Permalänk

vad har du köpt två för?
nyfiken bara dvs

Visa signatur

Intel 2600k överklockad 4.5gzh | 8 gb corsair vengeance | asus sabertooth | Cruiser ssd 120 gb | Ati Radeon 7970 |Antec twelvehundred

Permalänk
Medlem

kommer ge den ena till min sambo sen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonux
den jag kör windows på, 900 16 gb tar 25 sek att starta tills skrivbordet dyker upp sen ytterligare 15-20 sekunder innan allt e laddat och klart kör xp pro sp3 full version med en del program, tycker jag är helt ok för en ultra portabel dator jag e hel nöjd

Har du följt guiden på eeeuserforum för 16g eller har du bara installerat "som vanligt"?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av M4RTiN
Har du följt guiden på eeeuserforum för 16g eller har du bara installerat "som vanligt"?

jag har följt guiderna vad gäller tweaka systemet installera ram disk etc.
men xp är orört, inget nlite på de

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonux
jag har följt guiderna vad gäller tweaka systemet installera ram disk etc.
men xp är orört, inget nlite på de

Okej tack. Var datorn användbar innan du tweakade systemet eller var det för långsamt då? Sitter RAM-minnet lätttillgängligt?
Kul f.ö. att du är nöjd, jag sitter själv och funderar på om jag ska köpa eller inte.

Permalänk
Medlem

testa xandros orginal bara för att se att datorn var oki , sen installerade jag bara updatera allt gjorde alla tweak etc sen installera de program ja ville ha och som den funkar nu e ja nöjd
ram minnet sitter under en lucka tar typ 2 min att byta (får skruva up 2 skruvar)

de där med långsam betyder olika för olika personer ju beror på vad man ska ha den till och vad man jämför med

ska inte sticka under stolen med att 16 gb ssd i den svenska är den långsamaste som asus har satt i dock

Permalänk

Hej jag bytte till 2 gigg ram och det stämmer det blev helt klart bättre men man får inte glömma den lilla 16gigg ssd som inte är den snabbaste men det fungerar mycket bra på grund av omständigheterna. bra grej detta, jag är nöjd.

Jag har en fråga med, hur har ni löst det med msn på Linux varianten?
Jag fick fart på det men inte så bra verson ser ut som msn för ca 6 år sen eller något, inga bilder inte samma som msn, men det fungerar.
Finns det något bra program så man kan köra msn på Linux med?
Eller något som liknar, det är så tråkigt med en sån dålig msn.

Permalänk
Medlem

tänkte också skaffa mig en 2gb minne...undrar vilken sorts det är o hur mkt det kostar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tjon Geao
Finns det något bra program så man kan köra msn på Linux med?
Eller något som liknar, det är så tråkigt med en sån dålig msn. [/B]

Jag använder Pidgin på alla mina datorer oavsett operativsystem. Det är snabbare än WLM och inte lika skrymmande. Kan dessutom vara inloggad på flera olika konton på flera olika IM nätverk samtidigt. Det saknar dock en del finesser i MSN protokollet. T.ex. så stöds inte offlinemeddelanden men jag klarar mig fint ändå.

Ska åka och känna på en EEE 900 idag, har stora planer för den lille krabaten men först måste en kvalitetskontroll göras Någon som vet om den finns på Expert på Backaplan i Göteborg?

Permalänk

jag var och kollade på en 900 igår på onoff,den känns mkt mer genomarbetad i designen,bättre tangenter och bättre "Musknappar"..fast ialf den jag prövade var SÅ grymt SEG. kan ha varit inställt så,men musen hängde inte med riktit och saker klickade inte på en gång osv.. men kan ju tänkas att det var nåt grejs som låg igång i bakgrunden som inte syndes...jag drog ialf öronen åt mig på en gång .. den kändes segare än 701'an som jag köpte förut

Visa signatur

Intel 2600k överklockad 4.5gzh | 8 gb corsair vengeance | asus sabertooth | Cruiser ssd 120 gb | Ati Radeon 7970 |Antec twelvehundred

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tjon Geao
Hej Junne.
Var köpte du det, har du någon sida som du köpte från?
Och vad var priseet?
Jag vill helst ha ett 32 gigg men vet inte om det fungerar, någon som har testat?
Måste köpa mig ett för det är ganska lite minne i datan.

