Permalänk
Medlem

9800 GX2 en bluff ??!!

Hej jag var inne och sökte på google lite om 9800 GX2 för er som har tänkt köpa det. Då hittade jag detta http://docs.google.com/View?docid=dhtqvrrf_3fwnsnbds tror nästan det är sank eller så kanske det var nåt fel på kortet ni får kolla MvH//Asusboy

Permalänk

Verkar onekligen skumt. Personen som påstod det där har även sagt att vänner som har GX2 också får extremt dålig prestanda, men det verkar dock inte vara allmänt känt.

Vore bra om personer som äger GX2 kunde stiga fram och säga vad som är sant, för jag tror inte på detta fullt ut.

Permalänk
Medlem

hittade det idag men där vid testerna från dem olika sidorna det skillde ju väldigt mycket borde ju vara nästa identiska

Permalänk
Permalänk

Hmmm...i mina ögon ser det ut som om han/hon jämför med benchmarks i dx9 mot de egna i dx10. Inte så konstigt då.

Visa signatur

Intel Core 2 Quad Q8200 : Sapphire Radeon HD4850X2 2Gb : Gigabyte P35-DS3 : 4*1024 Mb DDR2 6400 : WD Raptor 74 Gb : Maxtor 200 Gb : Samsung Spinpoint 250 Gb : X-Fi XtremeGamer Fatal1ty : Logitech G5 : Silverstone TJ09 : Corsair CMPSU-750TX : Benq G2420HDBL@1920*1080

Permalänk
Medlem

aa jo men tillexempel när tom's hardware testade det. Det resultatet var inte ett dugg lika dant som testen från dem andra ställena

Permalänk
Medlem

Du har redan skrivit detta i en tråd nu startar du upp en ny tråd i ämnet ..
lägg ner nu för tusan

Permalänk

skulle inte tro att en E6750@3800 flaskar nått faktiskt..

OFF topic: jaha så du är ochså från kiruna:D hehe

Visa signatur

WS: E6550@3710mhz True | Gigabyte GA-P35-DQ6 | 2048mb Corsair XMS2 1060mhz 5-5-5-15 | Sapphire HD4850 512mb 720/2200 | Wd 250gb | Corsair TX 750W | Samsung Syncmaster 959NF |

Permalänk
Medlem

joo då, den flaskhalsar, kanske inte i alla spel men en del nu körs processorn i 3.5 pga att solen steker på i lägenheten, jag märker hela tiden att den flaskhalsar i 3dmark i 1600 * 1200 eftersom shader poängen ökar osv ska köpa en E8400 iställer och få den till 4000 mhz så kanske det blir bättre, men vi ser ju.

Permalänk

det blir knappast någon speciellt större förändring med en E8400, då får du ju bara 3.8 > runt 4

om du nu tror att din cpu flaskar (jag tvivlar starkt på det) så köp något kraftfullare, t ex E8500 minst

Permalänk
Medlem

det är delvis sant 9800gx2 är patetiskt dåligt kort, det är egentligen som att köra 2 8800gts 512mb egentligen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
det är delvis sant 9800gx2 är patetiskt dåligt kort, det är egentligen som att köra 2 8800gts 512mb egentligen.

O det är ju superKASST.... ironi.

Är du avis eller?

Visa signatur

Kunskap är makt, vem styr din kunskap?

J.Johansson

Permalänk
Medlem

Är nöjd med mina 8800gt 512mb i SLi dom presterar inte sämre eller precis bättre än 9800gx2. Men 9800gx2 är som ett kort vilket är meningen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
det är delvis sant 9800gx2 är patetiskt dåligt kort, det är egentligen som att köra 2 8800gts 512mb egentligen.

Haha det våldtar ju ditt kort:P

Visa signatur

NZXT H440W||Rog Strix X470-4 Gaming || 2700X+Noctua NHD15-SE-AM4||G.Skill Flare X 16GB 3200Mhz||GTX 1080Ti Strix OC||MX100 512gb||3.5TB HDD||Corsair 750W||Steelseries Arctis Pro Wireless||Samsung 49" NEO||Windows 10 Pro||
Bärbar: Samsung Galaxy Book Pro 13.3" i7 & LTE || Mob: Samsung S22 Ultra||

Permalänk
Medlem
Permalänk

9800gx2 är inte dåligt, men borde det inte egentligen heta 8800gx2?

Permalänk
Medlem

Testen är helt fuckade.
Very High dx10 1650*1080 ligger jag på ca 35 avg fps, killen får bara 24 i samma upplösning fast med enbart High settings?!?!?

