SweClockers drop!
Permalänk
Medlem

En av anledningar till varför jag väljer quaden är för att min gode vän har sett skillnaderna med egna ögon.

Quaden med 12mb cache performar bättre. Sen behöver jag quaden till andra grejer.

Men ja om jag bara skulle spela crysis så skulle jag ha valt en dualcore.

Försöker att lägga ordern nu, men då gick sidan ner. är det ett tecken?

Permalänk
Avstängd

Haha, tecken.. good one

Nej men försök om ett tag igen. Samma sak hände mig när jag hade beställt ett 650w nätagg till mina 8800gtx från komplett, sedan fick jag på halsen att det vore bättre/säkrare med ett 750w och det kostade bara 100 spänn mer på Inet, så jag fnattade in på komplett och skulle avbryta ordern men då var komplett självklart nere

Sidan var nere hela jävla natten och inte förens på morgonen funkade den. Så jag försökte avbryta ordern då men då var det för sent, då hade paketet deran packats och skickats. Så jag ringde till komplett och sade som det var att sidan var nere och jag vad oförmögen att avbryta ordern. Dom sa att när agget kommer är det bara att skicka tillbaka den, och dom skulle stå för alla fraktavgifter. Precis efter samtalet smurfade jag ut på Inet och beställde mitt 750w från samma tillverkare, dagen efter på eftermiddagen var paketet levererat till min post. Så jag kan med varmt hjärta rekommendera Inet!

Tack för att du läste

Permalänk
Medlem

Well jag lär inte få mina delar förän nästa månad tidigast, då processorn är så pass eftertraktad. Beräknat leveransdatum 06-12 doh!

Ska dock försöka att komma ihåg den här posten när jag har skruvat ihop maskinen, och medela vad jag får för performence på riggen.

Permalänk
Avstängd

hm... av den anledningen kan du ju ta en q6700 lika gärna. Eller för all del en e8400

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av redrock81
En av anledningar till varför jag väljer quaden är för att min gode vän har sett skillnaderna med egna ögon.

Angående Intels nästa Nehalem så härmar man AMD en hel del, undra varför?

exempel:
- Man bygger in sin QuickPath som motsvarar AMD's HyperTransport
- Lägger till integrerad minneskontroller som liknar AMD's IMC
- Samma upplägg vad gäller den delade L3 cache

Testar man ett program som kör i en tråd (max 2) så är Intel bättre om programmet är litet.
Samma program och man samtidigt kör ett eller flera andra program som också jobbar så blir det helt andra resultat.

Visa signatur

Programmerare med C++ som huvudspråk.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Benkaboy
Vraför ska man använda crysis som måttstock? Visst är det krävande men holy what, jag vill se den person som på allvar nöter spelet varje dag.

Här är jag...

Nick: Rawa

Clan: NinthGaming

Rankad 1:a i = CB3on3, CB6on6, ESL3on3, ESL6on6. (bästa clanen i världen för tillfället, inte vidare svårt då crytek dödar scenen och klanerna)

Nuvarande satsning:
Clanbase 5on5 cup; Priser: 5x8800GTS 512 mb; t-shirts, steelseries stuff
Clanbase 1on1 cup; Priser: Alienware comp 8800Ultra SLi, steelseries stuff osv.

Framtid för Crysis: pfft framtid? existerar inte. Crysis är dött efter Clanbase cuperna är över. Crysis har präglats över hur dåligt Crytek har skött spelet och communityn. 2 patcher har kommit över det senaste halvåret och de har ännu inte fixar de värsta buggarna så som osynlighetsbuggen(går inte skjuta motståndaren då han inte syns på radaren), sniperscopebuggen(100% accuracy) och sliskiga masken (gör att man glider runt på marken fast man egentligen står upp) dessutom faller Crynet ihop stup-i-kvarten nu för tiden också. Ångrar att jag inte började lira något annat mer vettigt spel kommer nog aldrig köra ett spel från Crytek igen.

PPFFFT, tjaaa!

; On topic

Du är medveten att 9800gx2 inte kräver SLi i moderkortet? 9800gx2 kräver en PCI-E slot och inte två. Fast SLi kanske är till framtida syfte?

