Permalänk

Man kan uppgradera utan att förlänga bindningstiden. Blir dock prisskillnad. 399:- för 24/10 och 12 månaders förlängd bindningstid mot 429:- utan bindningstid. För mig var det ett givet val att köra utan när prisskillnaden är så liten.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jsundberg
Man kan uppgradera utan att förlänga bindningstiden. Blir dock prisskillnad. 399:- för 24/10 och 12 månaders förlängd bindningstid mot 429:- utan bindningstid. För mig var det ett givet val att köra utan när prisskillnaden är så liten.

Jo, det är klart
ska ringa o kolla snart

Permalänk

Jag hade bundit upp mitt abonnemang tom september, har detta förlängts ytterligare då iom att jag uppgraderade till 10 i ull?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av frostfield
Jag hade bundit upp mitt abonnemang tom september, har detta förlängts ytterligare då iom att jag uppgraderade till 10 i ull?

Det beror oftast på hur den som hanterar samtalet gör och vilken moral dom har

Om man vill (och det vill man, för det är det enda som spelar roll för ComHem) så kan man göra dom flesta uppgraderingar av tjänster till en ny tjänst (och såldeles få "sälj" för detta och se duktig ut), detta kan dock komma med ett antal komplikationer, som jag själv behövde fixa när jag jobbade med det, kunden tvingas hämta ny utrustning eller annat glappande

Fråga en extra gång vad som gäller bara

Permalänk
Medlem

jag uppgraderade från 8/1 till 10/1 utan problem, har samma bindnignstid kvar som innan, däremot får man inte de tre månaderna till reducerat pris. Men i mitt fall kostar ju 10/1 samma som mitt 8/1 gjorde, så 2 Mbit mer "gratis".

Visa signatur

The truth lies in the eyes of the Be(er)holder

http://www.howdoeshomeopathywork.com/

Permalänk

Phunky : Hur ser bråket ut i Salem ut?

Mellan SkotAB och Comhem?

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem

Inte så bra koll då jag inte jobbar i f.d. upc-nätet så mycket. Gissar på att du menar Stokab dock. Det är väl inget bråk utan när belastningarna skulle tas bort under Rinkebyhubben (vad jag minns) fanns inte fibern som var beställd på plats. Ingen aning när det lär levereras och kopplas in.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk

Jag bor fortfarande inte i Rinkeby......

Rinkeby är liksom en speciel sida av stan.

mm jag menat Stokab. Det är tydligen bråk vad jag förstår det där jag bor.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det är iaf under Rinkebyhubben (Huvudcentralen i comhemspråk) som Stokab har problem med fiberleveransen vid dubbelkoll. Man behöver inte bo i Rinkeby för att gå mot just den hubben. Delar av postadress Spånga går mot Rinkebyhubben tex. Vem som döpt hubbarna och till vad/varför vet jag inte.

Som sagt inget bråk, bara försenad leverans utan klardatum.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk

Ja du det är minst 5 mil imellan rinkeby o där jag bor. kan inte tro att vi sitter under samma för då är det illa ^^

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vad hände hos comhem idag?

12 timmars driftavbrott för i princip västra stockholm?

där rök den lediga dagen med AoC, typiskt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av damp81
Vad hände hos comhem idag?

12 timmars driftavbrott för i princip västra stockholm?

där rök den lediga dagen med AoC, typiskt

Problem i Bromma och Hässelby enligt supporten...

Bedrövligt... Nu är det igång i alla fall...

Visa signatur

"Vad ljuvligt är det inte när ett lindrigt rus drar sin töckenslöja över tillvarons elände....."

Permalänk
Hedersmedlem

funderar på att byta till 24/1 comhem kabeltv från 20/3 adsl hos bbb tycker jag har aldels för dålig ping:

sunet 37ms
telia.se 59ms
google.se 48ms
battlenet när jag lirar wc3 78ms (framför allt där skon klämmer)

Vad tror ni kommer är det värt ett försök ?

Tacksam för alla synpunkter

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk
Medlem

Vad får du ut downstream från BBB? Mitt ligger på drygt ~2,4MB/s och bor också i Göteborg. Upstream ligger på 120kB/s förutom på kvällar och helger. Annars är jag ganska nöjd (förutom att de inte ökar på upstreamen). Supporten är inget att hänga i julgranen - men så länge du inte behöver kebba med dem är det inte direkt några problem.

