Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ertan
tihii, ska testa lacka något litet(övre hårddiskrackets hårddiskhållare:D) för att se hur färgen blir osv

Hoppas det blir kanon. Var noga med rengöringen först.

Mvh Robban

Visa signatur

Antec 900, Asus Commander, Q6600 m lappad Gemin II, Corsair XMS 4Gb cl 4-4-4-12, XFX 5870 1gb, Intel SSD 320 120gb, Raptor 74gb, WD 750gb Green, WD 320gb,WD 640gb Black, Cooltek 600W, Nec AD-7191S, G15, DeathAdder, 3st BenQ G2222HD, Logitech X-230,

Permalänk
Medlem

Så här långt...

Men det verkar som antingen jag färgar fel, eller att fälglacken inte är så optimal. För det blir typ överflöde på vissa ställen (för mycket lack>blir som ett litet berg). Kolla på första bilden till höger upp så ser ni att det buktar ut. Det blir inte såhär på ett av dina bilder(kollat noggrant ). Gör jag fel? Ska det vara riktigt tunna lager mellan varje gång? För jag gör den helfärgad direkt, väntar tills den torkar(oftast nästa dag) och sedan sandpapprar lite lätt med 400 kornigt våtslippapper, och färgar sedan en sista gång. Sen är det vissa ställen som VÄGRAR bli svarta, om jag sprejar så försvinner färgen långsamt och det vita "hålet" kommer igen Är det för det inte är rent?

Lär mig lite tekniker proffset

Visa signatur

Bustin double glocks
Galatasaray<3

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ertan

Så här långt...

Men det verkar som antingen jag färgar fel, eller att fälglacken inte är så optimal. För det blir typ överflöde på vissa ställen (för mycket lack>blir som ett litet berg). Kolla på första bilden till höger upp så ser ni att det buktar ut. Det blir inte såhär på ett av dina bilder(kollat noggrant ). Gör jag fel? Ska det vara riktigt tunna lager mellan varje gång? För jag gör den helfärgad direkt, väntar tills den torkar(oftast nästa dag) och sedan sandpapprar lite lätt med 400 kornigt våtslippapper, och färgar sedan en sista gång. Sen är det vissa ställen som VÄGRAR bli svarta, om jag sprejar så försvinner färgen långsamt och det vita "hålet" kommer igen Är det för det inte är rent?

Lär mig lite tekniker proffset

Att färgen kryper bort beror oftast på att det är smuts eller silikon. Och silikon framför allt måste slipas bort.
Snabb sammanfattning hur jag lackar:
1/ riktigt tunt lager och vänta ca 15 min.
2/ tunt lager som nästan täcker men inte helt och hållet, vänta 15-30 min beroende på hur tjockt det blev. Ibland kan det vara svårt med sprayburkar.
3/ Nu kör jag ungefär som det första och andra tillsammans i mängd räknat. Om detta inte är någon slityta så brukar jag nöja mig här ( om det är heltäckande så klart) annars så kör jag en omgång till inom 1 timme.
4/ Sen har jag lärt mig att vänta 96 timmar innan det är dags för klarlack. Om man inte använder ugn så klart.

OBS ! Jag tvättar alla mina objekt med färg thinner innan lackering.
Om jag måste matta ner lacken av någon orsak så brukar jag vänta som du ca 24 timmar.

Lycka till nu och förlåt att du fick vänta på svar.

Visa signatur

Antec 900, Asus Commander, Q6600 m lappad Gemin II, Corsair XMS 4Gb cl 4-4-4-12, XFX 5870 1gb, Intel SSD 320 120gb, Raptor 74gb, WD 750gb Green, WD 320gb,WD 640gb Black, Cooltek 600W, Nec AD-7191S, G15, DeathAdder, 3st BenQ G2222HD, Logitech X-230,

Permalänk
Medlem

Vart riktigt bra när du målade alla plåtar svart.

Permalänk
Medlem

rly n1 (=

Permalänk
Medlem

nätagget ser ut att sitta tajt mot modekortet

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ludd3
Vart riktigt bra när du målade alla plåtar svart.

