Antec Nine Hundred vs Antec P182?

Permalänk
Medlem

Antec Nine Hundred vs Antec P182?

Sorry lite dubbelpost detta.. men jag måste kolla vad någon annan tycker..

Jag har ju postat tidigare om ett datorköp.. Nu börjar det brännas.

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...

Jag kommer nog shoppa på Pyrotech i stockholm o de avrådde frå P182 som jag var inställd på. För varm o för trång.. bättre med NineHUndred..

Men.. min fru kommer hata den burken.. För ful (?) om mna jämför med P182..

Help me here prettyplz..

//Fabian

Permalänk

P182 har fått strålande omdömen så gott som överallt, och kylningen behöver du inte oroa dig för. Har inte heller hört att det ska vara trångt, däremot lite svårmonterat pga mellanväggen som kablarna dras bakom men det är ju å andra sidan väl värt när det e klart

Skulle väl tro att 900 kyler aningen bättre, men å andra sidan har det inte alls lika bra ljuddämpning som p182.

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Hedersmedlem

* Tråd flyttad *

Permalänk
Medlem

Jag skulle ha valt P182 alla gånger. (har ett, så jag är kanske lite partisk )
Så länge du inte har någon extrem rigg, så kommer värmen inte vara några problem alls.
Dock så kan jag hålla med om att den är lite liten... men det är ju en definitionsfråga

Permalänk
Medlem

P182. För varm är den då knappast och trång är den inte heller.

Permalänk
Medlem

Jag använder båda modellerna och kan säga attt 900 kyler aning bättre, men den är rena rama dammsugaren. Så köp fläktfilter eller köp antec 300 eller vänta på nya modellen, 1200. Hade jag vetat att antec300 släpptes runt samma tid jag köpte 900, hade jag köpt den istället.

Antec 180/182 är fantastisk. Tyst, sval, dammfilter. Lite trångt vid nätagget med sladdar, men det funkar. Bästa chassit för det priset skulle jag tro.

Ska du flänga runt på lan med polarna mycket, ta 900, för 180 väger som en kontainer. Lite plastig och skör är den om man ska flytta på den, så se upp så du inte knäcker fronten. Den gör sig bäst att stå där den står.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 - Intel i7 3770K - Asus P8Z77-V - Corsair 16Gb Vengeance memory - Intel SSD 330 - Gigabyte 1070 Ti Windforce - Corsair HX 850W

R.I.P. 20190916 Gigabyte GTX670 Windforce OC

Permalänk
Medlem

Antec 1200 är släppt.. 1495:- på Webbis.
Antec 300 får du ju för 500:- , så e bra skillnad i pris.

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

varför säger han att p182 är trång, är inte den rymligare än Nine hundred?

Permalänk
Medlem

p182 alla dagar i veckan.

Permalänk
Medlem

Ja nu e iaf 182 beställd..kul ska det bli..

/Fabian