Permalänk
Medlem

Datorn dör under windows update!

Hej!

Jag är ny här på sidan och har hört att man kan få mycket bra hjälp här!
Jag köpte en begagnad dator för ett litet tag sen och har stora problem.

Precis som det står i rubriken så blir det något konstigt när windows update håller på att installerar uppdateringar (Jag har inte hunnit komma på vilken uppdatering det är) men helt plötsligt så står det ingen signal på skärmen. Så blir skärmen helt svart sen ingen signal sen håller datorn på så några gånger men ingen skillnad. Sen efter ett par minuter så startar datorn om och man tror att den ska starta!

Men icke det blir likadant ingen signal och datorn startar om efter några minuter. Sen händer inget mer.

Någon som kan ha minsta lilla aning om vad felet kan vara?

har precis formaterat om datorn. Va windows vista home basic innan. Körde in windows vista ultimate.

MvH daniel!

Visa signatur

Chassi: Lian Li Lancool PC-K62 | Hårddiskar: OCZ SSD Agility 3 120GB, Samsung SpinPoint F3 1TB 7200RPM 32MB | Nätaggregat: Fractal Design Newton R2, 800W modulär | Processor: Intel Core i5 2500K 3,3GHz | Processor kylning: Noctua NH-U9B SE2 |

Permalänk
Medlem

Är det bara vid windows update som datorn reagerar så?

Permalänk
Medlem

japp, eller iaf bara så långt jag har kommit. Aldrig blivit så när jag gjort något annat. Tex installerat o uppdaterat antivirus eller chipset eller nåt :S

Visa signatur

Chassi: Lian Li Lancool PC-K62 | Hårddiskar: OCZ SSD Agility 3 120GB, Samsung SpinPoint F3 1TB 7200RPM 32MB | Nätaggregat: Fractal Design Newton R2, 800W modulär | Processor: Intel Core i5 2500K 3,3GHz | Processor kylning: Noctua NH-U9B SE2 |

Permalänk
Medlem

...och det är en äkta Ultimate?