Spel liknande Diablo 2

Permalänk

Spel liknande Diablo 2

Letar efter ett spel som liknar Diablo 2 men som är något nyare och helst första alt. andra hands syn och med magi, har tidigare kört oblivion vilket är kul men letar efter ett spel som inte har samma djup i spelet, för att få mer strider och förhoppningsvis mer combat orienterat spel. Det jag letar efter är ett singel player spel då efter att ägnat mig åt WoW i två år har jag insett att jag har alldeles för stor chans att bli beroende av mmorpg, ett spel som jag var intresserad av är Assassins Creed men detta saknar dock magi.

Permalänk
Medlem

Spel som liknar diablo 2 som du borde kolla upp:
Titan quest, Silverfall och Sacred samt Neverwinter nights 1/2 (dock inte lika likt som de andra)

Visa signatur

Asus P8Z68-V, Intel Core i5 2500K, 8 GB Corsair Vengance, ASUS 6870

Permalänk
Medlem

Mythos men det är fortfarande i Beta

Permalänk
Medlem

Sacred, Titan quest och Hellgate london, NWN är rent rpg och inte hack & slash

Permalänk
Medlem

Hellgate London är väldigt likt Diablo2 (fast i 3D). Samma utvecklingsteam som gjorde Diablo2 via Blizzard.
Det är ganska skoj, fast kanske kan bli enformigt. Lite för lätt också imo. Köpte det och betalade per månad ett tag. Dock var det inte värt att betala vid den tidpunkten då det inte gav mycket mervärde. Eftersom det går att lira utan att betala per månad så kan du ju alltid köpa och prova på.

Visa signatur

E6600 2.4GHz @ 3.2GHz | 4GB 800MHz DDR2 | X1950XTX 512MB @ 695MHz GPU, 2.2GHz mem | WD Raptor | Asus P5B-E | 600W CT600 | FreeBSD & Vista Dual boot
IBM Thinkpad 560X - OpenBSD | Fujitsu Siemens Amilo D - FreeBSD | PSP 4.01-M33 | WRT54GL OpenWRT Kamikaze | iPhone | IMS/SS7 Developer

Permalänk
Avstängd

Uhm, Loki.

Visa signatur

Generalpucko av högsta kaliber (verifierat utav 118100's sms tjänst)

Permalänk
Medlem

Titan Quest är nog det bästa du hittar, tycker jag iaf. Det som kommer närmast Diablo i känsla

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aeqvist
Titan Quest är nog det bästa du hittar, tycker jag iaf. Det som kommer närmast Diablo i känsla

Ja, det är väl det näst närmsta, det allra närmsta (enligt mig) är Loki.

Visa signatur

Generalpucko av högsta kaliber (verifierat utav 118100's sms tjänst)

Permalänk
Avstängd

Maximus XV (tror jag det heter) bra spel men värdelös röstskådisar, låter mycket amatörmässigt, men programmeringen är bra gjord, mjuk scrollning m.m. Har dock bara testat demot, slutversionen kanske är bättre http://www.webhallen.com/prod.php?id=34991

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

Jag gillade Dungeon siege II faktiskt. Riktigt kul att spela.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killawife
Jag gillade Dungeon siege II faktiskt. Riktigt kul att spela.

värdelöst,

1an var 10 grr roligare

Permalänk
Medlem

Nox är inte att glömma

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Povel
Ja, det är väl det näst närmsta, det allra närmsta (enligt mig) är Loki.

Fast Loki är skit, det är inte Titan Quest.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Drew_
Nox är inte att glömma

Oj oj, det spelades mycket. Grymt spel.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudburst
Fast Loki är skit, det är inte Titan Quest.

Vad tycker du är dåligt med Loki? (visst släpptes aningen för tidigt, men skulle säga att det är det mest lika Diablo II. (Mer likt än TQ iaf)

Visa signatur

Generalpucko av högsta kaliber (verifierat utav 118100's sms tjänst)

Permalänk
Medlem

så 1½ år efter, några fler förslag på spel i Diablo 2 stil?

Har spelat Sacred 2 + expansion och Titan Quest + expansion alldeles för mycket så behöver något nytt att bita i.

Går även bra att rekommendera lite äldre spel (tänk <10 år gamla).

Permalänk
Medlem

Torchlight är nog nåt för dig,samma designers som var till Diablo 1 & 2.

Permalänk
Medlem

Torchlight ....

Permalänk
Medlem

haha, kul att ni skriver om samma spel samtidigt.
Torchlight har jag spelat, var kul i en vecka ungefär.
Var jäkligt hypad inför torchlight men blev grymt besviken på att de gjorde det till ett budgetlir utan story och bra miljöer.

Permalänk

Torchlight! Från skaparna av Diablo.

Visa signatur

Phenom2 X6 1090t | Hyper 212 Plus | ASUS Crosshair V Formula | 8GB Corsair Vengeance | GTX 570 | HX 650W | Fractal Design Arc

DeviantArt: http://invation.deviantart.com/
YouTube: http://www.youtube.com/user/inVationGFX

Permalänk

Torchlight och Titan quest.

Permalänk
Medlem

Kul att folk verkar läsa tidigare inlägg innan de postar

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MB76
Kul att folk verkar läsa tidigare inlägg innan de postar

Haha, förlåt, jag läste inte.

Visa signatur

Phenom2 X6 1090t | Hyper 212 Plus | ASUS Crosshair V Formula | 8GB Corsair Vengeance | GTX 570 | HX 650W | Fractal Design Arc

DeviantArt: http://invation.deviantart.com/
YouTube: http://www.youtube.com/user/inVationGFX

Permalänk
Medlem

hehe.
Köpte ett gäng för mig okända rpg sist jag beställde spel, lite äldre så var ganska billiga. Inte hittat nått av värde dock, en del spel borde inte få släppas överhuvud taget. Så mycket skit det finns,

Permalänk

Temple of Elemental Evil är ganska likt, fast som Diablo bara 2D. Dessutom verkar de ha strassat med att få ut det innan det hann bli riktigt färdigt för några ställen på slutet verkar konstigt tomma och halvfärdiga. Spelet har lite dialog här och där som RPGs men är till allra största delen hacknslash som Diablospelen

Permalänk
Medlem
Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk

Oneone, Torchlight är grymt Vad ni än gör, strunta i vad de rekommenderar, jag startar alltid mina chars på Very Hard

Permalänk
Medlem

Titan quest är riktigt trevligt och ett bra substitut tills Diablo 3 kommer....:D

Visa signatur

Hur man än vrider och vänder på sig sitter alltid rumpan bak...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GazMann
Titan quest är riktigt trevligt och ett bra substitut tills Diablo 3 kommer....:D

Visst är det ett väldigt bra spel, men har kört igenom det så många gånger så är ganska trött på det.

Kommer att beställa lite spel senare idag, så ge gärna fler förslag.
Spelen på listan just nu:
* Loki
* Temple of elemental evil

Permalänk
Medlem

Jag antar att du har testat mods till D2 och de andra?
Eastern Sun och Median XL är riktigt bra.... kanske lite för bra om man tänker spela D3 efteråt iofs. D3 kommer kanske kännas lite fattigt på saker.

Visa signatur

Det var enklare förr att skilja Asus moderkort åt:
Asus A7V -> Asus P5Q Pro -> Asus M4A88TD-V EVO/USB3

Permalänk
Medlem

Måste säga Torchlight som alla andra

Ända nackdelen är att det inte finns multiplayer annars är det riktigt kul.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB