S.T.A.L.K.E.R. - Shadow of Chernobyl [Version 2]

Permalänk

Klarade Stalker förra veckan, ett av de bästa spelen jag spelat. Fick det braiga slutet också ^^ Atmosfären är ju underbar, fan vad jag längtar efter Clear Sky.

Visa signatur

Gigabyte GA-P55A-UD4 ♦ Intel Core i5-750 ♦ Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 2x2 Gb ♦ XFX Radeon HD 5850 Black Edition ♦ Samsung Spinpoint F3 1Tb ♦ Corsair TX Series 650W PSU ♦ Windows 7 Home Premium 64bit eng ♦ Asus VW222U 22" ♦ Pioneer DVR-116D

Permalänk

Måste hålla med, en av de bästa atmosfärer jag har spelat.

Kommer ihåg från början med all Vodka, bröd och skinka. Fattade ingenting, men nu känner jag mig lite proffsig!

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

Har en fråga om en mod. Det har säkert skivits om den förut men iaf.

Vad gör float 32 modden?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZereCool
Har en fråga om en mod. Det har säkert skivits om den förut men iaf.

Vad gör float 32 modden?

Jag berättar kort, installerar du den så får du mer FPS. Den lättar grafiken på något sätt.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

Som Sweeper säger så ger den fler FPS. Det är Stalkers shaders som är modifierade som dels gör att spelet får rikare kontraster och bättre skuggor till en kostnad av fler FPS. Så modden är i princip bara bra och bör köras av alla. Jag tror till och med att GSC har implementerat Float32 i uppföljaren Clear Sky.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av save
Jag tror till och med att GSC har implementerat Float32 i uppföljaren Clear Sky.

Haha, det där kan väl inte stämma. Tror GSC vet betydligt mer om sin egen motor än någon random som gjort en modd.

Permalänk
Medlem

lirar första spelet mest online, men har ruggiga problem med crashes. 1.6 versionen är bäst hittils men ändå. T.o.m send filen till GSC hänger sig, helt sjukt.

Hoppas de minimerar detta på nya spelet. Vågar nästan inte köpa det annars.

Permalänk
Medlem
Citat:

Som Sweeper säger så ger den fler FPS. Det är Stalkers shaders som är modifierade som dels gör att spelet får rikare kontraster och bättre skuggor till en kostnad av fler FPS. Så modden är i princip bara bra och bör köras av alla. Jag tror till och med att GSC har implementerat Float32 i uppföljaren Clear Sky.

Ok, tack för infon. Då blir det att lägga in den.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuukeer
Haha, det där kan väl inte stämma. Tror GSC vet betydligt mer om sin egen motor än någon random som gjort en modd.

Det var tal om det för ett halvår sedan, men jag tror det var om de skulle använda det i en uppdatering. Uppenbarligen har jjwalker bättre koll på optimeringen av shaderscript än vad de på GSC har, det är inte så underligt egentligen.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini

Permalänk
Medlem

med tanke på hur pass mycket den modden ger för spelet så verkar det som att han kan mer om det hela...

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk

Menar ni att den där "jjwalker" (som jag inte känner till) kan mer än speltillverkarna på GSC?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Sweeper x
Menar ni att den där "jjwalker" (som jag inte känner till) kan mer än speltillverkarna på GSC?

Det finns så många förgreningar i speltillverkning, man är duktig på olika saker. GSC har inte precis varit kända för optimeringen av x-ray motorn och det är inte underligt om någon själ ute i vida världen kan optimering av DirectX 9 bättre än 30 personer på ett kontor i Ukraina.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Det finns så många förgreningar i speltillverkning, man är duktig på olika saker. GSC har inte precis varit kända för optimeringen av x-ray motorn och det är inte underligt om någon själ ute i vida världen kan optimering av DirectX 9 bättre än 30 personer på ett kontor i Ukraina.

Klart, en tar hand om en sak och en annan om en annan. Hoppas att det går bra för dem.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Men spelet jäktades väl ut på marknaden?
Har för mig att investerarena börja tröttna på att det försenades hela tiden.. försenades och försenades, ingen datum var satt utan att det tog bara för lång tid..

Så lite missar kom med spelet och det som jjwalker gjorde är nog ett av GSC missar..

But hey, who gives a fuck, jjwalker gjorde ett bra jobb

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

plånboken är laddad

kommer bli himla trevligt att spela när det väl kommer ut...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Av alla kommande stor titlar till PCn längtar jag nog mest på Clear Sky. STALKER var ett så otroligt atmosfäriskt spel så jag nästan får rysningar när jag tänker på zonen, och av alla världar och platser spel fört mig till är nog zonen den mest intressanta jag varit i :). Lirade spelet på en 32 tummare :D.

Visa signatur

<3

Permalänk

Fan vad nice! Jag älskar zonen, den har alltid varit så underlig. Och grafiken är mycket bra!

Länge leve detta spel.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mikael.k
Av alla kommande stor titlar till PCn längtar jag nog mest på Clear Sky. STALKER var ett så otroligt atmosfäriskt spel så jag nästan får rysningar när jag tänker på zonen, och av alla världar och platser spel fört mig till är nog zonen den mest intressanta jag varit i :). Lirade spelet på en 32 tummare :D.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Sweeper x
Fan vad nice! Jag älskar zonen, den har alltid varit så underlig. Och grafiken är mycket bra!

Länge leve detta spel.

