Permalänk
Medlem

Din sajt: http://pacman.holy.se/

Fanns lite bilder där o se också

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Girgoo
Din sajt: http://pacman.holy.se/

Fanns lite bilder där o se också

Japp, den står även i beskrivningen för galleriet

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem

var kan man köpa rackskåp?

Visa signatur

Datorsystem: [ASUS A8N-E] - [AMD Athlon 64 "Venice" 3200+ 2.0GHz @ 2,54GHz + Zalman CNPS7000B-Cu kylare] - [2xCrosair VS512MB400 PC3200 @ 2.5, 3, 3, 6] - [HIS X800XL IceQ II 256MB PCIe 400/980 @ 430/1080MHz] - [Samsung 80Gb SATA2 + IBM 120Gb IDE + Maxtor 250Gb SATA2 + Mxtor 30GB IDE]

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av warzone
var kan man köpa rackskåp?

Jag köpte mitt via Deltaco som är en distributör. Men söker du på Toten rackskåp lär du hitta flera återförsäljare som har dem i lager.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem

Oooh! Det har hänt något i Pacmans rack!
Det var inte en dåligt burk för ändamålet som flyttat in gosse, Core Duo och 2st Giginterface, mumms.

Visa signatur

[Arrogance]-[5800X+6900XT]-[Win10]

Permalänk
Medlem

24 portar 100mbit rack.
Intresserad?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Seires
24 portar 100mbit rack.
Intresserad?

En switch? Jag har redan fem sådana tyvärr Är den gigabit och layer-2 kan det kanske vara av intresse..

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem

Stiligt rackskåp och serverkollektion, mitt skåp är lite grundare färre U:n.
Men vad skall du ha de två gamla 2900XL switcharna till?
De lirar ju max 100mbit och hur jag än kisar med mitt inre öga kan jag inte se att du behöver koppla in 48 servrar+apor+klientdatorer i hemmet.

Permalänk
Medlem

sexy yet again

Jag kollade själv på ett MSI Speedster A4R men har inte skaffat nån än. Klarar den av att routa 1gbit? (har än så länge 100mbit hemma).

Har du kvar scsi-lådan med 10 disk?

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frater
Stiligt rackskåp och serverkollektion, mitt skåp är lite grundare färre U:n.
Men vad skall du ha de två gamla 2900XL switcharna till?
De lirar ju max 100mbit och hur jag än kisar med mitt inre öga kan jag inte se att du behöver koppla in 48 servrar+apor+klientdatorer i hemmet.

Jag köpte dem rätt billigt för att lära mig lite IOS, förhoppningsvis ska de användas för ett eget VLAN till ett Captive Portal-projekt (när jag får tummen ur).

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fenix
sexy yet again

Jag kollade själv på ett MSI Speedster A4R men har inte skaffat nån än. Klarar den av att routa 1gbit? (har än så länge 100mbit hemma).

Har du kvar scsi-lådan med 10 disk?

Tror inte den klarar 1 Gbit, men det beror ju på processor, minne och routingsystem. Den klarar åtminstone 100 Mbit utan några som helst problem.

NOTIS: Galleriet är inte längre aktuellt då jag har flyttat från min älskade 100/100-lina samt världens bästa serverrumskällare. Har än så länge inte sålt racket men eventuellt blir det så. Postar förmodligen ett nytt galleri när jag får upp servrarna på det nya stället.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Hedersmedlem

Mycket snyggt gjort.

Permalänk

Dregglat många gånger över detta

Har evt några patchpaneler te salu? 32p har jag för mig de är 2U skickar med ett gäng nya och gamla kontakter. (dock ej för full upsättning.)

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

är nånting specielt med rack och intresset har bara peakat när man fått tillgång till lite fler maskiner. har dock bara 4st U2 burkar med lite halvbra specs
synd att du blev av med fibern och källarn.

Permalänk
Medlem

Hur går det för herrn igentligen? Blir det något nytt galleri från det nya boendet?
Och va är det för lina du åkte på där?

Visa signatur

[Arrogance]-[5800X+6900XT]-[Win10]

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sYph
Hur går det för herrn igentligen? Blir det något nytt galleri från det nya boendet?
Och va är det för lina du åkte på där?

