Permalänk
Medlem

Man ska absolut inte stirra sig blind i bussen hastigheter, slår vad att gtx 280 hade funkat skit bra med agp tex om dom nu skulle göra det vilket inte kommer hända.

PCI är ju därimot lite segt! Men det är vad kortet man pluggar kan som intresserar också!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Quadspider
Med risk att bli påhoppad så tycker jag inte det är särskilt mycket mer moget att skriva saker som:

"Tyvärr gott om fjortisar här som enkom ser till vad hårdvaran gör för det senaste spelet de piratkopierat."

Det visar ju egentligen bara att man ligger på samma nivå som dom man skriver om, i det här fallet fjortisar.

Ja,jag är en tonåring, Föräldrarnas mardröm men jag snackar inte skit om vad andra tycker och tänker utan låter dom tänka på sitt eget sätt. Så är det någon som skriver att pci är dött så tänker jag väl ungefär så här "Synd, att dom inte ser saken i ett bredare perspektiv"

OnT: Bra initiativ men eftersom målet är "äldre" och htpc system så tycker jag att dom kunde ha satt på den mer lämpliga passiva kylningen.

Ledsamt om du kände dig träffad, emedan du inte verkar tillhöra begreppet fjortis.

Även du har väl sett dessa individer som nämnts i tråden, de som skriker "Dö Ati/Nvidia" och dylika kommentarer ?

Efter ett tag blir sådant tröttsamt, speciellt som den gruppen verkar öka här.

Visst hade jag kunnat lindat in mina ord i silke, så de inte irriterat dig, men de gör inte kontentan i orden mindre sann.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gorian
Kort sagt:
PCI-grafikkort http://www.sweclockers.com/forum/images_sc/icons/icon14.gif

Håller med

Permalänk

citat:Ursprungligen inskrivet av Quadspider
Med risk att bli påhoppad så tycker jag inte det är särskilt mycket mer moget att skriva saker som:

"Tyvärr gott om fjortisar här som enkom ser till vad hårdvaran gör för det senaste spelet de piratkopierat."

Det visar ju egentligen bara att man ligger på samma nivå som dom man skriver om, i det här fallet fjortisar.

Ja,jag är en tonåring, Föräldrarnas mardröm men jag snackar inte skit om vad andra tycker och tänker utan låter dom tänka på sitt eget sätt. Så är det någon som skriver att pci är dött så tänker jag väl ungefär så här "Synd, att dom inte ser saken i ett bredare perspektiv"

OnT: Bra initiativ men eftersom målet är "äldre" och htpc system så tycker jag att dom kunde ha satt på den mer lämpliga passiva kylningen.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bogey
Ledsamt om du kände dig träffad, emedan du inte verkar tillhöra begreppet fjortis.

Även du har väl sett dessa individer som nämnts i tråden, de som skriker "Dö Ati/Nvidia" och dylika kommentarer ?

Efter ett tag blir sådant tröttsamt, speciellt som den gruppen verkar öka här.

Visst hade jag kunnat lindat in mina ord i silke, så de inte irriterat dig, men de gör inte kontentan i orden mindre sann.

Håller med dig Quadspider, det är minst lika löjligt att njuta över tillfällen att få gorma samt klanka ner på grupper som man ändå inte vet om andra tillhör.
Det skulle inte förvåna mig om de anklagande tidigare varit del av de anklagades grupp. Same shit different flavor. Hör som till forum, har inte sett något forum utan grupperna ovan. Blir ofta kul läsning om man ser humorn i det hela.

Angående kortet så skulle ja lätt kunna köpa på mig ett för felsökning och annat. Det gamla pci jag har till detta är segt av sig ovanför Vga upplösning.

Visa signatur

dualsata2| A64 3500+ 2,7 ghz | Cruical ballistix 2 gig DDR 4000 | jag hatar Nvidia 8800GTS 100% buggar (nu 5% och gudomligt 660/1044)|Windows XP Pro | Proff deluxe - kungen av vattenkylning| 480 W Hiper typeR nätagg

Permalänk
Medlem

jag tycker det är väldigt korkat... tycker man ska låta de gammla PCI dö ut helt, å gå över till PCI-E ist.

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rolle90
jag tycker det är väldigt korkat... tycker man ska låta de gammla PCI dö ut helt, å gå över till PCI-E ist.

PCI-E är dessutom mycket snabbare.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av invztr
PCI-E är dessutom mycket snabbare.

Hur många tror du missat det? Du var bara tvungen att krafsa ner nått va?