Håller med er, jäkla bra känsla i spelet.

Men vem saknar inte Vampire: The Masquerade - Bloodlines? Wow vilket spel!

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

nån som kan skriva vad modden som gör att man kan reparera och köpa mer saker heter och var den finns att tanka?
installerade just igen och minns inte vad den heter

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blomkungen
nån som kan skriva vad modden som gör att man kan reparera och köpa mer saker heter och var den finns att tanka?
installerade just igen och minns inte vad den heter

Installera http://stalker.filefront.com/file/Oblivion_Lost_10005_release...
Innehåller allt som behövs, och gör stalker till vad det borde vart från början.

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk

Sitter faktiskt och lirar igenom Stalker nu igen med just Oblivion Lost modden Då jag har lirat igenom spelet två gånger innan så valde jag även den rekomenderade svåraste svårighetsgraden. Nu jävlar är det lite mer utmaning att ta sig vidare måste jag säga Diggar denna modden så här långt iaf. Lirade tidigare med ABC-modden som var en liknande "overhaul", men inte lika välgjord.

Man blir verkligen helt jävla panikslagen när det blir blowout Även om man står i världens strid så blir alla plötsligt livrädda och springer för livet mot närmaste skydd när det börjar braka och tjuta i luften. Segt som fan när man nyss har börjat spela dock, då man inte har mycket skydd mot radioaktiviteten, men som tur var så hade jag nyligen plockat på mig massor av sprutor och vodka från döingar. Fan vad man vinglade sig fram när det väl var över

Men ja, allt man kan tänka sig verkar verkligen finnas i denna modden iaf. Mycket tuffare ekonimiskt nu också måste jag säga. Man måste verkligen gräva djupt i plånboken och bara köpa det mest nödvändiga. Vapen man hittar från folk är ju oftast så trasiga att dom knappt är värda något alls. Något man inte räknar med från början också är nog käket. Svårt att hitta och ganska dyrt. Tycker det känns som att jag vräker i mig limpor och tonfisk hela dagarna

Aja, mycket babbel här. Det blir iaf en helt ny upplevelse. Stalker hade en unik-spel upplevelse och stil redan från början, men denna modden förbättrar den ännu mer. FPS-RPG när det är som bäst

Nu måste jag ut i skiten igen och hitta nått jag kan sälja så jag får råd att laga min AK

Btw, någon som vet några fler moddar värda att installera till detta? Gärna grafikförbättringar och liknande Stalker var ju ingen match för 4870!

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Btw, någon som vet några fler moddar värda att installera till detta? Gärna grafikförbättringar och liknande Stalker var ju ingen match för 4870!

Jag gillar framförallt hur läskiga nätterna är nuförtiden, man går liksom inte ut och lallar i onödan om månen är skymd och allt man har är en ficklampa.

AMK är en ännu ambitiösare (rysk) mod (översatt till engelska) i samma anda, OL har lånat en del features därifrån men som jag förstått det är OL den mer konservativa och stabila av dem båda.

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk

Vilket är bäst? Priboi eller Oblivion Lost?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag gillar Priboi bättre...

varför välja? kör bägge

EDIT: Priboi ändrar spelet betydligt - inte bara ett modd och spela samma linjer som vanligt...helt ny story...

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Installerat spelet, patchat till 1.0005. Vilken mod ks jag välja?? Tankar iofs redan OL.
Har inte spelat spelet tidigare, bara prövat. Ska jag köra på OL eller?

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

du kan köra fler mods samtidigt (men bara ett åt gången)
jag har det såhär...

Gamdedata_OLmod

Gamedata_Priboi

Gamedata_ABC

Gamedata_Saves

osv... dvs en mapp "Gamedata" för resp modd

vill jag spela Priboi döper jag bara om den mappen till Gamedata
(raderar _Priboi)

Mina saves ser ut ungefär på samma sätt med modd-namnet först och ett stigande nummer

Priboi01
Priboi02
Priboi03
Priboi04
Priboi05
ABC01
ABC02
ABC03
ABC04
ABC05

På så sätt kan jag hålla isär alla saves till alla mods och sålänge jag inte patchar om spelet kan man spela alla gamla saves

...eller gör som jag och bytte dator - för då blev det också att spela om allt då min gamla var betydligt sämre och körde DX9 - nu kör jag allt i DX10 och det ser mycket bättre ut - som ett nytt spel...

Visa signatur

Permalänk

Så Priboi är en helt ny handling? Kollade lite youtube-filmer och såg nya uppdrag och att man spelade som militär iaf. Låter riktigt intressant. Är det nya banor och dylikt också?

Men annars såg det inte riktigt lika moddat ut som OL. Det enda dåliga med OL verkar vara att det inte blir något slut på spelet? Alltså att man inte får se någon film på slutet, vilket jag tycker är dumt, även om det är för att det är open-ended. Det stog det i readme-filen iaf. Det lär väl vara likadant i Priboi?

Men aja, jag tycker ändå att man ska lira Stalker med OL första gången, för att få orginal-storyn. Sen kan man prova Pribo efteråt. Det blir väl två olika perspektiv på samma grej, om jag inte har missat något.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Stämmer - Priboi är en story som utspelar sig efter Marked One's vistelse i Zonen

Man är en soldat som skall ta reda på lite mer saker...

Visa signatur

Permalänk

Tungt. Då har man lite att göra under semestern då Får hoppas på spöregn och storm utomhus bara

Visa signatur