Permalänk
Avstängd

Är inget fel på Crysis MP, lite buggar här och där. Crytek måste få igång autodownload så att flera olika banor kommer i rörelse. Just nu är jag ganska trött på de som finns. Lite fler servrar och autodownload är vad som behövs.
Och om du lär dig att läsa så står det att han inte kan handla någon annan stans än på dustin. Och två 8800gts blir dyrare än ett 9800gx2 om man handlar där. 8800gtx SLI är ett mycket bra val, det näst bästa du kan få innan vi snackar Tri eller Quad SLI.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stillman_
hm... av den anledningen kan du ju ta en q6700 lika gärna. Eller för all del en e8400

En av anledningarna till att jag köper från dustin, har kontakter mannen
Vi får se när den kommer.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rawa

Du är medveten att 9800gx2 inte kräver SLi i moderkortet? 9800gx2 kräver en PCI-E slot och inte två. Fast SLi kanske är till framtida syfte?

Om du läser i början av tråden så tänkte jag köra på det först, Stillman_ övertalade mig till 8800gtx SLI.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Är inget fel på Crysis MP, lite buggar här och där. Crytek måste få igång autodownload så att flera olika banor kommer i rörelse. Just nu är jag ganska trött på de som finns. Lite fler servrar och autodownload är vad som behövs.

Inget fel på MP i Crysis förutom att det är obalanserat och nedtryckt med buggar...

Lite buggar här och där, jag skulle säkert kunna rabbla upp runt 100 buggar allt ifrån små grafiska buggar där gräsen ligger i luften(Plantation och Crossroads är enastående exempel på detta) och till där du springer runt osynlig och lägger claymores som tar 200 dmg och även så du kan skjuta med 100% accuracy och nej inget av dessa är fusk bara fina buggar som Crytek lyckats med.

Kom inte och säg att Crytek inte vet om dessa buggar då spelare som jobbar på Crytek själva vet om dem och dessutom har jag varit med och hjälpt Crytek som kontaktade oss angående vår syn på spelet och vad som bör fixas osv. vi nämnde åtskilliga saker som bör fixas men det har de ignorerat (Osynlighetsbuggen i Prototype var en av de sakerna som vi nämnde).

Citat:

Och om du lär dig att läsa så står det att han inte kan handla någon annan stans än på dustin. Och två 8800gts blir dyrare än ett 9800gx2 om man handlar där. 8800gtx SLI är ett mycket bra val, det näst bästa du kan få innan vi snackar Tri eller Quad SLI.

Ja, jag kan läsa (och skriva tro det eller ej) kan även klicka på länkar

Att http://www.dustinhome.se/pd_5010114416.aspx dvs ert kära XFX 8800GTX för 2200 kr har utgått ur sortimentet och inte säljs längre kanske du inte tog i beräkningen? Och eftersom de inte vill sälja mer 8800GTX så har de höjt priset till 4 495 kr gör att kostnaden för din SLi konfiguration går på 9000 kr från Dustin och dessutom finns inte produkten i lager vilket gör att han får en god vänte tid (http://www.dustinhome.se/pd_5010114838.aspx). Jag, personligen, finner mer mening i att handla 2 st 9800GX2or än att köpa 2 st XFX 8800GTX i SLi för 9000.

Sen så var poängen främst med min kommentar att 9800GX2:an kräven 1 PCI e slot vilket gör att man kan dra in pengar på moderkortet om det finns något annat lämpligt alternativ.

Till sist topic ownern, Redrock81: Om du väljer att fortfarande köra på 8800GTX kort går det numera på 2795kr per kort om du väljer ASUS vilket innebär en total kostnad på 5590 kr 200 kr dyrare än 9800GX2 och sen sparar du ju såklart in lite på moderkortet.

Permalänk
Avstängd

Du verkar ju ha något fel. Om du lär dig läsa skriver han att han inte kan beställa från någon annan stans än på dusin. Och vad menar du med, "ert kära"? Jag skulle aldrig beställa två 88gtx så dyrt. Jag hade tagit två 9800gtx för 4500:- på TBH. Och ja, den modellen på dustin har utgått. Men det finns en för 2795:- Och två sådana blir som du räknade ut 5590:-. Dock presterar det ändå bättre än 9800gx2 så det finns inget att klaga på.

Och du får göra vad du vill, men jag tycker Crysis MP är riktigt roligt, spelar dock mest IA. Får se sen när autodownload kommer igång, så ska du se vad crysis mp går för. Småbuggar bryr jag mig inte om så mycket, men fuskare stör mig som fan. Dom buggar du rabblade up har jag aldrig stött på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rawa
Ja, jag kan läsa (och skriva tro det eller ej) kan även klicka på länkar

Att http://www.dustinhome.se/pd_5010114416.aspx dvs ert kära XFX 8800GTX för 2200 kr har utgått ur sortimentet och inte säljs längre kanske du inte tog i beräkningen? Och eftersom de inte vill sälja mer 8800GTX så har de höjt priset till 4 495 kr gör att kostnaden för din SLi konfiguration går på 9000 kr från Dustin och dessutom finns inte produkten i lager vilket gör att han får en god vänte tid (http://www.dustinhome.se/pd_5010114838.aspx). Jag, personligen, finner mer mening i att handla 2 st 9800GX2or än att köpa 2 st XFX 8800GTX i SLi för 9000.