Kul att fler gillar det, men jag skall ta ett ryck snart och lacka om eftersom jag fick lite resningar m.m. i färgen.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av H0gGy
rly n1 (=

Tackar

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dunlopzu
nätagget ser ut att sitta tajt mot modekortet

Jag tror det ser tajtare ut på bild för jag får nästan in halva lillfingret där;-)

Visa signatur

Antec 900, Asus Commander, Q6600 m lappad Gemin II, Corsair XMS 4Gb cl 4-4-4-12, XFX 5870 1gb, Intel SSD 320 120gb, Raptor 74gb, WD 750gb Green, WD 320gb,WD 640gb Black, Cooltek 600W, Nec AD-7191S, G15, DeathAdder, 3st BenQ G2222HD, Logitech X-230,

Permalänk

Det skulle smiska stjärt med röda fläktar i den där...
Verkligen, det skulle smiska...

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

överdödande processorkylare :]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Calle för faen
Det skulle smiska stjärt med röda fläktar i den där...
Verkligen, det skulle smiska...

Fast jag gillar det blåa rätt bra, synd att man inte kan släcka det helt bara.
Men det blir nog till att fixa det för jag har hört att den ena fläkten gnäller till vid uppstart, så det är snart dags att byta tror jag.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av otello
överdödande processorkylare :]

Den kyler faktiskt kanon men det skrivs väldigt lite om den.
Jag har nästan alltid 23-25 grader i data rummet(det är väldigt litet) och idlar runt 29-31 och i load 38-40 , och då står alla fläktar i low.
En annan stor fördel är att den kyler ramminnerna aktivt eftersom ena fläkten hänger över dom.

Visa signatur

Antec 900, Asus Commander, Q6600 m lappad Gemin II, Corsair XMS 4Gb cl 4-4-4-12, XFX 5870 1gb, Intel SSD 320 120gb, Raptor 74gb, WD 750gb Green, WD 320gb,WD 640gb Black, Cooltek 600W, Nec AD-7191S, G15, DeathAdder, 3st BenQ G2222HD, Logitech X-230,

Permalänk

Nu har jag kört i ca tre dygn sedan monteringen av grafikkorts kylaren, alla vrm och minnes kylare sitter utmärkt fortfarande. Var bara noga med rengörningen samt så skall man sudda med ett suddgummi där kylarna skall sitta. Fråga mig inte varför men det hjälper i alla fall.

Visa signatur

Antec 900, Asus Commander, Q6600 m lappad Gemin II, Corsair XMS 4Gb cl 4-4-4-12, XFX 5870 1gb, Intel SSD 320 120gb, Raptor 74gb, WD 750gb Green, WD 320gb,WD 640gb Black, Cooltek 600W, Nec AD-7191S, G15, DeathAdder, 3st BenQ G2222HD, Logitech X-230,

Permalänk
Medlem

läste inte igenom alla kommentarer så vet inte om nån redan påpekat detta men du borde göra som denna: http://www.hardforum.com/showthread.php?t=1352018

blir mycket bättre resultat, jag kör så också.

Permalänk
Medlem

Vilka helt otroligt random bilder dina har skrivits över med! :D:D

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av infin1te
läste inte igenom alla kommentarer så vet inte om nån redan påpekat detta men du borde göra som denna: http://www.hardforum.com/showthread.php?t=1352018

blir mycket bättre resultat, jag kör så också.

Verkade helt klart intressant får nog provva att göra om lite.
Tack för tipset.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ekstam
Vilka helt otroligt random bilder dina har skrivits över med! :D:D

Ja det e ju inte mina om du kollar utan "Ertan" som lyckats ganska bra hehe. Såg det själv för en tid sedan och blev lite konfunderad

Mvh Robban

Visa signatur

Antec 900, Asus Commander, Q6600 m lappad Gemin II, Corsair XMS 4Gb cl 4-4-4-12, XFX 5870 1gb, Intel SSD 320 120gb, Raptor 74gb, WD 750gb Green, WD 320gb,WD 640gb Black, Cooltek 600W, Nec AD-7191S, G15, DeathAdder, 3st BenQ G2222HD, Logitech X-230,