`'´ Grand Theft Auto IV `'´ - Omröstning, vilket system blir det för just dig?

Permalänk
Medlem

Sitter med världens beslutsångest om vilken version jag ska köpa...

PS3:
+ Älskar konsollen
+ Se ovan
+ Skönare kontroll, Dual Shock 3 japanimport självfallet
+ Kostar inte att lira multiplayer
+ Skulle inte bli förvånad om grafik/ljud är bättre, tycker alltid att surroundet låter fräschare när jag spelar på PS3'an
- Kan inte lira multiplayer med mina kompisar
- Mindre/senare Downloadable content?
- Risk att inte få på releasedagen då jag ej förbokat än

360:
+ Lira multiplayer med alla polare
+ Troligtvis ingen risk att bli utan på releasedagen
- Skabbig konsol för den dumma pöbeln
- Obekvämare kontroll, sämre rumble
- Jag har tjugo 360 spel men bara hälften så många PS3, vill därför ha mer PS3 spel
- Live kostar pengar. Jag är fortfarande irriterad för dom 200:- samt massor av besvär som det kostade mig när jag blockerade livebetalningarna på kreditkortet för att slippa eländet, men MS ansåg att min prenumenation var giltig ändå och det slutade i att dom låste mitt Live konto. Efter telefonsamtal och inbetalningar så låste dom upp det...
- Egentligen så hatar jag 360n

Vad ska jag välja? :/

Permalänk

Välj stilrena svarta PS3 och spela gratis online! Xbox 360 om du är snål som mig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
360 har fler och bättre exluisiva spel. Ps3 har typ 3. Ps3 & dens spel säljer värdelöst. Det har bevisats att Ps3 inte alls presterar bättre än någon annan konsoll nu ett flertal gånger och kvaliten är inte så bra som alla har sagt nu när bd läsarna börja dö överallt.

Jag skrev mycket tydligt i mitt inlägg, "X360 har för mig". Att du sedan skall döma hupas många gånger bättre ett X360-exklusivt spel är än ett PS3-exklusivt (kan man ens det??) är ju bara korkat.
Att du sedan motargumenterar med egna påhittade fakta och eller statistik gör ju inte saken bättre. Dessutom blandar du prestandan på båda konsolerna, fast att du inte verkar veta hur det ligger? Förstår faktiskt inte alls varför du blandar in det i diskussionen och citerar mig? Jag vet mycket väl att hur de båda konsolerna står emot varandra och har inget att tillägga där.

http://www.gamereactor.se/recensioner/13716/Grand+Theft+Auto+...

"När det kommer till grafiska skillnader mellan Playstation 3-och Xbox 360-versionen så blev jag faktiskt ganska förvånad över att se hur mycket bättre Playstation 3-spelet faktiskt är. Visst, det skiljer inte en hel betygspinne (såklart inte, isåfall skulle detta ha varit två separata recensioner) men det är faktiskt inte så långt ifrån. Playstation 3-upplagan av Grand Theft Auto IV är snyggare beträffande färgdjup och kontrast, laddningstiderna är betydligt kortare och texturerna ser aningen mer högupplösta ut. Det är också lite skarpare och innehåller jämnare skärmuppdatering än Xbox 360-spelet."

Visa signatur

» NAS/HTPC: Intel X3210 @ [4x]3.2GHz | Gigabyte GA-P35-DQ6 | 2 GB Corsair Dominator @ 1100 MHz | GeForce GT 430 | 2TB (raid 1)
» Asus Transformer Pad
» HTC One X

Permalänk
Medlem

Bokat till min 360
Nu är det inte länge kvar förresten

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sibbor

http://www.gamereactor.se/recensioner/13716/Grand+Theft+Auto+...

"När det kommer till grafiska skillnader mellan Playstation 3-och Xbox 360-versionen så blev jag faktiskt ganska förvånad över att se hur mycket bättre Playstation 3-spelet faktiskt är. Visst, det skiljer inte en hel betygspinne (såklart inte, isåfall skulle detta ha varit två separata recensioner) men det är faktiskt inte så långt ifrån. Playstation 3-upplagan av Grand Theft Auto IV är snyggare beträffande färgdjup och kontrast, laddningstiderna är betydligt kortare och texturerna ser aningen mer högupplösta ut. Det är också lite skarpare och innehåller jämnare skärmuppdatering än Xbox 360-spelet."

Låter ju riktigt bra det där!