Visa signatur

A little reading goes a long way...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MichaSWE
funderar på att byta till 24/1 comhem kabeltv från 20/3 adsl hos bbb tycker jag har aldels för dålig ping:

sunet 37ms
telia.se 59ms
google.se 48ms
battlenet när jag lirar wc3 78ms (framför allt där skon klämmer)

Vad tror ni kommer är det värt ett försök ?

Tacksam för alla synpunkter

Det är inte samma som i denna tråden som du har problem med..

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...

Visa signatur

"Stallman to Dvorak: Welcome to freedom, your rulebook is in the mail" - Fake Steve Jobs
rfc-1925 - The Twelve Networking Truths

Permalänk
Hedersmedlem

grymt thx missat den tråden

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk
Medlem

Ny vecka, nya förhoppningar Dessutom avslöjar framtidskoncernen sina fiberplaner imorgon om allt går som planerat.

Visa signatur

A little reading goes a long way...

Permalänk

Hoppas man börjar i Nordost som man skrev på den där websidan. Har sett Gothnets arbetsmyror gräva upp trottoarerna och slänga ner fiberrör där jag bor..

Visa signatur

"Dagarna och kvällarna då lever jag, röppni fälls, örr ur i knön, och gniblisåå, på kvällen..."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jamie_84
Ny vecka, nya förhoppningar Dessutom avslöjar framtidskoncernen sina fiberplaner imorgon om allt går som planerat.

Vi hamnar nog sist som vanligt

Visa signatur

|Asus P8Z68-V Pro moderkort|Asus GTX 570 grafik|Corsair Vengeance DDR3 PC12800/1600MHz CL9 4x4GB minnen|Intel Core i5 2500K 3,3GHz CPU|Samsung 850 Pro Series 256GB SSD|Bahnhof 500/500 Mbps fiber|Windows 10 Pro|

Permalänk
Medlem

Jaha då har Comhem annonserat ut 50/10Mbit någon gång efter sommaren....

Hur många tror dom får ut den alls innan nyår?

http://www.comhem.se/portal/comhem/50_mbit_s

Permalänk

Lär väl krävas ett nytt modem och 12 mån bindningstid.
Fast funkar det bra så tar jag den smällen.

Permalänk
Medlem

Idag låg mitt nät nere nästan hela dagen, samma med tv´n i huset, digitalen, och ja allt. Men när det kom igång igen så har det inte varit något "Comhem-Lagg". Fick ett litet avbrott på 5 sekunder när jag spelade osv som var mycket störande. Detta har jag inte märkt av någonting av nu. Vet du nånting om vad som hände Phunky?

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk
Medlem

Hade du ringt deras kundtjänst hade du vetat att alla tjänster i hela Vargön/Vänersborg låg nere. Skanova hade nått fel på fibern

Visa signatur

Dooh!

Permalänk

Comhem tar idag

399/34 = 11,70 / mbit x 60 = 702 kr

då kommer det säkerligen 60 mbit att kosta 700 kr / Månad eller liknande.

34 mbit idag kostar jue 399 / månad och priset för mbit ligger på 11.70

100 /100 mbit 11.70 x 200 = 2340 kr / månad enligt mig är det inte förvånande om det priset skulle bli.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phunky
Hade du ringt deras kundtjänst hade du vetat att alla tjänster i hela Vargön/Vänersborg låg nere. Skanova hade nått fel på fibern

Ja, men som du säger så låg alla tjänster nere och där också min telefon. Och har endast kontantkort på mobilen så det var lite svårt att ringa till Kundtjänst
Det dom nu gjorde verkar ha löst mitt Comhem lagg som jag haft i över 6mån ialf. Är riktigt nöjd

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av razerrazer
Comhem tar idag

399/34 = 11,70 / mbit x 60 = 702 kr

då kommer det säkerligen 60 mbit att kosta 700 kr / Månad eller liknande.

34 mbit idag kostar jue 399 / månad och priset för mbit ligger på 11.70

100 /100 mbit 11.70 x 200 = 2340 kr / månad enligt mig är det inte förvånande om det priset skulle bli.

Tror du de prissätter på det viset? 250 Kbit/s ner och 128 Kbit/s upp kostar ju inte 5 kr.