Sen så var poängen främst med min kommentar att 9800GX2:an kräven 1 PCI e slot vilket gör att man kan dra in pengar på moderkortet om det finns något annat lämpligt alternativ.

Till sist topic ownern, Redrock81: Om du väljer att fortfarande köra på 8800GTX kort går det numera på 2795kr per kort om du väljer ASUS vilket innebär en total kostnad på 5590 kr 200 kr dyrare än 9800GX2 och sen sparar du ju såklart in lite på moderkortet.

Det stämmer att den inte finns någe mer, finns en förklaring till det, jag tog de två sista När jag beställde så var det en utgående modell, därför la jag beställningen igår. Och på min orderstatus så har jag två, ej restade
XFX GEFORCE 8800GTX för 2 284,26st

Faktum är att två XFX GEFORCE 8800GTX är snabbare än en 9800gx2.
Två 9800gx2 är out of the question, då övningen var att få en så snabb maskin för 12000, det skulle ha spräckt budget.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Typhonos
Stillman 680i stödjer inte 45nm Quads. Dessutom skulle datorn bli sjukt högljudd och varm med 8800GTX i SLI.

Jag köppte ett xfx 680i LT från db och det stödjer 45nm quads. Det sitter en liten rund klisterlapp på kartonen där det står support 45nm quad core cpu. Men dom första 680i moderkorten som kom hadde problem med quad cpu.

Visa signatur

♣ASUS Rampage III Gene♣Intel Core i7 930♣Corsair 4GB 1600MHz DOMINATOR DHX♣Corsair SSD 64GB♣2 8800GTX SLI♣Tt 850W♣1TB lagring♣CPU EK Supreme HF♣GPU EK FC88 GTX♣Radiator XSPC RS360♣Tank Swiftech MCRES-Micro♣Pump - Swiftech MCP655 (Laing D5)♣Chassi Lian Li V1000♣

Permalänk
Avstängd

Är du säker på det? Är det det från XFX då? Är det verkligen "LT" varianten av nforce 680i?

I såfall är det ju smått otroligt.

@redrock81. oj gick det på så mycket? För dom pengarna plus 590:- till hade du kunnat fått ett 3-way SLI system med 9800gtx. Men dock inte från dustin

Permalänk
Medlem
Citat:

Är du säker på det? Är det det från XFX då? Är det verkligen "LT" varianten av nforce 680i?

Ja jag är säker. Jag har läst här på forumet att man kan uppdatera bios så det ska funka med 45nm cpu's. Kanske hadde mitt moderkort ett uppdaterat bios när jag köppte det. Nu måste jag ta reda på så där här stämmer, för jag hadde tänkt köpa en Core 2 Quad Q9450.

Visa signatur

♣ASUS Rampage III Gene♣Intel Core i7 930♣Corsair 4GB 1600MHz DOMINATOR DHX♣Corsair SSD 64GB♣2 8800GTX SLI♣Tt 850W♣1TB lagring♣CPU EK Supreme HF♣GPU EK FC88 GTX♣Radiator XSPC RS360♣Tank Swiftech MCRES-Micro♣Pump - Swiftech MCP655 (Laing D5)♣Chassi Lian Li V1000♣

Permalänk
Avstängd

Låter bra, posta tillbaka i den här tåden när du vet. Detta var mycket spännande må jag säga. Trodde inte 680i LT kunde, men det verkar gå ändå.

Permalänk
Medlem
Citat:

Är inte säker på vad menar moderkortet jag ska ha är ett 780I
detta är grafikkortet som jag har beställt
http://www.dustinhome.se/pd_5010114416.aspx?
Eller vad menar du.

Citat:

@redrock81. oj gick det på så mycket? För dom pengarna plus 590:- till hade du kunnat fått ett 3-way SLI system med 9800gtx. Men dock inte från dustin

Har lite rabbatter, även om vissa komponenter är sjukt dyra.
9800gtx korten måste jag pröjsa 2 945 för.
vilket blir ca 900kr skillnad för två.

bräcker budget med ca 600kr, fråga om det är värt det.

Jag återkommer om 100år när jag har fått delararna och säger vad jag får för performence.

