Problem med nya datorn, kanse ni kan hjälpa mig?

Permalänk
Medlem

Problem med nya datorn, kanse ni kan hjälpa mig?

Hej byggde min sjunde dator i dag och fick problem så klart med dena dator.

Datorn är inte riktigt helt ny bara moderkort minnen och processor

sakerna jag har är:

moderkort:Asus P5Q Delux
Processor:Intel core dou 2 E8500
Minnen:Corsair Dominator 8500

Det som händer är att när jag försöker instalera windows så kommer det upp ett
felmeddelande som det står så här på:Ett fel uppstod och windows har stängts för att före bygga problem med din dator.

Under det så står det massa saker man kan testa och jag har gjort dom vanligaste som att byta minnen och byta till andra slotar.

Det står att jag ska testa med att byta graffikort men jag har aldrig hört nån som har fått så där när graffikortet är trasigt,Har någon av er fått så?

och längst ner på felmeddelandet så står det så här:
Teknisk information
***stop:0x0000007e(0xc0000005,0x808080A2,0xF79cd300,0xf79ccffc)

medelandet kommer precis innan där man väljer vilken hårdisk man vill formatera.

jag har testat med att byta minnen sätta minnena på andra slotar köra med ett minne,ta bort alla onödiga kablar, byta dvd,flasha bios.

Så vad kan det va?

Mhv Erik

Visa signatur

Kille som är intreserad av datorer.

Permalänk
Medlem

Snabb google på en av koderna

"The error 0xC0000005 is generated by an illegal "memory access violation". This can be caused by anything from faulty RAM, an incorrect/corrupt device driver, poorly written/updated software and more commonly under Windows XP Service pack 2, malware/adware installations."

Är den helt oklockad? Eller klockad och råka ha PCI på AUTO?

Om den är klockad på något sätt, kör original på allt, prova igen.

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS VIII HERO || i7 7700K @ 4.9 Ghz - Delid || Corsair Vengeance DDR4 3200MHz 32GB || ASUS STRIX GeForce GTX 1080 Ti 11GB || Vattenkyld || 4.25 TB Hdd

Permalänk
Medlem

Jag tror att det kan va felet för jag kollade på lite saker i bioset i går och det mesta var på auto så jag trodde att det skulle va så.

Jag har inte klockat den men kan den klocka sig själv om allt står på AUTO?
och Kan någon säga mig vad det ska va för orginal instälningar?

Hur kan jag få den orginal mennar du cmosa eller?

Mhv erik

Visa signatur

Kille som är intreserad av datorer.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aggeb
Jag tror att det kan va felet för jag kollade på lite saker i bioset i går och det mesta var på auto så jag trodde att det skulle va så.

Jag har inte klockat den men kan den klocka sig själv om allt står på AUTO?
och Kan någon säga mig vad det ska va för orginal instälningar?

Hur kan jag få den orginal mennar du cmosa eller?

Mhv erik

kan vara en av dina ram minnen som inte fungerar korrekt testa att ta ut ett och sedan starta och om det inte funkar ta ut det andra och sätt tillbaka det första hände något liknande med mig också också tror jag att det va något med hårdisken att göra har du sata eller ide

Visa signatur

---------Inget svar är också ett svar--------

Permalänk

Köpte precis ny dator oxå och fick exakt samma problem (två dagar sen) i mitt fall berodde det på iaf, att jag trodde jag hade en SATA hårddisk till min gamla dator som jag skulle slänga in i den nya. Men hade fel va en vanlig, så fick köpa mig en SATA hårddisk så funka det utan problem.

Permalänk
Medlem

hej jag har precis testat både hårdisk och grafikort med en kompis och det vart samma resultat =(

Sata har jag men kan det va så att man måste ha en ny hårddisk?

Har funderat på också om man instarlerar vista i stället om det skulle hjäpa?

Mvh erik

Visa signatur

Kille som är intreserad av datorer.

Permalänk
Medlem

Ny hårdisk behöver du inte om den inte är trasig. Har uppgraderat i 2 omgångar med samma hårdisk. Kör windows XP också.

Provat som nämnts ovan med ett minne eller låna av kompis. Kan vara nåt minne som det är nåt vajsing med.

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E8400 @ 4005 | True 120 Extreme | 2*2048 Corsair Xms2 6400 5-5-5-18 @ 891 | Asus P5Q Deluxe | HD 4850 @ 700/1100 accelero S1 Rev 2 | P180B | corsair HX 520w

Permalänk
Medlem

Jag har redan testat att byta minnen med min gammla dator och samma resultat
tyvärr =( .

Visa signatur

Kille som är intreserad av datorer.

Permalänk

har du ide eller sata hårddisk om du har ide flytta ide sladden från primary ide till den andra(second ide eller vad den nu heter)

Visa signatur

---------Inget svar är också ett svar--------