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk

Svårt att säga om det är en korkad produkt eller inte än, om korten säljer så är de smarta produkter, floppar dom är de korkade produkter.

Utdöendet sköts av sig självt, det är inte så att nån kommer sitta och fundera... hmm... jag tror jag satsar på gamla pci standarden i min nya spelburk, det där pci-e är nog en modefluga. Men lite nyfiken på hur stor den befintliga pci marknaden är blir man ju. Skulle vara kul att se vilka datorer dessa kort hamnar i.

Visa signatur

dualsata2| A64 3500+ 2,7 ghz | Cruical ballistix 2 gig DDR 4000 | jag hatar Nvidia 8800GTS 100% buggar (nu 5% och gudomligt 660/1044)|Windows XP Pro | Proff deluxe - kungen av vattenkylning| 480 W Hiper typeR nätagg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av invztr
PCI-E är dessutom mycket snabbare.

det är väll ganska självklart annars hade vi väll inte haft den här diskussionen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av invztr
PCI-E är dessutom mycket snabbare.

Captain Obvious to the rescue.

Det folk tenderar att missa är att pci-e inte är optimalt för vissa ändamål som t.ex. ljudkort.

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Hjälpsam

Användningen för ett sånt här kort är väl solklar, det är för dom som behöver ett grafikkort och har en PCI-plats, men saknar AGP-plats och PCI-E plats.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fenix
Captain Obvious to the rescue.

Det folk tenderar att missa är att pci-e inte är optimalt för vissa ändamål som t.ex. ljudkort.

dock e det bättre för grafikkort, som e fallet här

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ratatosk
Användningen för ett sånt här kort är väl solklar, det är för dom som behöver ett grafikkort och har en PCI-plats, men saknar AGP-plats och PCI-E plats.

Fenix, ja tror bestämt att vi har hittat Captain Obvious medhjälpare

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gorian

Jag förstår inte varför alla är så negativa.
Jag tycker det är skitbra!

Det skulle sitta kalas i min mini-ITX burk (som jag nu iförsig håller på o säljer, men men..).

Sen tycker jag också att PCI-grafikkort fortfarande är ett mycket bra val om man vill köra många skärmar.
Funderar på att skaffa en till skärm så jag kör med 3st, och då skulle ett PCI-grafikkort sitta kalas.
Annars skulle jag få byta ut hela moderkortet + köpa ett till, dyrare, grafikkort, vilket jag inte har någon lust med.

Kort sagt:
PCI-grafikkort

ska du köra med 3 skärmar??

tänker du försöka slå UC San Diego upplösningsrekord eller:D

http://www.sweclockers.com/nyhet/7972-gigantiska_skarmvaggar_...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Svullo90
ska du köra med 3 skärmar??
tänker du försöka slå universitetets upplösningsrekord eller:D

det är inte så konstigt med tre skärmar, jag kör med två arbetsskärmar och det vore väldigt trevligt, om man hade råd, att kompletera dessa med en stoooor LCD-tv som en tredje skärm.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heande
det är inte så konstigt med tre skärmar, jag kör med två arbetsskärmar och det vore väldigt trevligt, om man hade råd, att kompletera dessa med en stoooor LCD-tv som en tredje skärm.

får jag fråga till vilken nytta denna LCD-tv skulle vara

har till och med problem att se användningen för två skärmar

Please, enlighten me( hoppas jag stavade rätt, felstavning e en dödssynd här på SC )

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Svullo90
får jag fråga till vilken nytta denna LCD-tv skulle vara

har till och med problem att se användningen för två skärmar

Please, enlighten me( hoppas jag stavade rätt, felstavning e en dödssynd här på SC )

Jag, liksom många andra, tycker att det är effektivt att jobba med två skärmar. Att enkelt kunna maximera ett program på varje skärm och att kunna ha skärmarna lite vinklat i förhållande till varandra. Visst självklart kan man ha en stor widescreen tft istället men det är inte riktigt samma sak.
Detta fungerar väl så länge man ska vara seriös men det är klart att man någon gång gärna vill äga en typ 40" full hd lcd tv och utöver att använda den som tv även kunna titta på material direkt från datorn, typ film och web-tv.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk

Det ser ut att vara low-profile kort. Jag tror att de siktar på workstation segmentet. Där är det trånga burkar med oftast bara en eller två PCI platser som utbyggnadsmöjligheter. Här behövs dock många skärmar och då passar detta kortet perfekt eftersom de flesta workstation bara kommer med en intergerad grafikport (oftast DVI, men VGA och HDMI förekommer också) Och köpa in helt nya burkar brukar inte vara poppis innan avskrivningstiden.