Från IGN:s review:
"the PS3 has far less pop-in"

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk

Kul att gamereactor helt plötsligt citeras av PS3 fanboys som tidigare skrattat sig trötta när någon använt gamereactor som källa för PS3-kritik, snacka om att vända kappan efter vinden Så här säger Otaku:

Citat:

The two versions are so close to identical, visually, that putting together a comparison was a challenge. Initially, it appeared that [u]the PS3 suffered from more noticeable aliasing than its 360 counterpart, but after eyeballing the final retail copy, they appear to be on par[/u]. I noticed that the paint filter applied to cover some of the game's imperfections [u]appeared a tiny bit muddier on the PS3 version, with night time scenes seeing more streakiness[/u].

I slutändan verkar dessutom alla vara rörande överens om att bägge versionerna ser riktigt bra ut så vi kan väl undvika att citera allt som kan tänkas trigga ett konsollkrig även om Fredag bevisligen är en mästare på den sortens trams.

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem

Inte jag som står för rapporteringen, och av 8 olika reviews så är alla överens om att PS3 har riktiga fördelar, även de negativa, som kotaku:

Citat:

With a huge, seamless streaming world, data must be constantly read from the disc. The PS3 version, with its required HDD install, loads missions a couple seconds faster and decreases pop-in. The Xbox 360 version can suffer from some very noticeable texture loading, as things like trees, vehicles and building signs will regularly pop-in as one tools about town. It can be distracting, especially during high speed chases

I övrigt har jag inte startat nått, jag bara svarar. Ska vi samla citat så blir det snart uppenbart att de allra flesta redaktioner faktiskt föredrar GTA4 till PS3, även om det ofta är diplomatiskt uttryckt och rätt nedtonat i vissa fall, nästan som att vissa skäms för att medge för mycket till PS3:s fördel...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

GTA är ju igentligen ett Playstationspel från början....
De kanske e så att dem e lite vassa att utveckla för sony?
Nåja ska bli sjuk kul och lira imorgon iaf

Visa signatur

Rock On!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tandapa
GTA är ju igentligen ett Playstationspel från början....
De kanske e så att dem e lite vassa att utveckla för sony?
Nåja ska bli sjuk kul och lira imorgon iaf

Njae..är ett PC spel från början

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tandapa
GTA är ju igentligen ett Playstationspel från början....
De kanske e så att dem e lite vassa att utveckla för sony?
Nåja ska bli sjuk kul och lira imorgon iaf

Enligt Rockstar själva har dom haft svårare att utveckla till Ps3, gta 4 börjades att endast göras till 360 och därefter Ps3, det och online delen är de två anlednigarna att spelet blev uppskjutigt.

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem

Köper till 360. Tänker inte köpa en PS3 bara för GTA4.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Njae..är ett PC spel från början

Det allra första spelet fanns till PlayStation det med, kom samtidigt som PC-versionen.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
uppskjutigt

xD

"Buäääääh"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superboss
Kul att gamereactor helt plötsligt citeras av PS3 fanboys som tidigare skrattat sig trötta när någon använt gamereactor som källa för PS3-kritik, snacka om att vända kappan efter vinden

Ofta är väl det den där Mäki på Gamereactor som skriver obefogad kritik och smörja ang. PS3 - och ofta lyfter fram X360. Därav har man svårt att läsa skrivelser ifrån Gamereactor och förvänta/tro sig få en opartisk skrivelse presenterad. Nu när Mäki inte skrev i det här fallet, tog det sig en annan vändning. DOCK har skrivelsen uppdaterats - efter det att ja, men dra på trissor - MÄKI fått ett finger med i spelet. Nu syns knappt texten alls i recensionen utav GTA IV på Gamereactor. Dessutom plockades text ang. skillnader i färg och kontrast bort (fast att andra sidor står fast vid det).

Ang. det Fredag sade, att recencenterna nedtonat framhäver att PS3-versionen av GTA IV är bättre är också förundrande. Antar att de inte vill bli flame:ade...

Nåväl... jag kommer att köpa den bästa versionen idag och njuta ;)! Vi får hoppas att alla här blir nöjda med spelet - oavsett konsol de köper det till.

Visa signatur

» NAS/HTPC: Intel X3210 @ [4x]3.2GHz | Gigabyte GA-P35-DQ6 | 2 GB Corsair Dominator @ 1100 MHz | GeForce GT 430 | 2TB (raid 1)
» Asus Transformer Pad
» HTC One X

Permalänk
Medlem

Xbox + spelet för min del

1. Billigare totalt
2. Avskyr Sony just nu.

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sibbor
X360 har för mig inte särskilt attraherande titlar som PS3 inte har. Om du inte märkt det är många av de bra spelen multiplattform (ex. GTA IV som detta ämna handlar om). Gears of War är väl den enda bra titeln som är exklusiv (men kanske endast tidsexklusiv, då det cirkulerar rykten om att spelet ev. kommer till PS3) som är något att hänga i granen.

