Permalänk
Medlem

Jag är riktigt intresserad av detta kostar per månad.

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av razerrazer
Vad ska man då göra?

valde dock 4. Och dom visste inte hur man kunde göra. Men om ni andra har ett förslag hur man ska göra vid support uppringning så kan ni med skriva det.

jag tänkte skriva ut min logg från icpld och snailmaila den till comhem. tror det blir runt 70 sidor eller nåt. mkt downtime i den

Visa signatur

"Det finns inga buggar, bara features..."

Permalänk
Medlem

Ska testköra comhem inom kort. Tips på motsvarande av icpld (Internet Connection Performance Logging Daemon) för win? Har ingen nix-burk står snurrandes lokalt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phunky
BasseBaba: Bara för att vissa har problem kan de inte hindra att övriga Sverige får bra tjänster.

Nej, men jag anser att dom bör PRIORITERA att fixa till betalande kunders tjänster först, istället för att pissa på oss och skita fullständigt i hur vår tjänst fungerar. (ja, jag anser att 4 månader är en väl tillräcklig tid för att lösa ett problem som i mitt tycke inte ens bör ha uppstått från första början, dom var giriga idioter och sålde en enorm överkapacitet)

men nej, istället så kör dom sitt mediala crap om högre speed för att behålla kunder etc etc, tillfredställa stora massan.

men visst, ge mig era adresser, så kan jag komma hem till er, installera netlimiter till <50% av vad ni betalar för, samt dra ut er tp-kabel 2-10 ggr per kväll á 15 minuter per gång så kan vi se hur länge ni tycker det är roligt.
Jag har haft det så i 4 månders tid nu.

Så ja, det är klart som fan att jag blir lack över att det uppenbarligen läggs mer tid på nya tjänster än att hjälpa befintliga kunder med stora problem.

Och det allra mest irriterande är ju att det är solklart vad problemet är, ÖVERBELASTNING. Det enda som behövs är en uppgradering, det kan en 3åring räkna ut med lilltån. Och ändå så sitter det still hos idioterna. Klart man blir lack.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kabelkillen
Här i Kungsladugård bör vi nog bli uppgraderade snart. Har sett en massa Comhemkillar springa runt i området.

Det kan ju INTE betyda något bra Bara det inte är så att våra hus (område?) är så illa däran att de måste göra något. Eller vad var det Phunky sa?

Visa signatur

A little reading goes a long way...

Permalänk
Medlem

529:- för 50/10 gissar jag på :D, eller 499:- och bind upp dig 75år till.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk

Körde precis reset av modem, sedan tptest.
23.61mbit ner och 8.72mbit upp. Misstänker även att min router snor en del trafik då jag brukar få bättre resultat "rent" inkopplad, men klart godkänt imo!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jsundberg
23.61mbit ner och 8.72mbit upp. Misstänker även att min router snor en del trafik då jag brukar få bättre resultat "rent" inkopplad, men klart godkänt imo!

Comhem garanterar 95% bandbredd... så du borde ha 9.5 Mbit upp... å andra sidan är det kanske inte så galet mycket att tjata om. Jag brukar få 9.21 Mbit upp och 9.82 Mbit ner. När jag drar igång Torrents så maxar jag linan med hela 10 Mbit... så det krävs flera strömmar för att få ut full bandbredd.

Visa signatur

Vänligen,
Gabe

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jsundberg

Själv fick jag strax över 9 i upload. Mycket nöjd...

Nu ska köpa en hårddisk till.. hehe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gabe
Comhem garanterar 95% bandbredd... så du borde ha 9.5 Mbit upp... å andra sidan är det kanske inte så galet mycket att tjata om. Jag brukar få 9.21 Mbit upp och 9.82 Mbit ner. När jag drar igång Torrents så maxar jag linan med hela 10 Mbit... så det krävs flera strömmar för att få ut full bandbredd.

Det är 70% Trust me. Jag ser serviceordrar gällande låg hastighet kanske 2ggr i veckan som säger att värdena är under 70%. Ser aldrig ett ärende som ligger över då det sållas bort av deras kundtjänst.