Vi vet ju redan att behovet finns eftersom flera tillverkare gjort USB-grafikkort precis som ATI. Men dessa hittar nog fram till personer med laptops som behöver 3st paneler och uppåt när de sitter dockade.

Detta kort är inte byggda för att uppgradera prestandan i någon maskin utan endast för att utöka "screen real estate" vilket är väldigt inne på arbetsplatserna just nu.

Detta tror jag på iaf, och de kommer nog sälja bra

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Svullo90
Fenix, ja tror bestämt att vi har hittat Captain Obvious medhjälpare
http://www.sweclockers.com/nyhet/7972-gigantiska_skarmvaggar_...


Försökte bara förklara för alla som tyckte att korten var onödiga att dom inte är det, obvious? Ja; men tydligen inte för alla.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rebel
Det ser ut att vara low-profile kort. Jag tror att de siktar på workstation segmentet.

Det kanske bara är jag som är gammal, men för mig betyder workstation riktigt kraftfulla maskiner för grafik, CAD och dylikt.

Gå till IBM, Dell eller HPs hemsidor och välj workstations så hittar du inte billiga desktop-burkar för kontorsslavar.

Permalänk

Jepp, det finns faktiskt mängder med anledningar att släppa kort till PCI.

Dock är dessa kort inte i första hand tänkta att spelas på. Chockerande nog finns det faktiskt andra användningar för ett grafikkort.
Som tidigare nämnts, så finns det faktiskt fortfarande en del datorer som säljs utan AGP eller PCI-e port och då kan ett sådant här kort komma till pass, om man vill lira enklare spel som CS 1.6 t.ex. (om man nu prompt måste spela spel) eller framför allt om man vill ha avlastning om man skall spela upp HD-material. Alla de kort som skall släppas är ju kort i budgetsegmentet, men som stöder hårdvaruuppspelning av HD-material.
Man kan även behöva ett PCI-kort om man vill köra med 3 eller fler skärmar och inte vill köpa ett specialkort som stöder fler än två skärmar.
Det finns ju en uppsjö av användningsområden för många skärmar. T.ex. ett dokument med standarder på en skärm, specifikationer för det som skall göras på en och en för programspråket som man kodar i. Underbart att slippa tabba mellan dokument hela tiden utan ha allt framme lättöverskådligt.

Även de som klockar grafikkort och flashar in nya inställningar vet nyttan av ett PCI-kort, när allt skiter sig.

Man kan tycka att allt skulle släppas till PCI-e, men om man sitter med lite äldre grejor och inte har PCI-e och bara vill ha ett halvhyfsat grafikkort, så är det klockrent.

Det finns säkert fler anledningar att skaffa sig ett PCI grafikkort, men jag nöjer mig med detta.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WrongTarget
Jepp, det finns faktiskt mängder med anledningar att släppa kort till PCI.

Dock är dessa kort inte i första hand tänkta att spelas på. Chockerande nog finns det faktiskt andra användningar för ett grafikkort.
Som tidigare nämnts, så finns det faktiskt fortfarande en del datorer som säljs utan AGP eller PCI-e port och då kan ett sådant här kort komma till pass, om man vill lira enklare spel som CS 1.6 t.ex. (om man nu prompt måste spela spel) eller framför allt om man vill ha avlastning om man skall spela upp HD-material. Alla de kort som skall släppas är ju kort i budgetsegmentet, men som stöder hårdvaruuppspelning av HD-material.
Man kan även behöva ett PCI-kort om man vill köra med 3 eller fler skärmar och inte vill köpa ett specialkort som stöder fler än två skärmar.
Det finns ju en uppsjö av användningsområden för många skärmar. T.ex. ett dokument med standarder på en skärm, specifikationer för det som skall göras på en och en för programspråket som man kodar i. Underbart att slippa tabba mellan dokument hela tiden utan ha allt framme lättöverskådligt.

Även de som klockar grafikkort och flashar in nya inställningar vet nyttan av ett PCI-kort, när allt skiter sig.

Man kan tycka att allt skulle släppas till PCI-e, men om man sitter med lite äldre grejor och inte har PCI-e och bara vill ha ett halvhyfsat grafikkort, så är det klockrent.

Det finns säkert fler anledningar att skaffa sig ett PCI grafikkort, men jag nöjer mig med detta.

