Permalänk
Medlem

donic1989 / Aka_The_Barf

vilka uppiggande saker ni tar upp...

[-Pale-]

Fortsätt kämpa!

Visa signatur

| avgå alla | iPad air |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bha*
donic1989 / Aka_The_Barf

vilka uppiggande saker ni tar upp...

[-Pale-]

Fortsätt kämpa!

sorry men det är tyvärr verkligheten dock tror jag pale har styrkan på sin sida samt att han är ung och kommer klara den här skiten och kunna leva som normalt sedan...allt detta jobb och lidande KAN bara inte vara förgäves!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk

Småtittat lite då o då, men inte läst hela tråden förens nu (tog sin lilla tid, men det var värt det)
Vill bara säga att jag är förbkuffad över både din fysiska och psykiska styrka, Pale, och jag tror jag kan tala för alla när jag säger att du är en genuin förebild.
Önskar dig lycka till med din behandling, släpp inte hoppet bara!

Visa signatur

[AMD Athlon64 4400+ ][Geforce 8800GTS][ASUS M4N-SLI]
[3x300gb i RAID0, 500 gig och en 74gb raptor = 1474 GB]

Permalänk
Medlem

Har läst alla inlägg sedan tråden skapades.

Blir orolig när man inte hör av dig.

Hoppas verkligen att du är på G.

För en bättre kämpe får man leta efter.

Jaja släng gärna in ett inlägg så man vet att du är på banan.

Du är ju en "hjälte" här på Swec så dig vill man ju se mer av.

Hoppas att allt är väl och att du orkar surfa lite

Vore kul att få träffa dig i sommar om du nu vill träffa en annan "Swecare".

Ta en korv lr så och snacka lite skit."limmar inte :)"

/Fraggel

Visa signatur

(: pɐʞɔolʞ ⇂⇂`ᄐ sʍopuıʍ ålq uǝ

Permalänk
Vila i frid

Tjo!

Vart lite oaktiv.
Small till i lördags och fick svårt att andas och kände mig lite hängig.
2 Timmar senare blir jag utsläpat på bår och får åka plingplong taxi.

Dragit på mig nå infektion eller någe igen.

Allt beror antagligen på att någon doktor, vet inte vem. Men iaf...
Så har någon av dom skrivit av en medicin från min medicinlista.
Just den medicinen är förebyggande mot många vanliga virus och bakterier.
Så den är ju jävligt viktig för mig som har inte har någe imunförsvar att skryta med.

Antingen vill dom inte hänga ut läkaren och ljuger.
Men dom kan inte se vem det är som plockat bort den.

Klantigt av mig att inte se det oxå. Men när frukost och middag består av en hel näve piller tänker man inte så mycket på vad som är vad.

Men nu har jag legat ett par dagar med 40 graders feber.
Idag ligger jag bara på 38. Och känner mig ganska pigg.
Har fått antibiotika ett par dagar.
Men är väl ute här ifrån om ett par dagar kan jag tänka mig.

// Pale

Permalänk
Medlem

Krya på dig grabben...vi är många här som tänker på dig..:)

Visa signatur

🗄️ Corsair Carbide 100R Chassi] 🔲AMD® RYZEN™ 9 5950X] 🏬MSI X570 MAG TOMAHAWK WIFI] ❄️Arctic Cooling Liquid Freezer II 240] 🎞️Kingston Fury 128GB (4x32GB) DDR4 3600MHz/CL18.22.22 @CL 16.19.19 Beast] 🏴Powercolor Radeon RX 6950XT 16GB Red Devil] [Thermaltake Toughpower 1200W ] 💾Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 500GB] [Lexar NM700 M.2 NVMe SSD 4Tb] [Kingston NV2 M.2 NVMe SSD 4Tb ] [Samsung SSD 870 QVO 4Tb] [15 TB WD NAS RED 7200rpm Lagringsdiskar] 🖥️ASUS VP28U 4K 28" Skärm] 🔌Comhem 1000/1000Mbit fiber] [Windows 11 Pro SWE]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [-Pale-]
Tjo!