Permalänk
Medlem
Citat:

Låter bra, posta tillbaka i den här tåden när du vet. Detta var mycket spännande må jag säga. Trodde inte 680i LT kunde, men det verkar gå ändå.

Enligt Datorbutiken.com så ska både Intel Core 2 Duo E8400 45nm och Core 2 Quad Q9450 45nm funka till xfx 680i LT.
Alla Core 2 Duo och Core 2 Quad ska funka. Så det skulle inte va några problem.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

hm.. säkert det? i alla fall redrock81. Jag är seriös när jag menar att du kunde fått 9800gtx i 3-way SLI för samma pris om du beställt från andra datorbutiker än dustin. Men om du nu är tvungen till att beställa där ifrån så visst. Men det är ju försent nu.

Permalänk
Medlem
Citat:

hm.. säkert det? i alla fall redrock81. Jag är seriös när jag menar att du kunde fått 9800gtx i 3-way SLI för samma pris om du beställt från andra datorbutiker än dustin. Men om du nu är tvungen till att beställa där ifrån så visst. Men det är ju försent nu.

Jupp jag är tvungen.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Och du får göra vad du vill, men jag tycker Crysis MP är riktigt roligt, spelar dock mest IA. Får se sen när autodownload kommer igång, så ska du se vad crysis mp går för. Småbuggar bryr jag mig inte om så mycket, men fuskare stör mig som fan. Dom buggar du rabblade up har jag aldrig stött på.

Autodownload nog inte komma och om det nu skulle komma får du nog vänta ca 6 månader. Nej du känner troligen inte till de flesta av de buggarna eftersom bara de bästa clanerna än så länge vet hur man gör hur länge det nu kommer hålla sig... Osynlighetsbuggen sker enbart i närheten av bunkrar/energy sites och främst prototype, 100% accuracy (sniperscopebuggen) vet endast 5-7 claner, hur man lägger claymores över allt och hur det funkar vet max 1-2 claner. Hur man glitchar hitboxen finns det 20tal olika sätt men vad jag vet är det bara vår clan som känner till de värsta då jag inte sett andra claner använda dessa buggar.

Dock kommer alla dessa buggar komma ut till publicfolket efter clanbase cupen då alla kommer abusa och visa alla buggar. Tro mig då kommer inte public vara lite kul längre då kommer allt bero på vem som är bäst på att glitcha och inte hur bra du aimar eller kan kontrollera 5 saker samtidigt.

Permalänk
Avstängd

Det ¨låter ju helt förödande. Crytek måste förhindra detta ffs. Glitchar är inget man ska utnytta för att ge sig själv fördelar i online spel. Grr...

Permalänk
Medlem

Vad har hänt, tyckte de hade grymt stöd för Farcry.
Men det låter dock inte så illa för mig. Jag är en casual player som spelar MP med bara mina vänner. Och då det bara är två eller tre av mina vänner som kan spela crysis så är det begränsat.

Trist att clanerna inte kontaktar crytek och anmäler dessa buggar.

Permalänk
Medlem

Altså spel med mycket små detaljer och föremål i behöver mycket Minne
men jag skulle nog köra två 8800GTS av typ XFX eller EVGA
och ett Evga 750i (man får E8400 till 4.5 GHZ med det så det är Nice,Dock bara fyra SATA)

såå yhees OCZ reaper minnen.... nice system.....

Visa signatur

Workstation: Asus P9X79 - Intel i7 4,2Ghz 3930K - 32gb 1866mhz RAM - 256gb ssd + 4tb drive - 2x Asus Gtx 660 - 2x DELL 2713hm
Misc: Iphone 6s

Permalänk
Medlem

Vad blev det nu för slutgiltligt ihopplock?

Permalänk
Avstängd

Ja, vad blev det nu kompis? Har dustin fått huvet ur arselet och skickat grejjerna än?

Permalänk
Medlem

Okej, nu är den byggd och testad
Blev dock sur när intel skjöt upp leveransen ytterliggaren en månad, så jag köpte en INTEL CORE 2 DUO E8500 i stället.

Här har ni en bild
http://www.fanvadnajs.se/index.php?option=com_content&task=vi...

Så vad presterar den?
Har ännu gjort en riktig performence test. Men jag kan spela Crysis på allting High (utan AA) i full hd (1980x1080) i en okej framerate. 30-25fps.
Kör jag dock på min vanliga skärm som klarar max 1280x1024 så får jag betydligt högre fps. Skulle gissa runt 40-50.
Då är inget överklockat än.

Processor temperaturen idlar runt 58c och vid belastning kan den stiga till 65-68c
Vet inte om det är bra eller dåligt.

Men ja jag känner mig nöjd än så länge.