Fel på grafikkortet? Rutor.

Permalänk
Medlem

Fel på grafikkortet? Rutor.

Hej, jag har ett ganska stort problem.
När jag spelar så kommer det ganska ofta fram en massa små rutor över hela skärmen.
För att få bort dessa måste jag varje gång starta om datorn.
Jag antar att det har med grafikkortet att göra.

Problemet uppstår ändast när jag spelar.

Såhär ser det ut:
http://img165.imageshack.us/img165/2998/squaresyu1.jpg

Får ibland även fram en skyllt där det står;
http://img165.imageshack.us/img165/4717/vpurecoverch0.jpg

Jag har testat med att uppgradera drivrutinerna till både mitt grafikkort och mitt moderkort. Men ingenting fungerar.

Vad kan felet vara?
Kan man göra något åt det? Isåfall vad?

Permalänk

Vad har du för temps på grafikkortet?

Permalänk
Medlem

kolla temp, kolla fläktarna och om kylflänsarna är varma
Är dom inte det formatera om windows

Fungerar inte det heller kolla om du har något grafikkort och låna testa se om felet kvarstår

Permalänk
Medlem

"Formatera om windows", gör inte det innan du mekat mer, är ju rätt jobbigt.

"kolla temp, kolla fläktarna och om kylflänsarna är varma"
Gör detta, verkar allt stämma testa kortet i en annan dator. Antingen har du ett värmeproblem eller så är kortet sabbat är min gissning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Semjonov
"Formatera om windows", gör inte det innan du mekat mer, är ju rätt jobbigt.

"kolla temp, kolla fläktarna och om kylflänsarna är varma"
Gör detta, verkar allt stämma testa kortet i en annan dator. Antingen har du ett värmeproblem eller så är kortet sabbat är min gissning.

Instämmer mer Semjonov

Visa signatur

#1 AMD A64 3700+ KAB2E 2,8 GHz, 7950GT 512MB @ 600/1600, Abit KN8-Ultra, 1GB PC3200, Audigy SE, 160 GB, Hiper Type-M 530W.
#2 AMD A64 3500+ LEBBE 2,6 GHz, 6800LE @ 16,5 400/900. MSI K8N Neo2 Platinum, 512 MB PC3200, 80 GB, 300 Watt Suntek

Permalänk
Medlem

Mm precis skrev ju så du sa kolla hårdvaran dvs temp kylflänsar, sen mjukvaran

Och vad är det som är jobbigt att formatera om windows som är 4 knapptryck som tar 17minuter typ, inget som jag tycker är jobbigt iallfal ;/
Gör det dock ofta för att hålla min dator snabb och stabil, så jag kanske inte tänker på det lika mycket som andra

Min gissning är till 80% att det är värmestrul men man vet aldrig

Permalänk
Medlem

17 minuter, kanske om man har ghostat. Det är då inget jag skulle gjort innan jag pillat en bra stund.

Permalänk
Medlem

fick såna där rutor ungefär för mig med...o skiftande färger mm..tänkte..hmm damm....tog ur kortet o dammade av det...fanns en del..inte så farligt..sen efter att det blivit rent stoppade man i det igen...o borta tänkte ja..men sen kanske efter nån timme elr så dök det upp igen..så nu väntar man på nytt kort...det andra är troligen pajj^^

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Är ungefär samma för mig, fast jag får ringar istället.(har nVidia kort) Ringar=nVidia? Rutor=ATi?(inte allt för seriöst) Någon som vet vad felet kan vara?

Permalänk
Medlem

Kollade temperaturen och den ligger på mellan 40-50 C*

Har formaterat om windows innan, men det har inte gjort något skildnad.

Antar att det bara är att beställa ett nytt kort
(behöver ett bättre iaf...)