Vart lite oaktiv.
Small till i lördags och fick svårt att andas och kände mig lite hängig.
2 Timmar senare blir jag utsläpat på bår och får åka plingplong taxi.

Dragit på mig nå infektion eller någe igen.

Allt beror antagligen på att någon doktor, vet inte vem. Men iaf...
Så har någon av dom skrivit av en medicin från min medicinlista.
Just den medicinen är förebyggande mot många vanliga virus och bakterier.
Så den är ju jävligt viktig för mig som har inte har någe imunförsvar att skryta med.

Antingen vill dom inte hänga ut läkaren och ljuger.
Men dom kan inte se vem det är som plockat bort den.

Klantigt av mig att inte se det oxå. Men när frukost och middag består av en hel näve piller tänker man inte så mycket på vad som är vad.

Men nu har jag legat ett par dagar med 40 graders feber.
Idag ligger jag bara på 38. Och känner mig ganska pigg.
Har fått antibiotika ett par dagar.
Men är väl ute här ifrån om ett par dagar kan jag tänka mig.

// Pale

usch va jobbigt, klart inte du skall kontrollera vilka piller du ska ha, läkaren får ju betalt för det.

hoppas det inte blir för jobbigt PGA infektionen eller vad det nu var som fick in dig på sjukan igen.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Det där lät ju inte så bra, du får krya på dej och förhoppningsvis mår du mycket bättre nu.

Skäm bort dej själv med någon god mat så som en kebabtallrik eller liknande du verkar behöva gå upp några kilon, samt det är bra för imunförsvaret också.

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

Ofyan, hoppas verkligen att du kryar på dig!

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Vila i frid

Lite uppdateringen nu då.

Dom behandlade mig med massvis av antibiotika och två olika slag.
Båda tär rätt hårt på magen.
Vilket resulterade att magen krashade rätt hårt.
Felbehandling av läkaren, då han "va säker" på att det va samma infektion som tidigare i lungorna. Men det va det tydligen inte.
Så tack för den.

Dom hade glömt att jag haft svamp i munnen pga. cellgifter. Som nu spred sig ner i magen. = Blodförgiftning.

Som ett litet + i kanten har jag fått vatten i ena lungan. Igen.
Känns ungefär som att bli knivhuggen varje gång man hostar för att överdriva lite. Men nu funkar smärtlindringen bätre än tidigare.

Har svårt för morfinpreparat då det kan göra så att den delen av hjärnan som sköter muskeln för att kunna slappna av så att man kan pissa inte funkar.
= Pissnödig som en gnu, men kan inte pissa. Vägrar dock kateter. Utan härdar ut tills morfinet släpper, sen går jag på toa...
Men nu har jag fått som nikotinplåster. Fast Morfinplåster, fungerar mycket bätre, nu kan jag slå en drill utan problem.

Har dock inte ätit mer än ett glas nyponsoppa på 4 dagar.
Får i mig lite avslagen Cola.
Allt annat jag provat, t.ex pasta med köttfärs resulterar i att jag ligger dubbelvikt i timmar, eller spyr upp det igen.

Men håller nu på att mjukstartar magen igen med saker som är lätta för magen att bryta ner.

Tog idag mig till duschen för första gången på två veckor. Kan ni tänka er ur skönt det va?
För både mig och sköterskorna antar jag, luktar ju inte godis när man legat på 38-40graders feber ett par dagar...

På den positiva sidan är att jag imorse bara hade 37 grader, så jag är väl på bättringsvägen iaf.
Och jag behöver inte syrgas 24/7 längre. Så lungorna verkar repa sig.
Dock måste cellgiftsbehandlingen som va planerad den 22a skjutas på tills jag är frisk från detta.

över och ut // Pale

Permalänk
Medlem

va jobbigt men tur att du är på bättrings vägen iallafall.

filmjöl kan vara bra för magen, kom ihåg att tugga maten extra mkt efter som munnen och salivet förbereder maten för magen, ju mer tuggat och fin fördelat och ju mer salivet fått börja ned brytnings processen ju lättare är det för magen.
enkel mat är väll flytande mat, soppor och dylikt antar jag, jag mådde illa och spydde lite förut då gjorde jag sparrisoppa och det behäll magen! sen är det gott oxå tycker jag.

