Gamemaster sparkad från Funcom efter "cybersex" med spelare.

Permalänk
Sötast

Gamemaster sparkad från Funcom efter "cybersex" med spelare.

En Gamemaster i spelet "Age of Conan" anställd av Funcom sparkad pg.a "sexskandal" ingame.

Norsk artikel:

http://www.hegnar.no/it/article302907.ece

"Officiell" tråd med bilder:

http://www.mmorpg.com/discussion2.cfm?THREAD=192300&bhcp=1

Väldigt professionellt

Permalänk
Medlem

ahaahahhahahaha :D:D:D:D

Permalänk
Medlem

"[|GM|]: er.. how old are you (hopefully not under 18 lol)
To []: I’m 9.
[|GM|]: OMG
To []: “_-
To []: Want to be my daddy? Remember, I do like roleplaying ^_--
[|GM|]: oh nice…
[|GM|]: um your not really 9 are you? I just want to be sure lol
To []: Come on… do I sound like I’m 9? What 9 year old knows about glory holes?"

jaa ni.

Permalänk
Medlem

...

Visa signatur

LG OLED77CX • AMD 9800X3D @ 5.4GHz • Lian Li Galahad II Trinity 360 • GIGABYTE X870 Aorus Elite ICE • Corsair 32GB DDR5 CL30 6000MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk

Piiiinsamt..

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem

AoC har väl två olika typer av gamemasters? Vissa är anställda och vissa är frivilliga, enligt vad jag har hört. Om det stämmer får de ju bara skylla sig själva...

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Patetiskt... haha...

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D + Dark Rock Pro 4 GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB SPU Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Jag föredrar Blizzards scriptade standardsvar/greetings utöver denna tonårs GM. Usch....

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.7Ghz | 32Gb DDR4@3600 | AMD Radeon RX 9070 XT :: >

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
AoC har väl två olika typer av gamemasters? Vissa är anställda och vissa är frivilliga, enligt vad jag har hört. Om det stämmer får de ju bara skylla sig själva...

Nej, forummoderatorer, inte GMs

ang. denna incident så förvånar mig det inte då FunCom ännu en gång visat sig vara ett inkompetent företag som bara är bra på att dra igång hypemachine

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

Säger som en kamrat gjorde.. pinsamt för denna GM om någon frågar varför han fick sparken

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk

Pinsamt för honom, och ännu mer pinsamt för Funcom

Visa signatur

"Politicians and diapers have one thing in common. They should both be changed regularly"

Permalänk

Patetiskt.

Permalänk
Medlem

Tyckte det hela var oerhört roligt, förstår inte vad hysterin är.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Medlem

Haha, så jäkla roligt.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem

"I have aids.."

Hahaha xD Klockrent!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shelter
Jag föredrar Blizzards scriptade standardsvar/greetings utöver denna tonårs GM. Usch....

En script är nått man måste aktivera, denna Gm valde att skriva nått annat istället.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Haha helt galet ^^, Tror inte jag är så sugen på att prova aoc nu... heh...

Visa signatur

Lite GFX, lite CPU, en nypa RAM och ett par gig SSD

Permalänk
Medlem

Jag får bilden av han som var GM: En som är oskuld och bara sitter vid datorn och aldrig går ut? Han satt säkert och trallade bakom tagentbordet.

Nej, blä.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Oprofessionellt, men kul. Själva diskussionen höll ändå en ganska "snygg" nivå, inte alltför syndigt eller dirty alltså. Men fortfarande, väldigt oproffsigt gjort. Sådana ska man defintivt inte ha springa runt som GMs.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk

Hahha fyfan, någon behöver komma ut i livet

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Hjälpsam

Jag tycker det hade räckt med en utskällning och en varning.
Dumt gjort, men så allvarligt var det väl ändå inte.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Intel Arc B580 | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/8gy1xr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 9060 XT 16GB | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/gwcxfs
HTPC | https://valid.x86.fr/gqtxws |

Permalänk
Medlem

det här var nog bland det roligaste jag har set tummen upp till gm