Verkar som skit bakom spakarna imo.

Visa signatur

Studio Artcore Tattoo
[i7 9700k@5.3ghz - MSI OC 2080ti - Vive Pro - SRD rig - NLv3 - Fanatec CSW2.5]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robin1992
9800gx2 är inte dåligt, men borde det inte egentligen heta 8800gx2?

Eehh... så 9800GTX borde igentligen heta 8800GTX????

Min fps i Crysis ligger nästa exakt på samma nivå som i denna review
http://www.legitreviews.com/article/745/6/
kör min E8400@3700mhz

Permalänk
Medlem

visar inte GPU-z bara ett kort åt gången för det är väll byggt som 2 separata kort i SLI?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
visar inte GPU-z bara ett kort åt gången för det är väll byggt som 2 separata kort i SLI?

Japp det stämmer

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MarkSix
Eehh... så 9800GTX borde igentligen heta 8800GTX????

Min fps i Crysis ligger nästa exakt på samma nivå som i denna review
http://www.legitreviews.com/article/745/6/
kör min E8400@3700mhz

Ett gx2 presterar som 2 8800 gt i SLi inte 2 9800 gtx.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MarkSix
Eehh... så 9800GTX borde igentligen heta 8800GTX????

arkitektur.

Visa signatur

Holler at thy dragonmaster

Permalänk

.

.?
Någon har hackat in sig på min sweclockers acc. =/

SRY.

Visa signatur

*--=INTEL IS NO MORE IN MY EYES!=--*

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av volvo_trimmarn
Det är ju redan bevisat att (Nvidias GX2) är slöseri med pengar..

tex: CRYSIS ?

*Du kan inte spela crysis på VERY HIGH med ett GX2 utan lite lagg..

*Du kan inte spela på VERY HIGH med ett 9800GTX häller utan lagg. "självklart".

Men ett 9800GTX för 2-2500:- som klarar crysis på en blandning mellan
VERY HIGH och HIGH det är inte illa.. (OBS! utan lagg)

man kan inte köra på mycket bättre grafik med ett GX2 som kostar de dubbla. ?
- - - - - - - - - - - -

+ att man inte märker någon större skillnad på grafiken häller ?

Så varför bli lurad av ett kort som man tror är bättre bara för att det är dyrare. ??

(Varför köpa ett grafikkort som är dubbelt så dyrt när man inte får den dubbla prestandan) ?? hmmm .... KLURA PÅ DET ^^

- - - - - - - - - - - - -

KÖP TIPS: köp 1st 9800GTX eller det nyare: GTX 260.

då har man en spel dator som kommer att vara i många år..
- - - - -

OBS!!!!!
jämnför inte grafikkorten genom spelet (CRYSIS)
man blir lurad, utan att veta om det.

Nästan alla dagens grafikkort över 1000. lappen klarar:

COD4/assasins creed/race driver grid/osv...

Utan minsta bekymmer. (det kan jag lova)

för: COD4/assasins creed/race driver grid
är dom spelen som man kan klassa som dagens spel...
(INTE CRYSIS)..

Tänk hur många 1000 tals kronor tex: Nvidia har sponstrat med för att crysis skulle tillverkas.. Jo det gjorde dom bara för att dom visste att i slutändan så vinner Nvidia själva på det..
För folk pressar sina datorer till max! (Vilket plånboken inte tycker om)
när man köper 2st grafikkort som kostar 4500:- styck..
och den värsta processorn. vilket inte änns är nödvändigt. =/

aja.. spela roll vissa tycker att det är roligt att slösa pengar på onödiga saker .. och det säger jag inte att dom inte får..
- - - -

kom ihåg jämnför grafikkort med dom spelen som igentligen är dagens spel. ^^

CRYSIS är 3-5År för nytt de skulle ha kommit ut år: 2010 eller nått..

Snälla kolla upp din kunskap om 9800GX2 o vad det klarar av innan du yttrar dig...

"Det är ju redan bevisat att (Nvidias GX2) är slöseri med pengar.."

Att trimma Volvo bilar är slöseri med pengar däremot,det är också som att sminka en gris,inte fan blir det bättre..

9800GX2 är det bästa kortet på marknaden bortsett ifrån 4870X2, bara så du vet, o det kostar 2800kr=Det äger,och det är fakta.