37 grader är normal temp så det är jätte bra!

usch ja svamp kan man få av tunga läkemedel, man skall alltid skölja ur munnen efter man tagit tung antibiotika och liknande. farsan fick svamp i munnen efter han glömt att skölja ur munnen när han gick på tunga läkemedel.

hoppas du fixxar det här nu, hjälp läkarna på traven då de glömmer viktiga saker som att du gått på cellgifter så du haft svamp problem i munnen.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Hur ter det sig med allt? Något som blivit bättre?

Permalänk
Vila i frid

Mja, jag är hemma iaf.
Börjar väl bli bätre och bätre. Bara magen som fortfarande inte är i sin fulla funktion efter all antibiotika. Får sjukt ont i magen ganska ofta, så jag har både morfin-plåster och extra vid behov.
Vilket gör att man är bra luddig i skallen o trött hela dagarna.

Men det är ju bra motion för mig att springa på dass 10 gånger om dagen

Va inne på behandling i måndags. Gick fint. Men sov hela dagen.
Likaså idag har typ sovit hela dagen.

Men andning och så fungerar fint.
Nu gäller det att få lite muskler i benen igen och lägga på sig några kilon.
Kan knappt sitta på en stol utan dyna i 2 minuter utan att få ont i arslet.
Ligger nog på ca 50 kilo, med mina 193cm.

Dietisten har sagt åt mig att hålla mig borta från mjölkprodukter tills magen börjar bli bätre, men sen är det tillskott i mängder som gäller.
Finns ju utan mjölk, men de smakar någe fruktansvärt illa...

Annars verkar det flyta på som det ska.

//Pale

Permalänk
Medlem

fråga om du kan käka läkemedel som underlättar för magen om du vill äta mjölkprodukter, vet inte vad det heter men en gammal arbetspolare blev RIKTIGT risig i magen av mjölk produkter och då tog han något som hjälpte magen. fast o andra sidan kanske det inte hjälper om man inte är intolerant på riktigt och orsakat av läkemedel istället?

bra att du blir bättre iallafall, ja 50kg för 193cm är för lite. du bör väll ligga på åtminstone 70-80kg

måste vara skönt att kunna andas normalt! jag som tycker det bara är jobbigt att försöka sova med en förkylning.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
fråga om du kan käka läkemedel som underlättar för magen om du vill äta mjölkprodukter, vet inte vad det heter men en gammal arbetspolare blev RIKTIGT risig i magen av mjölk produkter och då tog han något som hjälpte magen.

Laktas.

Visa signatur

His gemstones, they fruity pebbles,
just like Flinstones.

Permalänk
Medlem

Laktos tabletter tror jag det är ni syftar på, men jag vet inte om dom hjälper här...

Jobbigt du väger mindre än mej och jag är 170cm lång och smal :O...
Själv väger jag 55kg så du borde helt klart ligga minst på 75-80kg.

Du måste få ordning på magen så du kan äta mera kebab det är bra för själen har jag bestämt.

Krya på dej mannen!

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

Om du är laktosintollerant så fins det faktiskt lite vettigare saker att köpa, kolla och testa de olika sorterna som ska finnas i en välsorterad butik. Finns 2 olika sorter av laktosfri mjölk, bra många sorter laktosfri yoghurt(VALIO), grädde osv i coop forum där jag jobbar.. Och som det inte är så stor skillnad gemtemot den vanliga.

Men så är jag också skadad av att varit laktosintollerant nästan hela livet, tycker inte vanlig mjölk smakar gott längre

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Vila i frid

Det är bara tillfälligt tills magen börjar bli lite gladare jag ska hålla mig undan mjölk med laktos. "max ett glas om dagen" sa Dietisten.
Men jag tror magen börjar sköta sig lite nu.

