Permalänk
Medlem

Kylning till AMD Phenom 9550 ?

Hej, vet ngn en bra cpu kylare till phenom processorer?
jag har hittat ett par stycker men vet inte vilken jag ska ta...hjälp mig!

Scythe Ninja 2
https://www.inet.se/datorkomponenter/kylning---moddning/scyth...

XIGMATEK AIO-S80DP ALL-IN-ONE LIQUID COOLING SYSTEM
http://www.dustinhome.se/pd_5010126499.aspx?csref=Prisjamfore...

Revoltec Freeze Tower
http://gtek.se/index.php?mode=item&id=2864&session=9b421567e6...

Skriv ngn mer om du vet ngt om detta..för det gör inte jag

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Medlem

Av dem så är nog ninja 2 bäst, har den själv och ligger på max 38 grader i prime95, dock i P182 chassi.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem

Jag har en fråga (ursäktar jag lånar tråden lite)

Jag sitter och funderar på en 9950be men är inte säker på om min Scythe Katana 2 orkar hela vägen fram. Vad tror ni?

Sitter med ett Antec ninehundred utrustat med extra fläckt innan cpu samt en extra fläckt i sidorutan.

Skulle den tya med det eller bör jag byta upp mig? I så fall till vad?

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Tjenare!

infexis: Scythe-kylaren som du visare kostade strax över 500:-, köp en Thermalright Ulta 120 Extreme istället för 549:-. Är en riktigt bra kylare och bättre än den Scythe. Dock måste du köpa till en 120mm fläkt, för det följer inte med någon till kylaren.

/Mvh sedde.

Permalänk
Avstängd

En kompis kör med: XIGMATEK AIO-S80DP ALL-IN-ONE LIQUID COOLING SYSTEM och hans temp är inte allt för bra, han får ca 40C i Idle, jag kör med en Scythe Mine Rev B och får 34C Idle på Min 4800+ Klockad till en 6000+, min kompis kör med en 5000+, så det är inget att rekomendera, skulle köra på Ninjan om jag var dig!

MVH!

Visa signatur

Gigabyte: EP45T-EXTREME, Intel: E7400, Kingston: HyperX 1600MHz, MSI: R4830 OC Edition... :P

[img]url=http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=654346][img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/654346.png[/img][/url][/img]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RainesX
Jag har en fråga (ursäktar jag lånar tråden lite)

Jag sitter och funderar på en 9950be men är inte säker på om min Scythe Katana 2 orkar hela vägen fram. Vad tror ni?

Sitter med ett Antec ninehundred utrustat med extra fläckt innan cpu samt en extra fläckt i sidorutan.

Skulle den tya med det eller bör jag byta upp mig? I så fall till vad?

Beror på vad du håller på med och vad du vill uppnå, vill du överklocka och ha en temp på 40-45 så tror jag inte din kylare räcker, som du kanske ser så verkar Ninja2 vara ett vettigt val!
Med tanke på ditt chassi och alla fläktarna så har du massor av luftflöde så du får själv testa dig fram och avgöra vad du nöjer dig med

------------------------------------------------------------------------

Sedde: vad är det som gör att Ultra Light kylaren är bättre, jag förstår inte riktigt hur du har kommit fram till det?

Övrigt: Finns det ngn annan kylare som ni skulel kunan rekomendera till min processor? Behöver hjälp o råd!

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Medlem

Hej igen!

Vill INTE vara negativ eller så. Men just detta om kylare finns det typ 1000 trådar om. Verkligen alltså, jag svarar på typ 3-4st frågor per vecka angående vilka kylare som är bra och så.

Men vill du ha en riktigt bra kylare så köper du Thermalright Ultra 120 Extreme, sen är Noctua's kylare också bra. Scythe Mugen/infinity är också bra. Men Thermalright Ultra 120 Extreme är bäst utav de. Det är marknadens näst bästa kylare. Thermalright IFX-14 är nog den allra bästa nu. Men den är riktigt stor, typ som 2st Thermalright Ultra 120 Extreme.

/Mvh sedde.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av infexis
Beror på vad du håller på med och vad du vill uppnå, vill du överklocka och ha en temp på 40-45 så tror jag inte din kylare räcker, som du kanske ser så verkar Ninja2 vara ett vettigt val!
Med tanke på ditt chassi och alla fläktarna så har du massor av luftflöde så du får själv testa dig fram och avgöra vad du nöjer dig med

Tja jag tänkte klocka lite iaf som med min 6000+ (ligger och trycker på i 3.4 just nu)
Men då blir det kanske en Ninja 2 eller en ...120 Extreme beroende på vilken som går in i burken, höjden då).
Borde man vänta på deneb eller skall man haffa en som är ute nu? deneb kommer väl i ny socket? am3? dom kanske blir lättare att kyla.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Jag är stormförtjust i min nya Noctua NH-U12P - rekommenderas tveklöst. Se min tråd om den för mer info om temps.

Visa signatur

Fractal Define 7, Aorus X570 Xtreme, Ryzen 5950X, Fractal Celsius+ S36, 64GB TridentZ Neo CL14/3600 RAM, MSI RTX 3090 Suprim X, 5TB NVMe SSD + 12TB SATA SSD + 64TB Seagate IronWolf Pro HD, Fractal Ion+ 860W Platinum, LG 32GP850 + LG 42C2 OLED

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RainesX
Tja jag tänkte klocka lite iaf som med min 6000+ (ligger och trycker på i 3.4 just nu)
Men då blir det kanske en Ninja 2 eller en ...120 Extreme beroende på vilken som går in i burken, höjden då).
Borde man vänta på deneb eller skall man haffa en som är ute nu? deneb kommer väl i ny socket? am3? dom kanske blir lättare att kyla.

Hade jag varit du så hade jag väntat på deneb, själv har jag för ett tag sedan byggd en datorn med den vanliga phenom och jag ångrade att jag gjorde det. Just nu har jag på g att sälja datorn och när jag har gjort det ska jag nog inte satsa på phenom förrän deneb kommer ut, och jag har för mig att de borde vara mycket lättare att kyla på grund av tillverkningsprocessen sen det där med thermalight eller ninja, jag tror att en thermalight är bättre, och det finns flera tester som är gjorda där den presterar bäst har jag sett nu efter ett tag Så i min nästa rigg blir det thermalight extreme med en deneb processor, ifall dom nu kommer passa men jag hoppas att de icke ändrar socket

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Medlem

Då gör jag det.
Om den kommer passa till am2+ också annars så tar jag en 9980be som finns nu.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt