Permalänk
Medlem

HDMI>DVI ps3.DVI>VGA datorn??

Sitter på en Syncmaster 244T.En 24tummare som jag kör vid DVI nu från burken, köpte nyss en PS3, så testade köra HDMI > DVI vilket funkar mycket bra i 1080p.. dock har ju skärmen bara en DVI ingång. ganska jobbigt där, bara ett alternativ som gäller.. Alternativ 1. DVI>VGA . runt 200kr,Frågan hur kommer kvalitet att påverkas på skärmen om jag körd MAX högupplösning,Då kan jag som sagt välja mellan PS3 och PC vid en knapp tryckning..
Alternativ 2. en förlängning av DVI kabel, lira ps3 koppla ur burken.. osv.. Alternativ3. DVI switch .. har inte hittat något bra dock..

Någon som man svara på frågan.. vad skulle ni har gjort för att lösa problemet smidigast..

tacksam försvar..

Visa signatur

------------

Permalänk

HDMI-DVI-VGA kommer inte fungera. Det blir en switch isåfall som alternativ. Tänk dock på att alla switchar inte gillar 1080/24p.

Varför inte köra datorn via VGA? OCh välja ingångskälla. De skärmarna har ju bra DA-omvandling så rätt kalibrerat syns inget märkbar skillnad mellan DVI och VGA från datorn.

Visa signatur

Corsair 4000X | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | XFX RX 6800 | Kingston Fury Beast 2x16GB | WIN 11 PRO

Permalänk
Medlem

Problemet löst..
Kör Ps3 HDMI>DVI och hittade en DVI>VGA kabel , så datorn kör VGA och max upplösning funkar faktiskt mkt bra, inte så jätte mycket skillnad,..

Visa signatur

------------