Hej !
Jag köpte mina 2 16giggare på en lokal fotoaffär i Lule och betalade 1100 kr totalt.
Jag är helnöjd med dessa sd minnen, hastigheten ligger på skriv: >10MB/s läs: > 25MB/s
Vill du ha ett 32 giggs mine köp ett, det kommer att fungera om det är SDHC klassat.
// Junne

Permalänk

Jag köpe ett tele2 modem av en privat inget abonemang och simkort sen köpte jag telia mobiltbredband kontant kort från telia alltså veckosurf.
Det fungerar perfeckt, det är telia som har bästa täckningen här.
Och jag ville ha ett upplåst modem så jag kan köpa ett sim kort i något annat land när jag är ute och åker.

Permalänk
Medlem

Fick mail idag att min 901 från clove skeppas idag.

Permalänk
Medlem

någon som har tips på någon billig extern läsare som man behöver vid installation med skivor till EEE?

Permalänk
Medlem

Ta en sådan här
http://tdjdata.se/ryan-udrive-ide-sata2usb20-ext-konverter-p-...

och sen valfri intern läsare

Visa signatur

markus

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jynsson
någon som har tips på någon billig extern läsare som man behöver vid installation med skivor till EEE?

Samsung SE-S204N funkat utmärkt kostar ca: 500 kr

Permalänk
Medlem

Någon som lyckats ändra till advance mode på linux med sin svenska 900? Suttit i flera timmar nu och testat olika varianter men det slutar alltid med en massa felmeddelanden och ingenting funkar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CrIiLlE
Någon som lyckats ändra till advance mode på linux med sin svenska 900? Suttit i flera timmar nu och testat olika varianter men det slutar alltid med en massa felmeddelanden och ingenting funkar.

Det tycks finnas problem med det "lätta" sättet att göra detta på. Bifogad länk innehåller instruktioner för att låsa upp skrivbordet på två olika sätt och att kringgå problemet.

http://wiki.eeeuser.com/bugfixes:iconsdisappear

Visa signatur

LG LW60 - EEE 901

Permalänk
Medlem

EEE 900 finns på Expert på Backaplan, dock ett exemplar färre än tidigare. Åkte bara dit för att kolla på den men föll direkt och köpte den.

Tangentbordet är i minsta laget men jag börjar redan vänja mig. Den blir den ett perfekt verktyg för mina Gymnasiestudier. Gäller att lobba för W-LAN i elevrådet nu.

EDIT: Glömde skriva om hur det lät när jag kom hem... Packade upp den i bilen på vägen hem. När jag kommer fram ligger morsan och solar i trädgården med sina två systrar. När de ser datorn i handen på mig blir de tokiga och vill pilla och känna. Ena mostern som nyss fyllt år och fått en bärbar önskar sig genast en EEE.

Helt enorm WAF på denna verkar det som dessutom har man råd att köpa 2 så att man kan få en för sig själv. Har den vita modellen om någon undrar, kanske är det som gör det.

Permalänk
Medlem

vart hittar man guiden om hur man gör om sitt usb så att man kan boota med det?

Permalänk

Hur gör jag för att uppdatera i "lägga till och ta bort program" det fungerar ju inte?

Permalänk
Medlem

Håller på att installera win xp nu... Har dock fått lite problem på vägen, den bootar från min externa dvd läsare och allt rullar på som de ska tills den ska starta om efter att den kopierat in filer... Den kommer inte längre.... det står bara att jag ska klicka på en tangent för att starta med skivan, och det vill jag ju inte göra nu.... väntar jag bara så kommer det något meddelande och sen kommer samma sak upp, den frågar om jag vill starta från cd,n.... någon som kan länka till en tutorial eller så?