Grattis frostfield, vet att du längtat. "Bara" 5mån till 50/10 då

Visa signatur

Dooh!

Permalänk

Tack Phunky..

Vad gäller 50 så är jag tveksam till om jag kommer att uppgradera direkt. Tycker faktiskt att 24 är fullt tillräckligt så om 50 är mycket dyrare så väntar jag nog ett tag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phunky
Det är 70% Trust me. Jag ser serviceordrar gällande låg hastighet kanske 2ggr i veckan som säger att värdena är under 70%. Ser aldrig ett ärende som ligger över då det sållas bort av deras kundtjänst.

Grattis frostfield, vet att du längtat. "Bara" 5mån till 50/10 då

Nope. Det är 95%. Fick mitt reklamerat eftersom mitt understeg den gränsen.

Visa signatur

Vänligen,
Gabe

Permalänk

Jappjapp. Gjorde om tptest precis och fick 23.46mbit och 9.77mbit. Inget att klaga på mao. Än så länge iaf.

Permalänk

Jepp, i morse gav tptest ca 10/10 ifrån sig, äntligen.

Permalänk

Jag undrar jag... varje gång som jag uppgraderat eller beställt en ny tjänst från Comhem fungerar det ypperligt, ibland tom bättre än utlovat. Sen efter 2 veckor drygt sänks hastigheten och lägger sig ofta strax under utlovad hastighet.
Kan det vara så att Comhem prioriterar trafik till nya kunder?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av frostfield
Tack Phunky..

Vad gäller 50 så är jag tveksam till om jag kommer att uppgradera direkt. Tycker faktiskt att 24 är fullt tillräckligt så om 50 är mycket dyrare så väntar jag nog ett tag.

Man kanske skall vänta till 100 Mbit/s standarden är klar. Ifall de nu inte skulle erbjuda en nytt modem när de kommer.

http://www.idg.se/2.1085/1.165727

Visa signatur

|Asus P8Z68-V Pro moderkort|Asus GTX 570 grafik|Corsair Vengeance DDR3 PC12800/1600MHz CL9 4x4GB minnen|Intel Core i5 2500K 3,3GHz CPU|Samsung 850 Pro Series 256GB SSD|Bahnhof 500/500 Mbps fiber|Windows 10 Pro|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jamie_84
Ah, grattis! Då är det nog bara jag och kabelkillen kvar i Götet. Eller.. Majorna är kvar typ. Nåja, kul för er! See you in another life, eh?

Citat:

Här i Kungsladugård bör vi nog bli uppgraderade snart. Har sett en massa Comhemkillar springa runt i området.

Jag bor på Skäpplandsgatan och har 10Mbit upload tillgängligt, det är ju bra runt hörnet från Majorna och ffa Kungsladugård. Dessutom har min uppkoppling funkat kanon sedan jag skaffade Comhem, stabil hastighet och ingen downtime.

Visa signatur

The truth lies in the eyes of the Be(er)holder

http://www.howdoeshomeopathywork.com/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RawHead
Jag bor på Skäpplandsgatan och har 10Mbit upload tillgängligt, det är ju bra runt hörnet från Majorna och ffa Kungsladugård. Dessutom har min uppkoppling funkat kanon sedan jag skaffade Comhem, stabil hastighet och ingen downtime.

Skäpplandsgatan tillhör väl Högsbo? Har en bekant som bor på i Högsbohöjd de har också varit uppgraderade ett tag. Tror det bara är Majorna/Kungsladugård som inte är uppgraderat här i krokarna.

