gamepad ska funka bra, eller finns det någon bättre?

Logitech Dual Action funkar utmärkt. Har inte provat någon annan pad. Tagenbord/mus funkar annars förvånansvärt bra med tanke på att det är en konsollport.

1. DX10/Vista 32
2. Bra spel som är ganska roligt och fängslande dock något repetitivt som sagt var.
3. Hopplöst segt att ta sig framför allt ur spelet.

Visa signatur

Vi är överallt!
Asus Maximum VII Formula | i7-4790K | Noctua NH-U14S | 16 GB G.Skill RipjawsX 2133MHz CL9 | EVGA GTX980 SC ACX 2.0 4GB | Corsair HX850i | Samsung 850 Pro 256GB SSD | 15.5 TB HDD | Eizo FlexScan S2431W |

Permalänk

Riktigt skönt spel.. men som många skriver så bli det ju lätt lite segt efter ett tag! då det är iprincip samma saker man ska gå igenom.. men det är ju ändå en av 2008:s bästa än så länge!

Permalänk
Avstängd

....skulle nog inte säga ett av de bästa, iaf inte till datorn!

Ingen som vet vad som händer om man tar alla flaggor & dödar dem dära crusaders?(50st)

...unlock achievements finns ju inte på datorn..

Visa signatur

HomePc | När jag blir 30+

Laptop | MacBook Pro |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 812258
....skulle nog inte säga ett av de bästa, iaf inte till datorn!

Observera att han skrev ett av de bästa 2008. Har ju inte kommit så vansinnigt många höjdarspel än på den här sidan nyår så ett av 2008 års bästa spel hittils är det helt klart.

Visa signatur

Vi är överallt!
Asus Maximum VII Formula | i7-4790K | Noctua NH-U14S | 16 GB G.Skill RipjawsX 2133MHz CL9 | EVGA GTX980 SC ACX 2.0 4GB | Corsair HX850i | Samsung 850 Pro 256GB SSD | 15.5 TB HDD | Eizo FlexScan S2431W |

Permalänk

Ni kommer alla förstå varför ni gör samma sak hela tiden senare i spelet.

Det kommer till största sannolikhet en tvåa också som inte alls kommer att vara som ettan.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk

Förstår inte hur folk kan få 100-170FPS dock, känns som att min FPS är ganska låg, rycker till en hel del i 1600x1200 med allt påslaget. :-\

Visa signatur

MB ASUS X670E-F CPU Ryzen 7800X3D + Arctic LF II 360 GPU Gigabyte RTX 5070 Ti GAMING OC RAM G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 PSU Seasonic Prime 1300W M2 Samsung 970 Evo Plus 1TB SSD Samsung 860 Evo 2TB HDD Seagate Barracuda 6TB RAID 0 CHA ASUS ProArt PA602 MON LG 34GK950F LAP Apple MB Pro [Max] 16"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Terniz

3. Hopplöst segt att ta sig framför allt ur spelet.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av bärplockaren

- Att man inte kan dräpa hur mycket civilt folk som helst huxflux
- Lite för många menyer att gå igenom för att ta sig in/ut ut spelet

Ctrl+Alt+Delete.

Visa signatur

Stackars Albin
Citera eller skicka PM, övervakar inte.
Använd ordet "dem" med måtta eller smaka på mitt vrede.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Darkside666
Förstår inte hur folk kan få 100-170FPS dock, känns som att min FPS är ganska låg, rycker till en hel del i 1600x1200 med allt påslaget. :-\

Förstår inte det heller, jag har överklockat mitt 8800GT som in i sjutton och processorn ligger på 3.2Ghz, minnerna körs i 4-4-4-12, och jag kommer inte ens i närheten av 100. Det är då både i DX9 och DX10 .. =/

Visa signatur

LG OLED77CX • AMD 9800X3D @ 5.4GHz • Lian Li Galahad II Trinity 360 • GIGABYTE X870 Aorus Elite ICE • Corsair 32GB DDR5 CL30 6000MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av albertalbertsson
Ctrl+Alt+Delete.

Nej, Alt+F4

Permalänk
Medlem

har redan klarat spelet för ett tag sen, men håller på installera det igen, så grymt

Visa signatur

GAMING
G60SD QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 9800X3D|CORSAIR DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 5090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
AM6B+|77S95D QD-OLED|HT-A9M2+SW5

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Nej, Alt+F4

I rest my case.......

Visa signatur

Stackars Albin
Citera eller skicka PM, övervakar inte.
Använd ordet "dem" med måtta eller smaka på mitt vrede.