Kunde inte vara mer enig än detta.

Visa signatur

AMD x399M | TR 1950x | 64GB 3200Mhz | 2 x Zotac 3090

Permalänk

Åsikter och spelsmak kan skilja sig åt men vi kan väl åtminstone hålla oss till fakta? Gears of War kommer ALDRIG komma till PS3. Det har Mark Rein som är VP på Epic själv sagt:

http://www.joystiq.com/2007/06/04/rumorong-rein-says-gears-of...

Vad finns förresten för roliga exklusiva titlar till PS3 - Ratchet & Clank och Uncharted? Har spelat bägge och tyckte inget av dem var särskilt imponerande vare sig grafiskt eller spelmässigt. Jämför man med Mass Effect, Gears of War, Eternal Sonata, Dead Rising, Naruto mfl så känns det inte ens som en svår match att avgöra vilken konsoll som har flest potenta exklusiva titlar. MGS4 kommer ju i som bekant till PS3 i Juni och det är den första titeln som jag kommer köpa till PS3 och faktiskt den första spelmässiga anledning som jag ser kan motivera ett PS3-inköp.

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superboss
Vad finns förresten för roliga exklusiva titlar till PS3 - Ratchet & Clank och Uncharted? Har spelat bägge och tyckte inget av dem var särskilt imponerande vare sig grafiskt eller spelmässigt. Jämför man med Mass Effect, Gears of War, Eternal Sonata, Dead Rising, Naruto mfl så känns det inte ens som en svår match att avgöra vilken konsoll som har flest potenta exklusiva titlar. MGS4 kommer ju i som bekant till PS3 i Juni och det är den första titeln som jag kommer köpa till PS3 och faktiskt den första spelmässiga anledning som jag ser kan motivera ett PS3-inköp.

Nu svävar återigen diskussionen iväg. Smaken är givetvis som baken, jag gillade Uncharted, men Ratchet var väl så där... Jag står fast vid mitt ord - jag skulle inte vilja något annat X360-exklusivt spel till PS3 än Gears of War.

Utöver redan nämnde titlar finns bl.a. Heavenly Sword, Motorstorm, Gran Turismo 5 Prologue, vilket är bra titlar i min mening. En rad kommande stortitlar är PS3-exklusiva, såsom redan nämnda MGS4, men också Eight Days, Final Fantasy XIII, FF Versus XIII, Gran Turismo 5, Little Big Planet, SOCOM: Confrontation, Tekken 6, The Getaway, God of War III, Killzone 2, Wipeout HD... ja, listan kan göras lång!

Att det finns fler exklusiva speltitlar ute på markanden till X360 är inget märkligt, då konsolen varit ute ~1 år längre än PS3. En rad titlar/serier som tidigare varit exklusiva X360 har gjorts om till PS3 - och fler följer. Eternal Sonata, Lost Planet, Overlord: Raising Hell. Dead Rising 2 kommer... snack om Gears of War och Mass Effect 1/2.

* http://www.ps3forums.com/showthread.php?t=86124
* http://www.computerandvideogames.com/article.php?id=156191

Visa signatur

» NAS/HTPC: Intel X3210 @ [4x]3.2GHz | Gigabyte GA-P35-DQ6 | 2 GB Corsair Dominator @ 1100 MHz | GeForce GT 430 | 2TB (raid 1)
» Asus Transformer Pad
» HTC One X

Permalänk
Avstängd

Det här var ju rätt komiskt:-)

http://www.metro.se/se/article/2008/04/30/08/2953-48/index.xm...

Snacka om att betatesta precis kasst:)

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superboss
Kul att gamereactor helt plötsligt citeras av PS3 fanboys som tidigare skrattat sig trötta när någon använt gamereactor som källa för PS3-kritik, snacka om att vända kappan efter vinden Så här säger Otaku:

I slutändan verkar dessutom alla vara rörande överens om att bägge versionerna ser riktigt bra ut så vi kan väl undvika att citera allt som kan tänkas trigga ett konsollkrig även om Fredag bevisligen är en mästare på den sortens trams.

Men de är ju för att dom har kasstat så jävla mkt skit på PS3an, Sen när dom säger nåt som är rätt är de väll bra?

Inte bara Fredag, tycker han får oförtjänt mkt kritik ibland då bla även Superboss o Dvärgen är båda fanboys.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Det får bli till X360 eftersom jag äger en sån.