Edit: Meddelandet säger att NTLDR saknas. tryck på valfi tangent för att fortsätta... dock händer inget mer än meddelandet kommer igen... Fortmaterade hela SSD, dock inte Bios (FAT) Patitionen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CrIiLlE
Håller på att installera win xp nu... Har dock fått lite problem på vägen, den bootar från min externa dvd läsare och allt rullar på som de ska tills den ska starta om efter att den kopierat in filer... Den kommer inte längre.... det står bara att jag ska klicka på en tangent för att starta med skivan, och det vill jag ju inte göra nu.... väntar jag bara så kommer det något meddelande och sen kommer samma sak upp, den frågar om jag vill starta från cd,n.... någon som kan länka till en tutorial eller så?

Edit: Meddelandet säger att NTLDR saknas. tryck på valfi tangent för att fortsätta... dock händer inget mer än meddelandet kommer igen... Fortmaterade hela SSD, dock inte Bios (FAT) Patitionen

när jag installerar xp tar jag tog jag bort alla partitioner och formatera NTFS
funka utan problem

Permalänk
Medlem

Ahh... fan, nu funkar det =D Var skeptiskt till att ta bort systempartitionen när det kommer ett lite läskigt meddelande, men nu när jag väl tog bort det fortsatte installationen utan problem yes!

Permalänk
Medlem

hej
skulle vilja ha hjälp med installationen av xp via ett USb minne. någon som har en bra guide eller som kan förklara

//Jynsson

Permalänk
Medlem

Var nere på en dagstur i Danmark idag, Helsingr för att vara mer exakt. När jag gick där och strosade bland smågatorna såg jag en liten datorbutik som fångade mitt intresse. Gick in och kollade runt lite. Det fanns inte så mycket uppställt men några chassin, skämar, laptops och småprylar. När jag kom bort till laptopen såg jag till min stora förvåning att det där framdlr mig stod en fullt fungerande MSI Wind och brevid den en Eee 900. Kom nästan som en chock, inget jag hade väntat mig direkt

Klämde lite på den och det kändes helt ok. Han inte testa den någon längre stund dock. Kostade 3495 DKK vilket är ca 4500SEK

Visa signatur

Stationära | Define 7 Compact | RM750x White | X570S AERO G | Ryzen 5 5600x | NH-D15 Chromax | Flare X 4x8GB 3200MHz | RTX 4070 Super | MP600 1TB | 980 1TB | A2000 1TB | 970 EVO 500GB | 850 EVO 500GB |
Acer X34A + 2x Dell U2719D | Wave 1 | Arctis Nova Pro Wireless |
Laptop | Macbook Air M1 2020 | 16GB | 256GB |
3dkatten.se

Permalänk
Medlem

är d nån som har problem med wlan på sin xp???? min funkar inte! ibland hoppar d upp "trådlöst nätverk hittats osv men på listna över trådlösa nätverk är det helt tomt

Permalänk
Medlem
Citat:

hej
skulle vilja ha hjälp med installationen av xp via ett USb minne. någon som har en bra guide eller som kan förklara

//Jynsson

http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=34599

Har dock inte testat dendär guiden själv men men.... Hoppas det funkar

Permalänk
Medlem

http://img516.imageshack.us/my.php?image=hjlpwk5.gif

varför hittar den inte usb minnet? är det usb minnet som det är fel på eller är det något man måste göra för att den ska hitta det?

Permalänk
Medlem
Citat:

http://img516.imageshack.us/my.php?image=hjlpwk5.gif

varför hittar den inte usb minnet? är det usb minnet som det är fel på eller är det något man måste göra för att den ska hitta det?

Hittar du den i aktivitetshanteraren? När jag pluggade in mitt usb minne i Linux kom den upp på en gång