Permalänk
Medlem

Nvidia...

Tjena!

Hoppas det blir rätt forumdel nu

Det är så här jag har installerat Vista 32bit och har ett Nvidia kort, har lagt in nyaste drivarna men då fick jag ett litet störande problem.
I meddelande fältet så har jag ingen Nvidia ikon till kontrollpanelen....vad kan jag göra för att få dit den? Har försökt att installera om drivrutinen med flera olika drivare men inget funkar...Hjälp

Permalänk

Borde finnas så du kan ställa in om du vill ha det där.

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Medlem

Menar inget illa men snälla snälla försök lite själv nästa gång. Det är otroligt enkelt att få Nvidia loggan i meddelande-fältet...
Öppna Nvidias kontrollpanel, Tryck på "Visa" i övre fältet i kontrollpanelen och klicka på "Visa Meddelandefältets ikon".

Visste inte själv ens att man kunde ta bort/lägga till loggan. Tog mig MINDRE än 10 sekunder att hitta. Jag öppnade kontrollpanelen och nästan automatiskt gick in på "Visa"- fliken och fann hur man gjorde direkt. Mindre än 10 sekunder...

Om du inte vet så kan du öppna Nvidias kontrollpanel antingen genom att högerklicka på skrivbordet och välja från listan eller så går du in på Start -> Kontrollpanelen -> Nvidias kontrollpanel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apamedvapen
Menar inget illa men snälla snälla försök lite själv nästa gång. Det är otroligt enkelt att få Nvidia loggan i meddelande-fältet...
Öppna Nvidias kontrollpanel, Tryck på "Visa" i övre fältet i kontrollpanelen och klicka på "Visa Meddelandefältets ikon".

Visste inte själv ens att man kunde ta bort/lägga till loggan. Tog mig MINDRE än 10 sekunder att hitta. Jag öppnade kontrollpanelen och nästan automatiskt gick in på "Visa"- fliken och fann hur man gjorde direkt. Mindre än 10 sekunder...

Om du inte vet så kan du öppna Nvidias kontrollpanel antingen genom att högerklicka på skrivbordet och välja från listan eller så går du in på Start -> Kontrollpanelen -> Nvidias kontrollpanel.

Absolut!! Visst kan man vara blind ibland...men tyvärr inte denna gång Har inget som heter Visa Meddelandefältets ikon". under visa menyn...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Schumi
Absolut!! Visst kan man vara blind ibland...men tyvärr inte denna gång Har inget som heter Visa Meddelandefältets ikon". under visa menyn...

Är du helt säker? Jag Kollade precis, från 173.x drivarna till senaste betan, 177.79, så har jag denna meny.
På engelska ligger det under View -> Show notification tray icon.
Kan hända att du måste vara under "Avancerade inställningar", men jag kan lägga till och ta bort ikonen oavsett.

Permalänk
Hedersmedlem

Det skulle underlätta att veta lite om ditt system, samt vilka drivisar du installerat?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Jo, har testat lite olika nu allt från 175.19 till 177.70-79 från guru3d, har inte hittat något av vad som apamedvapen sagt! Vet i tusan om jag inte ska ominstallera vista igen

Datorn: E6600, asus p5b, 8800GTS 640mb, 4x1024 800mhz minnen, 250gig ny hdd från WD.

Jag fattar inte vad som kan "gå/göra" fel.

Permalänk

jag har inte heller den dära saken i visa på kontrollpanelen och jag har 177.66

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Medlem

Knäppt att ni inte har det där medan jag själv har haft det i iallafall de senaste drivarna.
Nyaste betan
http://img383.imageshack.us/img383/4774/36368660ft8.png

Permalänk
Medlem

Sånt har inte jag...har bara "lägg till skrivbordets snabbmeny" .

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Schumi
Sånt har inte jag...har bara "lägg till skrivbordets snabbmeny" .

Samma för mig! ser ut så här:

http://i238.photobucket.com/albums/ff267/kriggus/Namnls.jpg

Visa signatur

An expert is one who knows more and more about less and less until he knows everything about nothing.

Permalänk
Medlem

Verkar som alla ni som inte har valet att få denna ikon i meddelande fältet använder Vista. Själv har jag XP. Förmodligen det som är felet?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apamedvapen
Verkar som alla ni som inte har valet att få denna ikon i meddelande fältet använder Vista. Själv har jag XP. Förmodligen det som är felet?

Jepp, bara att googla lite så ser du alla som säger detsamma.

Vista visar inte tray iconen för nvidia panelen.

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"