Tackar för intresset. Ett nytt galleri (och bygglogg) är på gång för den nya lägenheten. Har hitills lagt ner cirka 4kkr på ett nytt rack som jag bygger själv denna gång, hoppas på att ha klart det inom 1-2 veckor. Postar bygglogg när det börjar bli klart.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem

Finnemang, ska bli intressant att se!

Jag måste även fråga om du känner till Marcus J? Han jobbar på Kjell & Co.

Visa signatur

[Arrogance]-[5800X+6900XT]-[Win10]

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sYph
Finnemang, ska bli intressant att se!

Jag måste även fråga om du känner till Marcus J? Han jobbar på Kjell & Co.

Marcus på Kjell & Co i Sundsvall?

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kr^PacMan
Tackar för intresset. Ett nytt galleri (och bygglogg) är på gång för den nya lägenheten. Har hitills lagt ner cirka 4kkr på ett nytt rack som jag bygger själv denna gång, hoppas på att ha klart det inom 1-2 veckor. Postar bygglogg när det börjar bli klart.

Har du gått i ide eller? veckorna har passerat för länge sen

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kr^PacMan
Marcus på Kjell & Co i Sundsvall?

Precis, känner karln, han nämnde att han kände nån herman som hängde på swec, tyckte det var ganska lustigt bara.

Och jag frågar återigen hur det går med byggloggen, finns inget porrigare än rackbyggen.

Visa signatur

[Arrogance]-[5800X+6900XT]-[Win10]

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rushdie
Har du gått i ide eller? veckorna har passerat för länge sen

Bygget har dragit ut rejält på tiden tyvärr. Det står i min hall just nu, men servrarna är inte riktigt klara än. En ny filserver är fixad och en ny router är också klar. Men måste bland annat byta chassi på filservern (20x SATA-chassi, mums mums) och få lite tid med kabeldragningen.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk

nu bör du väl ändå ha haft lite tid övers?

ny logg?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

se upp för vatten läcka bara:D häng inte för mycket saker på ledningarna

annars mycket snyggt

Permalänk
Avstängd

Om någon vill fylla på sin server farm så har jag Dell Poweredge 2550, 2600, 2650 med SCSI diskar och fullt fungerande för 2000:- eller bvsa

Permalänk
Medlem

Har några trafos liggandes, får ut 12/24/48V ur 230. Ska du ha lik eller växel?

Visa signatur

~ Asus P8P67 Deluxe B3 - Intel i5 2500k 4,4Ghz - Gainward GeForce GTX 460 SLI - Corsair XMS3 4x4gb 1600Mhz - Corsair 1000w HX - Intel SSD 510 120gb - Rasurbo BC-10 Härligt moddat ;) ~
~ Sony Vaio VPCEB1M1E - Inte Core i3 2,13Ghz - ATI Mobility Radeon HD5650 1024mb - 2x2gb 1066Mhz - 500gb 5400rpm ~

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av eatorb:

Har några trafos liggandes, får ut 12/24/48V ur 230. Ska du ha lik eller växel?

Insåg att routern är gammal som gatan och inte ens rolig att leka runt med, finns betydligt roligare saker. Tack i alla fall!

Notis igen: Detta galleri är mer än två år gammalt nu och verkligen inte aktivt längre.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Skrivet av CSSIcEmaN:

se upp för vatten läcka bara:D häng inte för mycket saker på ledningarna

annars mycket snyggt

Tänkte precis samma sak Källare + översvämning är ju dessutom = sant

Visa signatur

Bro!

Permalänk
Avstängd

Vad använder du allting till? Kan du berätta lite kort? Häftigt bygge. Man blir ju lite sugen.

Permalänk
Medlem

Vart köpte du grendosan?=)

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av gonace:

Vart köpte du grendosan?=)

Finns lite överallt. Kika exempelvis på Prisjakt.

Notis: Detta galleri är inte aktuellt längre. Se mitt nya rack här.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk

Jag kan ta emot skruvmejseln fast de beror på vart du bor själv bor jag i lidköping

Visa signatur

Cpu: i7 6700k
Ram: 32gb
Moderkort: ASUS z170 Pro Gaming
Grafikkort: GeForce GTX 1070 SEA HAWK