SweClockers drop!
Permalänk

Explorer.exe /bat

Tjena, jag har ett litet problem, eller min pappa har, jag vet inte vad de är för fel, men jag har kommit på ett sätt att lösa de på.

Explorer.exe slutar funka ibland, så jag har gjort en bat-fil, så när mna trycker på den så ska explorer starta igen, istället för att dra igång aktivitetshanterarn.

men...

hur kan man starta den snabbt och enkelt, explorer försvinner, så man kan ju inte klicka på ikonen på skrivbordet. Jag har Vista, så jag har ju rocketgadget, men jag är inte så bekant med de programmet så jag kan inte lägga till de som gadget?
eller finns de något annat sätt att starta bat filen på?

eller kanske ännu bättre, någon kanske vet hur man får explorer att sluta stängas av?

Det är inte min dator, så jag vill inte att ni säger "formatera" för det är inget alternativ.

Tack på förhand!

Visa signatur

De är bara en sjuk grej.

Permalänk

Du kan skapa en genväg på skrivbordet sen skriva in ett kortkommande som startar den. Funkar perfa

Edit: kom på att det kanske kräver att explorer är igång, dooh

Visa signatur

| e2160@3200mhz | p6n sli v2 | 9600gt@690/1850/995 |

Permalänk

haha ja precis

Visa signatur

De är bara en sjuk grej.

Permalänk
Medlem

Varför inte lägga filen i root på C: och sedan trycka win+r och sedan skriva namnet på batfilen?? ex explorere.bat

Visa signatur

SYS: >>BIG RIG>>AMD Sempron 2800+, 1024MB ASUS K8N-VM integrerat Nforce 6100 Soundblaster Live 5.1 >>LAPTOP1>> AMD Athlon 64 X2 Mobile TK-57 2048 DDR2 Radeon X1200 >>LAPTOP2>> Intel P 166 MMX 32 MB ram 2,1 GB HDD

Permalänk

Ehmm... du kanske borde lösa problemet istället för att jobba runt det?

Permalänk

Morphe, då kan jag ju lika gärna skriva explorer.exe ist för explorer.bat smart tänkt
Alexandersson, jag vetinte hur man löser problemet, för jag gjorde en tråd om problemet förutm, men ingen svarade.

Visa signatur

De är bara en sjuk grej.