Vandrade in på elkjøp idag och skulle køpa spelet. Hittade det inte, frågade en expedit och han bara skrattade åt mig

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Inaktiv

Tror det blir till PS3 då jag inte har hårddisk till 360n än och således inte kan spela online. Samt att den låter mindre. Men det blir när Mass effect och lite andra krysslådespel är avklarade först.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Och du Akilles, du förstår det inte bara själv.

?, förklara för mig.

Märkligt att PS3an har gått om 360 just nu.

Permalänk
Medlem

Vore konstigt om GTA IV inte flöt bra mycket bättre på PS3 då spelet inte bara renderas i lägre upplösning utan också använder en obligatorisk installation på hårddisk. Men det man då kan fråga sig är om nu PS3 är så kraftfull som framställs från vissa medlemmar varför Rockstar då kände sig tvingade att välja en lägre ickestandardiserad renderingsupplösning för PS3 versionen av spelet.
Tycker dock själva disskusionen ang valet av plattform är rätt trist och bär stora drag av min pappa är starkare än din pappa retorik men skall samtidigt ärligt säga att jag inte inte direkt tackar nej till en chans att retas lite med dom största PS3 anhängarna då de ibland ger mig klara Mactaliban vibbar;)

Sen måste PS3 nog sälja i 6.5M fler exemplar för att komma ikapp 360'n:)

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av havoc
Vore konstigt om GTA IV inte flöt bra mycket bättre på PS3 då spelet inte bara renderas i lägre upplösning utan också använder en obligatorisk installation på hårddisk. Men det man då kan fråga sig är om nu PS3 är så kraftfull som framställs från vissa medlemmar varför Rockstar då kände sig tvingade att välja en lägre ickestandardiserad renderingsupplösning för PS3 versionen av spelet.
Tycker dock själva disskusionen ang valet av plattform är rätt trist och bär stora drag av min pappa är starkare än din pappa retorik men skall samtidigt ärligt säga att jag inte inte direkt tackar nej till en chans att retas lite med dom största PS3 anhängarna då de ibland ger mig klara Mactaliban vibbar;)

Sen måste PS3 måste sälja i 6.5M fler exemplar för att komma ikapp 360'n:)

Det med 630P skrevs på ett random forum.

Tror dock 360'n grafiskkärna är startarke en ps3ans, men cpun i en 360 går inte att ens mätta med en ps3as.

Förövrigt så flytter det lika bra på båda, upplever dock snabbare på ps3an, mest pga du slipper pop-ups, vilket iofs inte händer allt för ofta på 360'n men

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk

Självklart är jag en xbox-fanboy, det är därför jag äger en PS3 *suck*.. jag tycker bara att det är irriterande när folk blandar ihop sina egna åsikter med fakta och snackar skit. PS3-versionen verkar inte helt klockren om man ska dömma från vad man kan läsa på PSN forumet:

Citat:

Alright, so I got home from the midnight release with my copy of GTA IV Collectors Edition unpacked it live on the feed installed and guess what, it froze! I tried a couple more times and it even have reinstalled 3 times, it still keeps freezing. I am not alone, from the looks of it, it is the 60 GB Launch PS3 that is having the problems and might be just the Collectors Edition of GTA IV. Jeffrey Tavares has the regular edition and a launch PS3 and is now running the Live Feed. I will keep everyone up to date as much as possible!

UPDATE: It looks like there are multiple assumptions. First off it is not only the Collectors Edition, so far though I have only heard of 60 GB version freezing. Although thing which is the latest I have heard from Tech Support is that it may be a Shotty Batch of games that have been sent to GameStop. If you are having this problem and did not get at Gamestop Please let Tech Support know at the following Number(s) America: 1-866-405-5464 or Canada: 1-800-269-5721

UPDATE2: It is not just 60 GB Launch PS3s, I know 60 GB PS3s that are not launch and launch 20GB PS3s having the problem. I have just attempted a quick format (full one takes 3 1/2 hours so not trying) and installing GTA IV Again will update once I know something!''

http://www.psnathome.com/news.php
http://boardsus.playstation.com/playstation/board/message?boa...

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem

Pc ofc.

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Medlem

Efter att ha sett jämförelsevideon mellan GTAIV på PS3 respektive 360 så vill jag påstå att det ser bättre ut till 360.

http://www.gametrailers.com/player/33469.html

Se exempelvis scenen i början med han som håller i diamanten. Hans ansikte, i synnhet partiet runt hans vänstra öga, är lätt att se att det är mkt suddigare på PS3.

Visa signatur

Loading signature. Please wait........