Permalänk
Medlem

Var tvungen att formaterat om datorn och kopierade hela AC-mappen till en annan hårddisk för att få tag på mina save-filer så jag slapp köra om hela spelet när jag insallerat det på nytt. Dock vet jag inte i vilken fil som sparningsfilerna ligger i! Hjälp!

Permalänk

De ligger inte i AC mappen utan de ligger i Mina dokument om jag inte missminner mig.

Visa signatur

Antec P180B SPCR, Asus P5B Deluxe WIFI, C2D E6600/Scythe Ninja @ 3.2, 2Gb Corsair Twin2xPRO-800, Tagan 530 Easycon, 250 gb Seagate 7200.10, Sapphire X1900XT @ XTX flash

FJ Xi 1546 2.0Ghz C2D, 2 Gb Ram, 240Gb Raid 0, Nvidia 7600.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bärplockaren
- Lite för många menyer att gå igenom för att ta sig in/ut ut spelet

Håller HELT med! Tar ju ett antal minuter att bara ta sig ur spelet... Ibland känns Alt+F4 frestande...

[EDIT] När man swappar ner så får man ju i "ruta" och sen när man swappar upp igen så fortsätter det vara i "ruta". Nån som vet hur man löser detta? Finns inget i grafikinställningarna om detta :S

Vet att Crysis har en liknande funktion men där kan man ställa tillbaka till "Fullscreen" utan att behöva starta om spelet

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Medlem

Har suttit o kört igenom spelet en bit, dock inte hela än. Det är synd på ett sånnt fritt spel att det blir så enformit. Man gör ju samma saker hela tiden men på andra ställen.
Aja får se hur det blir när man klarat det. Kanske händer nått roligt då. Kör förövrigt med en 360 dosa, den används även till många andra spel på datorn. Mycket skönt med den ska ja säga.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PaE
Håller HELT med! Tar ju ett antal minuter att bara ta sig ur spelet... Ibland känns Alt+F4 frestande...

[EDIT] När man swappar ner så får man ju i "ruta" och sen när man swappar upp igen så fortsätter det vara i "ruta". Nån som vet hur man löser detta? Finns inget i grafikinställningarna om detta :S

Vet att Crysis har en liknande funktion men där kan man ställa tillbaka till "Fullscreen" utan att behöva starta om spelet

Det gamla kommandot Alt + Enter har du testat det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Är inne på memory block 4 (tror jag, inte tidigare iaf). Tycker att spelet börjar bli väldigt upprepande och enformigt.

Håller med, jag t.om avinstallerade det pga alla upprepningar. Tråkigt men snyggt

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av T-Unit
Det gamla kommandot Alt + Enter har du testat det?

Ska testa när jag kommer hem , tack för tipset!

EDIT: Nice, det fungerade! Tack för hjälpen!

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk

Kör i DX10 1680*1050
har ett problem får inte SLI att funka i spelet lite hjälp tack.

Visa signatur

Intel I7 4930K 4,5ghz][Asus PRO2011][Corsair 32gb][Western digital 4TB][Asus stock 580GTX][Cooler Master 1000w]

Permalänk
Medlem

Tja, ganska okej överlag. 2.5/5 kanske? Lite mer fantasi i uppdragen tycker jag inte hade varit för mycket att begära, det var ju mest bara samma sak om och om igen, fast städerna hade lite olika layout och fienderna fick lite nya kläder och dialekter då och då. Kan ju hoppas att dom gör bättre ifrån sig i uppföljarna, och inte bara lägger till nya och ännu blodigare sätt att ha ihjäl folk på. Påminde om en (mycket) brutal version av Prince of Persia. Ibland kände jag till och med lite ångest över när fienderna låg på backen och bad om hjälp efter att ha blivit "dödade". Vet inte om man ska se det som bra att dom visar upp lite mer otrevliga och realistiska sidor av det, eller skrämmas av tanken på folk som sitter och njuter av det.

Permalänk
Medlem

fan va sur jag vart när ja laddade hem det alltså !:P
Gick ju fan inte att gå igenom den där jävla kön i början av spelet så ja avinstallerade skiten och va sur !:P

Visa signatur

Antec Three Hundred | Corsair 650 | Intel Core I7 920 @ 3.00Ghz | Asus P6T | Kinston HyperX 4GB | GTX 275 OC Twin Force | Corsair X32 2.5" SSD | Seagate 500GB | Benq 24" HD
|- Iphone 3GS 16GB VIT -|