Om man kan spela cs på den utan lagg så kommer jag nog att köpa den till min urgammla dator/ pentium 3

Visa signatur

Fractal Design Define R3 || Corsair HX- 750W || MSI P67A-GD55 || i5 2500K || 2*4GB Corsair Vengence 1600MHz CL9 || Gigabyte 560 ti soc || Samsung Spinpoint F3 HD103SJ || CM Hyper 212+ || 3x Gentle Typhoon 1450rpm

SonyVaio Pro 13 ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TwiceFire
Gammal nyhet?

Ja, det känns inte så nödvändigt att upprepa den. Den här diskussionen är också ett stort deja vu.
http://sweclockers.com/nyhet/7785-albatron_nylanserar_15_ar_g...

Visa signatur

WS: Asus X570-E, Ryzen 5900x, 2x16GB Ballistix E-die, EVGA 3080 FTW3 Ultra
FS: Asus X370-F, Ryzen 3600, 4x8GB G.Skill Flare, GT710, CM Stacker
HTPC: Asus F2A85-M, A10-5800K, 2x4GB G.Skill 2133MHz

Permalänk

Ni som tycker pci kort är meningslösa, vilken lösning tycker ni är billigare på en vanlig märkesdator för att koppla in 4-6 skärmar? (Matrox har några lösningar)
Tro det eller ej, men persondatorer används faktiskt idag till andra saker än spel.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

UNIKA användingsområden för PCI-grafikkort är:

Möjligheten till fler skärmar oberoende av lediga PCI-E eller AGP-platser.

Sätt fart på en äldre dator. Jag satte i ett ATI 2400Pro PCI i en P3 800MHz
och plötsligt kunde jag både använda datorn till att se på DVD-film och spela
lättare spel (omöjligt innan). Datorn blev även något snabbare när all grafik
hanteras på dedikerat kort.

Det är inte heller fel att ha ett PCI-grafikkort för att kunna felsöka så gott
som vilken dator som helst med.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DLM

Det är inte heller fel att ha ett PCI-grafikkort för att kunna felsöka så gott
som vilken dator som helst med. [/B]

det har du helt rätt i, har faktiskt ett gammalt s3 4mb PCI enbart för det användnings området.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Jag har väldigt svårt att se användningsområdet. Att ha som felsökning/extraskärmskort finns det redan PCI-kort för som då antagligen är billigare än vad detta kommer att vara och då ändå fungera minst lika bra.

Det skulle vara att ha kortet i en mini-ITX htpc, men det syftet är ju också förstört på grund av fläkten. Att ett sådant här kort inte är passivt kylt fattar jag inte, det skulle ju vara riktigt nice att ha ett fläktlöst mini-ITX-kort tillsammans med ett passivt kylt grafikkort som klarar av HDMI utan problem. För man lär inte behöva en grotesk CPU till att kolla på HD-filmer med det här grafikkortet, det blir nog inte ens begränsat av PCI-bussen.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 3600 XT | RAM: 16GB 3200MHz | MB: Asus Prime B350-Plus | GPU: Sapphire Radeon RX 5600 XT Pulse | PSU: EVGA 650 GQ | Chassi: Fractal Design Define C | SSD: Intel 600p 512 GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JonteP0nte
Jag har väldigt svårt att se användningsområdet. Att ha som felsökning/extraskärmskort finns det redan PCI-kort för som då antagligen är billigare än vad detta kommer att vara och då ändå fungera minst lika bra.

Det skulle vara att ha kortet i en mini-ITX htpc, men det syftet är ju också förstört på grund av fläkten. ...

Jo ska man bara ha ett felsökningskort så är det lite overkill med ett 8000-kort.
Men söker man som jag lite fler användningsområden så får man den funktionen på köpet.

I din mini-ITX HTPC skulle jag rekommendera ett ATI 2400Pro PCI.
Då får du ett passivt kylt kort med DVI, HDMI, S-video samt inbyggt 5.1 ljud.
Ingår även DX10 men jag skulle inte försöka mig på Crysis

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DLM
Jo ska man bara ha ett felsökningskort så är det lite overkill med ett 8000-kort.
Men söker man som jag lite fler användningsområden så får man den funktionen på köpet.

I din mini-ITX HTPC skulle jag rekommendera ett ATI 2400Pro PCI.
Då får du ett passivt kylt kort med DVI, HDMI, S-video samt inbyggt 5.1 ljud.
Ingår även DX10 men jag skulle inte försöka mig på Crysis

Nej men precis, det är det som jag menar, det finns många bättre alternativ än detta.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 3600 XT | RAM: 16GB 3200MHz | MB: Asus Prime B350-Plus | GPU: Sapphire Radeon RX 5600 XT Pulse | PSU: EVGA 650 GQ | Chassi: Fractal Design Define C | SSD: Intel 600p 512 GB