För igår brast det för mig, kunde inte hålla mig längre och va bara tvungen att käka en kebab.
Va fan bättre än att ha sex!
Fick väl lite ont i magen och pruttade så det stod härliga till. Men det va det värt.
Nästa vecka blir det nog fan thaimat
Tänk själva att bara ha ätit typ okryddad mat, och bara mjuk mat. Inga köttbitar eller så.
Det börjar ju bli grillsesong nu, då måste man klara av rejäla köttbitar

Käkar Losek Mupps eller vad dom heter nu för att skona magen, och så ett naturläkemedel som ska ordna ballansen på bakterierna i magen.
Morsan köpte någe Laktosfri Yougurt åt mig igår, får smaka lite på den senare. Kan inte tänka mig att det är så stor skillnad.

Permalänk
Medlem

Nej, valios YOghurt(den jag brukar äta/dricka) smakar precis som vanligt.. Skillnaden mot laktosfria/låglaktos är att det blir sötare, men i produkter som yoghurt som ska vara söta så märks det inte.

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem

Kämpa på Pale! Du är otroligt strong, och jag är övertygad om att väldigt många här på swec finns för att stötta dig vidare!

Låter som om saker är lite bättre just nu än vad dom var förut, och det glädjer mig.

Permalänk
Medlem

kämpa på som fan mannen, har suttit och läst igenom hela tråden, jag hoppas verkligen allt blir bra.

FORZA [-Pale-]!

//Gilgamesh.

Visa signatur

GAMING
271QRX QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Hedersmedlem

Senaste besök 2008-05-12

Jag är orolig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mental
Senaste besök 2008-05-12

Jag är orolig

Jag med

Visa signatur

SMPC 2003: Duron 650 @ 1454mhz (1a)
SMPC 2004: Duron 650 @ 1604mhz (2a)

Permalänk
Medlem

Säg inte så

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Har tänkt fråga massor av gånger innan men det har inte kommit nåt bra tillfälle bara, men nu skiter jag i det. Vet nån om Pale har dödmansgrepp på den här tråden?

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem

Kan bara säga "Kämpa på". Men vi vill snart höra att du mår bra. Lite länge sedan nu.

Mvh DaMupp

Visa signatur

Mr. Livingstone , I Presume.
[-Pale-] . Rest in P.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mental
Senaste besök 2008-05-12

Jag är orolig

Senaste besök 2008-05-22 är det nu.

Så nu kan man andas ut.

Visa signatur

(: pɐʞɔolʞ ⇂⇂`ᄐ sʍopuıʍ ålq uǝ

Permalänk
Vila i frid

Jag lever fortfarande.
Fick lite bakslag igen bara.

Magen pajjade igen. Och har haft sådana kramper att jag vart neddrågad nästan hela dagarna.
Och fått skippa behandlingar pga dåligt blod och lite annat.
Så lungorna har blivit lite risigare pga detta.

Får rejäl hosta varje morgon då det sammlats lite under natten, så blir helt slut efter att ha fått upp det. (skulle lätt fylla ett mindre dricksglas med gegga varje morgon. Och då blir det smärtstillande = ännu tröttare.

Är precis så att jag kan ta mig till köket fram och tillbaka.
Kommer sjuksköterskor 3 gånger om dagen + att jag kan ringa 24/7 om jag behöver sprutor eller någe.

Åt fast föda igen för första gången för några dagar sedan, fan så gott det va.
Även fast det bara va pasta o lite köttfärs.

Får näringsdropp varje kväll iaf.

Nu ska jag bara få lite muskler i benen. Kan inte gå ut annars ju, ingen hiss i huset. Men jag är inställd på att kunna gå i trappen innom en vecka iaf.

//Pale

Permalänk
Medlem

Tycker att du är otroligt stark som kämpar på så. Har själv sett liknande grejer då sjukdommen tyvärr är allt för vanlig i min släkt. Men det går bra om man bara vill. Morfar kom hem igen för bara några dagar sedan, han fick i stort sett hela tjocktarmen borttagen. Blir en rätt stor omställning i livet även om hans fall var relativt lätt, på gott och ont.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk

det e bra Pale kämpa kämpa! Du är grymt stark.