Visa signatur

|Asus P8Z68-V Pro moderkort|Asus GTX 570 grafik|Corsair Vengeance DDR3 PC12800/1600MHz CL9 4x4GB minnen|Intel Core i5 2500K 3,3GHz CPU|Samsung 850 Pro Series 256GB SSD|Bahnhof 500/500 Mbps fiber|Windows 10 Pro|

Permalänk
Medlem

Äh. Jag tänkte vänta till slutet av Juni och se vad som händer. Men eftersom våran stadsdel inte blev uppgraderat med resten av göteborgarna igår är det väl något seriöst fel som de måste fixa, och det borde väl dra ut på tiden till augusti. Med Helsingborg, Uppsala, Lund och Göteborg igår är det väl uppemot 97% som är klart nu?

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Äh. Jag tänkte vänta till slutet av Juni och se vad som händer. Men eftersom våran stadsdel inte blev uppgraderat med resten av göteborgarna igår är det väl något seriöst fel som de måste fixa, och det borde väl dra ut på tiden till augusti. Med Helsingborg, Uppsala, Lund och Göteborg igår är det väl uppemot 97% som är klart nu?

Som jag skrev om tidigare, så bygger Comhem en helt ny anläggning här i Kungsladugård. Vet inte vad typen av anläggning kallas, det vet säkert Phunky. Vad jag har hört så skall den bli klar i augusti. Det kan hända att vi får möjlighet till 50 Mbit/s ner direkt då

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Med andra ord skippar de uppströmmen (tills vidare) för att uppgradera nedströmmen ännu mer? Och det är specifikt för oss resterande 3%? Hehe, gogo Comhem.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Med andra ord skippar de uppströmmen (tills vidare) för att uppgradera nedströmmen ännu mer? Och det är specifikt för oss resterande 3%? Hehe, gogo Comhem.

Tror vi får allt på en gång

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Förvisso - i Augusti. Men nog om det; är inte det ett såpas stort arbete att kundtjänst i alla fall kunde upplysa om det om man frågar? Två månaders arbete, och en helt ny station, de borde de väl kunna se och nämna något om? Jag har bara fått "nej, ditt område är inte uppgraderat än"-svar. Kort och koncists

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gabe
Nope. Det är 95%. Fick mitt reklamerat eftersom mitt understeg den gränsen.

Reklamerat kanske men det kommer aldrig ut till oss i nät då det räknas som godkänt.

Kabelkillen: Det är en "under huvudcentral".

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem
Citat:

Skäpplandsgatan tillhör väl Högsbo? Har en bekant som bor på i Högsbohöjd de har också varit uppgraderade ett tag. Tror det bara är Majorna/Kungsladugård som inte är uppgraderat här i krokarna.

Japp Högsbo, men precis på gränden till Kungsladugård. Kan "nästan" pinka på Kungsladugårdsgatan från balkongen Känns dock konstigt att Majorna/KL alltid är sist med uppgraderingar Har Comhem få abonnenter i området eller vad är det frågan om?

Visa signatur

The truth lies in the eyes of the Be(er)holder

http://www.howdoeshomeopathywork.com/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RawHead
Japp Högsbo, men precis på gränden till Kungsladugård. Kan "nästan" pinka på Kungsladugårdsgatan från balkongen Känns dock konstigt att Majorna/KL alltid är sist med uppgraderingar Har Comhem få abonnenter i området eller vad är det frågan om?

Bra fråga! Allmännyttan har ju runt 4000 hyresgäster i Kungsladugård. De har väl avtal med Comhem?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

RawHead, Kabelkillen: Har ej med det att göra. comhem har tagit över risiga fastighetsnät från andra leverantörer eller fastighetsägaren har inte velat plöja ned pengar för att förbättra dem.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk

hej där alla inbitna, Jo det är såhär att jag precis fick veta att jag kan få 10mbit ut, har dock bindningstid kvar, går det att uppgradera fast jag har bindningstid eller måste jag vänta tiden ut? tänkte fråga här först innan jag sitter i den långa kön för att sedan få ett nej.

Permalänk
Medlem

Borde gå att uppgradera, du får bara förlängd bindningstid ....

Ring å dubbel kolla

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem

Jag har då uppgraderat när jag haft bindningstid utan att förlänga.
Fastän du har bindningstid kan du uppgradera & nedgradera utan problem.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller