skicka fil mellan OSX och XP?

Permalänk
Medlem

skicka fil mellan OSX och XP?

om jag har en fil på min PC stationär och jag vill skcika till min macbook pro som sitter på trådlös nätverk. hur skicka jag över filerna?

Permalänk
Medlem

Är det på samma subnät?

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Sätt på "windowsdelning" på mac:en och leta reda på den från pezen.
Sedan är det bara att knappa in passord och flytta filer så som önskas…

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem

Japp.. eller från andra hållet. Dela ut det du vill åt på din Windows-PC och tryck upp Findern på Macbooken. OSX lär då visa vilka datorer (med utdelningar) som finns tillgängliga i ditt nätverk i menyn till vänster.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b0bzor!
Japp.. eller från andra hållet. Dela ut det du vill åt på din Windows-PC och tryck upp Findern på Macbooken. OSX lär då visa vilka datorer (med utdelningar) som finns tillgängliga i ditt nätverk i menyn till vänster.

Om MBP:n kör Leopard, dvs.

Visa signatur

patrikphoto.se
pojkar spelar fotboll, män åker skateboard.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b0bzor!

Detta funkade för mig första gången, nu när jag skulle föra över filer idag så gick inte det här..
Får inte upp min PC i Findern i menyn till vänster, den var där sist gång, prövat reboota etc.

Ovanstående talare nämde något med Windowsdelning, hittar inte det i min Macbook. var finner jag det?

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eptk
Detta funkade för mig första gången, nu när jag skulle föra över filer idag så gick inte det här..
Får inte upp min PC i Findern i menyn till vänster, den var där sist gång, prövat reboota etc.

Ovanstående talare nämde något med Windowsdelning, hittar inte det i min Macbook. var finner jag det?

Systeminställningar > Delning

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zawamura
Systeminställningar > Delning

jo fick de att funka till slut, tackar.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Skulle du inte finna din windows dator i Finder på Mac:en så prova att ha Finder aktivt och tryck Command+K (alt. menyn Gå -> Anslut till server) och skriv in ip-nummret på PCn.
Fast det va kanske det du hittade.

Visa signatur

01001000 01100001 01110010 00100000 01100100 01110101 00100000 01110100 01110010 10000110 01101011 01101001 01100111 01110100 00111111 00100000 00111010 00101001