Flash har slutat fungera i Safari

Permalänk

Flash har slutat fungera i Safari

Japp, inget funkar som har med flash att göra. Det hände mellan två sidvisningar på YouTube utan att jag gjorde något annat på datorn ö.h.t. I ena sekunden kollade jag på ett klipp, sen skulle jag klicka mig vidare till ett annat och möts av en vit ruta. Inget annat i flash funkar, dock funkar flash i alla andra browsers. Jag har startat om Safari, startat om datorn och installerat om flash utan resultat.

Jag skulle naturligtvis kunna ta den lätta vägen att använda en annan browser, men jag gillar Safari och tycker verkligen inte att det ska vara något problem att kunna använda den.

Min dator är en första generations MacBook med 2Gb ram, och den som föreslår att det är ett hårdvarufel kommer få mjältbrand i julklapp, om densamme inte kan motivera det väääldigt bra.

Även folk som föreslår att jag ska använda Firefox istället, vilket någon kommer göra, kommer få vitt pulver i brevlådan. Jag skiter i att du tycker Firefox är bättre, det gör inte jag.

Eller, om någon kan föreslå ett sätt så att jag kan mappa om genvägarna för att avsluta Firefox (command+q) och att göra så att jag växlar fram och tillbaks mellan tabbarna med Command+Q och Command+W så är det också välkommet. Jag kan leva med att alla fonts är fula isåfall. Det här är f.ö något som inte funkar att göra i system preferences -> Keyboard shortcuts så föreslå inte det, alls. Det finns dessutom inget menyalternativ för next/previous tab.

(Jag har inte tillgång till varken mjältbrand eller er adress, jag blir bara så jävla less när ni kommer in och föreslår lösningar jag uttryckligen ber om att inte få höra)

Permalänk
Medlem

Har du provat att ta bort inställningarna för Safari och/eller Flash? Installerat om Flash?

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

annars i värsta fall kan du testa att göra en re-install av safari och köra in flash-pluginen.. Då ska det ju fungera tycker man..

Visa signatur

[OG Signatur från tidigt 2000 tal]
| Macbook Pro 17" unibody |
| IRC: milk @ Pienet #mac |
| Bytt nick från Home|Roz till milk^

Permalänk

Senaste gången jag försökte "installera om" Safari slutade det med att jag fick ladda ner hela 10.5.3 igen och installera på det sättet vilket tar typ en kvart. Iiiinte så sugen på det.

Jag har testat att ta bort inställningarna för både flash och Safari, ja. Funkar fortfarande inte ..

Permalänk
Medlem

Bara för att vara på säkra sidan, är "Aktivera insticksfiler" aktiverat?