Visa signatur

NZXT H440W||Rog Strix X470-4 Gaming || 2700X+Noctua NHD15-SE-AM4||G.Skill Flare X 16GB 3200Mhz||GTX 1080Ti Strix OC||MX100 512gb||3.5TB HDD||Corsair 750W||Steelseries Arctis Pro Wireless||Samsung 49" NEO||Windows 10 Pro||
Bärbar: Samsung Galaxy Book Pro 13.3" i7 & LTE || Mob: Samsung S22 Ultra||

Permalänk
Medlem

Jag får runt 25 fps när jag spelar crysis (om jag spelar) med ett 8800 gts G92...( Nästan allt på high och 1920x1200 )
Och ett 9800GX2 går på 2700 idag så , det e prisvärt så de skriker om det.

Visa signatur

Main : AMD Ryzen 5900X @ 4.55 | NZXT Kraken X73 | 32 GB DDR4 Gskill 3600mhz @ 3800 CL16 | Asus ROG STRIX B550-A GAMING | Sapphire Radeon 7900 XT nitro+ | Samsung 970 evo 1TB | Windows 10 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO | Corsair RM 750 | AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"
Htpc / server : Intel G3258 | Nvidia GTX 670 | 12 GB | 6TB lagring | Fractal design Node 804 | Win 10+Kodi

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av volvo_trimmarn
massa fjantig text

Du yrar människa! Har du ens en GX2:a? Verkar som många yrar i denna tråd!

Klart att alla tester inte stämmer överrens men de flesta gör det faktiskt.

Jag spelar Crysis under XP med moddade DX10 inställningarna och är mycket nöjd med prestandan samt utseendet. Glöm att spela med ens liknande inställningar och ett 9800GTX.

I det inbyggda GPU-testet slår jag 40fps avarge med dessa inställningar med överklockat kort samt 174.74 drivsarna.

Så lägg ner om att kortet är ett bluff. Den gav mig mer än dubbel prestanda från 8800GTS 640 iaf i Crysis samt bra mycket större ökning i många andra spel så det presterar nog som det ska. Det för ca 2800kr.

Kolla fps i högra översta hörnan. Visas med Fraps.

Samt en snygg bild från innuti skeppet dock inte taget med fraps utan med prtscr så inget fps men det flöt på bra iaf. Bättre än på bilderna ovan. Ja det set faktiskt ut å när man spelar!

Permalänk
Medlem

Vad är du säger här förstår dig inte riktigt???

Citat:

Ursprungligen inskrivet av volvo_trimmarn
Det är ju redan bevisat att (Nvidias GX2) är slöseri med pengar..

*Du kan inte spela crysis på VERY HIGH med ett GX2 utan lite lagg..

*Du kan inte spela på VERY HIGH med ett 9800GTX häller utan lagg. "självklart".

Men ett 9800GTX för 2-2500:- som klarar crysis på en blandning mellan
VERY HIGH och HIGH det är inte illa.. (OBS! utan lagg)

man kan inte köra på mycket bättre grafik med ett GX2 som kostar de dubbla. ?

Betalade 2760 :- inkl. frakt för mitt 9800GX2. Det är knappast det dubbla
mot ett 9800GTX

Detta är en rätt bra review som ger en rätt bra bild av vad man kan förvänta siig av kortet och andra kort med för den delen.

http://www.legitreviews.com/article/734/1/
Troligtvis så blir 4870 CF resutalten bättre med bättre drivers framöver.

Denna review är också rätt rolig då man får en lite bild av hur det ser ut.
Den är dock gjord med tidiga drivers och man får högre fps med dagens drivrutiner.
http://www.youtube.com/watch?v=knKWVG6blIA

Permalänk
Hedersmedlem

är egentligen också Nvidia fan men verkar som skälen att inte köpa ett 4870 börjar bli minnst sagt obetydliga

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk
Medlem

Fattar inte heller va vissa yrar om, jag satt på ett 8800gtx überclockat till Ultra+ hastigheter och ja kan intyga att 9800gx2 är REJÄLT mkt bättre...
Även om 3dmark06 inte är ett bra sätt att mäta prestandan vill jag se det kort som idag plockar 10.000+ i HDR/sm3.0 testerna.
Ja just det,9800gx2 gör det utan probs btw.

Visa signatur

Studio Artcore Tattoo
[i7 9700k@5.3ghz - MSI OC 2080ti - Vive Pro - SRD rig - NLv3 - Fanatec CSW2.5]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MarkSix
Japp det stämmer

då har han inte så mkt att komma med den där gpu-z bilden, tänkte att det var så, skulle ju annars stått 6ghz på cpu-z med min cpu haha.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.