Visa signatur

|Asus P8Z68-V Pro moderkort|Asus GTX 570 grafik|Corsair Vengeance DDR3 PC12800/1600MHz CL9 4x4GB minnen|Intel Core i5 2500K 3,3GHz CPU|Samsung 850 Pro Series 256GB SSD|Bahnhof 500/500 Mbps fiber|Windows 10 Pro|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r3flex
Ja, men som du säger så låg alla tjänster nere och där också min telefon. Och har endast kontantkort på mobilen så det var lite svårt att ringa till Kundtjänst

därför jag stängde ner min iptelefoni från comhem och skaffade ett riktigt abonnemang på mobilen istället. ringer för 69öre/samtal så comhem kan låta mig vänta hur länge som helst

Visa signatur

"Det finns inga buggar, bara features..."

Permalänk

Kabelkillen : Dom högre abben. Dom har ungefär det priset /mbit och ja varför inte?

låt oss säga över 500 kr i alla fall för 50 mbit för så lågt som 10 kr / mbit tror jag aldrig att comhem går med på.

Visa signatur

Permalänk

Jag kanske är aningens naiv. Men jag tror snarare att priset på 24mbit-abbonnemanget kommer att sänkas. Det är inte rimligt att betala mer än 500:- för 50/100 mbit nedströms. Och det måste väl ändå ComHem inse. Speciellt nu när de på fler och fler stället blir utkonkurrerade av stadsnät/telia fiberlan som tar i rundaslängar 2-300:- för 100mbit.

Men den som väntar får se.

Permalänk

Min erfarenhet av com hem.

Skaffade mig en lägenhet med inflyttningsdatum 1:a Juni. Så jag ringde Com hem en månad i förväg och bokade 24/10. Jag sa till de hur viktigt det var att det skulle finnas när jag flyttade in.

En vecka senare fick jag modemet med posten, allt såg bra ut.

1:a Juni flyttade jag in, och när jag packat upp mina prylar och ätit min pizza, så skulle jag koppla in mitt modem.
Då uppstod problem: Bara två hål i väggen. (Vet att det finns splitters, men jag hade inte fått någon).
Com hems support hade naturligtvis stängt då det var en söndag.

På måndagen ringde jag com hems support och fick då sagt "En tekniker ringer dig inom tre dagar".

På onsdagen ringde jag igen för att ingen tekniker hade ringt mig. "Jaha, ja då ska du få numret till teknikern"... d'oh!
De ville alltså bara bli av med mig i tre dagar...

Jag ringde då teknikern och lämnade meddelande. Väntade 40 min, men ingen ringde upp. Då började jag ringa var 5:e minut på numret jag fått, tills jag fick svar.

Lyckades boka in en tekniker dagen efter (Torsdagen) som skulle komma mellan 12-15.
Så jag fick ta ledigt hela eftermiddagen på torsdagen.

Väl hemma på torsdagen ca 12:30 ringer teknikern. "Näää jag har kört i diket jag kan inte komma, vi får boka in på måndag istället! Det finns ingen annan som kan komma!"

Då ringde jag upp tjejen som bokat tekniker igen och sa "Ni ska komma idag. Så enkelt är det."

Ett par timmar senare kom det en tekniker, skruvade i mitt uttag på 5 minuter.

Jag ringde sedan upp com hem igen, för att bråka lite om fakturan (skulle ha betalat från 27:e maj) och fick det ändrat till 7:e Juni. Alltså två dagar gratis.

Så både bra och dåliga erfarenheter antar jag. Dåligt att de inte hade kollat så man har uttaget, innan de säljer en tjänst. Dåligt att man får vänta i tre dagar utan att något händer, dåligt att man måste jaga tekniker och hota med ersättning för förlorad arbetstid m.m. för att något ska hända.

Bra däremot att teknikern som sedan kom var mycket trevlig och jobbade snabbt, och att jag fick ersättning för mina problem.

Allt som allt är det nog lite för mycket erfarenheter för en vecka

Visa signatur

People... What a bunch of bastards... | Mac Pro 2x2.26GHz QuadCore - Nehalem, 24GB DDR3, ATI HD4870, 3TB HDD | MacBook Pro 13.3 ", Core 2 Duo - 2.26GHz, 8GB DDR3, 9400M 256MB, 120GB SSD | PowerMac G4 MDD, Dual 1,25GHz, 2GB DDR, 1,45TB HDD | FCNSA | VCP4