Permalänk
Medlem

Hade smugit in en punkt på slutet. Nytt försök:
http://www.microhard.se/product.aspx?id=1884

Permalänk
Medlem

Nu har jag ett problem där skärmen, eller rättare sagt foten hamnat i ett läge där den inte vill upp igen. Sänkte foten längst ner men nu kan jag inte höja den igen utan den verkar ha en låsmekanism som jag inte kan klura ut och som inte finns med i instruktionsböckerna.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av THE.KGB
Nu har jag ett problem där skärmen, eller rättare sagt foten hamnat i ett läge där den inte vill upp igen. Sänkte foten längst ner men nu kan jag inte höja den igen utan den verkar ha en låsmekanism som jag inte kan klura ut och som inte finns med i instruktionsböckerna.

Det finns en "knapp" på foten, ganska lågt placerat, mellan skärmen och foten. Tryck in den.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem

Haha, testade dejn igår och då ville den inte lossna, men nu gick det, tack!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av THE.KGB
Haha, testade dejn igår och då ville den inte lossna, men nu gick det, tack!

Inga problem!

Nu har jag börjat fundera på ett syskon åt HPen, jag klarar bara inte att använda endast en skärm längre, oavsett upplösning.

Förslag? Skall man satsa lite mera pengar i en "gammal" 4:3 ~20" eller skall man köpa en billig 22/24" att köra i pivotläge? Knepigt värre tycker jag faktiskt.
Eventuella förslag skulle gärna få gå i samma designtema som LP3065an också, vilket gör det hela mycket värre.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem

En 4:3 20" i pivot är så nära i höjd man kommer en 30" skärm, så det är estetiskt väldigt tilltalande
Sen har 4:3 20" skärmarna så nära samma pixeldensitet som 30"aren som man kan komma också, så de är som gjorda för varandra

/me blir allt mer sugen på HPs 30" (eller liknande, jag har mest kollat generellt och inte fokuserat mig på enskilda skärmar än)
Men åtminstone 1280x800 vore trevligt om den hade klarat.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
En 4:3 20" i pivot är så nära i höjd man kommer en 30" skärm, så det är estetiskt väldigt tilltalande
Sen har 4:3 20" skärmarna så nära samma pixeldensitet som 30"aren som man kan komma också, så de är som gjorda för varandra

/me blir allt mer sugen på HPs 30" (eller liknande, jag har mest kollat generellt och inte fokuserat mig på enskilda skärmar än)
Men åtminstone 1280x800 vore trevligt om den hade klarat.

Där är vi nog på samma spår egentligen, jag är bara inte säker på att jag vill betala extra för att få 4:3. HP själva har en stilig 20,1" men den finns förstås bara i silver (vad jag hittat). Överlag knepigt att hitta 4:3-skärmar idag tycker jag. =/

HPen kirrar 1280x800, jag spelar nämligen Vegas 2 i den upplösningen, så sent som för 3 minuter sedan faktiskt.
Däremot får jag ingen bild före Windows bootat, lite oroväckande. Inte för att jag tittar in i BIOS varje dag eller så men det kan bli jobbigt den dagen jag väl skall göra det.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem

Ah, jo det har du rätt i, widescreen har tagit över rätt mycket.
Prisjakt:
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=s22503310&o=produkt_pri...

Men man får nog en bättre skärm för pengarna om man kör på widescreen. Har själv en 20" widescreen nu som jag tänkt ha som sekundärskärm, vad (och när) det nu än blir för primärskärm. Blir inte den perfekta passformen ihop med en 30"are men det är sådant man får leva med

Ang. 1280x800, det var värst... Visar återigen att tillverkarens hemsida är den sämsta källan för information om deras produkter
Hade fått för mig att HPn var en av de få 30" som inte hade stöd för 1280x800, men efter en sökning så får jag upp flera som säger att det går fint (moderna grafikkort verkar kunna skala om bilden automatiskt så att du även kan labba i BIOS osv. med dessa skärmar).

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobbe Nukem
Inga problem!

Nu har jag börjat fundera på ett syskon åt HPen, jag klarar bara inte att använda endast en skärm längre, oavsett upplösning.

Förslag? Skall man satsa lite mera pengar i en "gammal" 4:3 ~20" eller skall man köpa en billig 22/24" att köra i pivotläge? Knepigt värre tycker jag faktiskt.
Eventuella förslag skulle gärna få gå i samma designtema som LP3065an också, vilket gör det hela mycket värre.

Finska Multitronic sålde LG 2000CP förut, men nu finns den iaf inte med i listningen hos Prisjakt.

Vet dock inte hur den passar utseendemässigt.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

Jag kör en 21,3" 4:3 i porträttläge brevid min HP LP3065 och det funkar riktigt bra, även om HPn är runt 2 cm lägre. En 20" i porträttläge borde vara mer eller mindre exakt lika hög som en 30". Det är alltid trevligt att ha lite extra skärmyta

För egen del skulle jag föredra 4:3 på andraskärmen av passformsskäl. Bildkvalité m.m. på den andra skärmen spelar i alla fall för min del mindre roll, det blir ändå 30" som i första hand används. Så länge det inte är jobbigt att läsa på den, eller att färgerna är brutalt fel borde det duga som andraskärm. Men sen beror det förstås på vad man hade tänkt att använda skärmen till.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frallan
Jag kör en 21,3" 4:3 i porträttläge brevid min HP LP3065 och det funkar riktigt bra, även om HPn är runt 2 cm lägre. En 20" i porträttläge borde vara mer eller mindre exakt lika hög som en 30". Det är alltid trevligt att ha lite extra skärmyta

För egen del skulle jag föredra 4:3 på andraskärmen av passformsskäl. Bildkvalité m.m. på den andra skärmen spelar i alla fall för min del mindre roll, det blir ändå 30" som i första hand används. Så länge det inte är jobbigt att läsa på den, eller att färgerna är brutalt fel borde det duga som andraskärm. Men sen beror det förstås på vad man hade tänkt att använda skärmen till.

Varför har ni en 20" skärm till, något jag missat? Vad använder ni den till, blir ju nyfiken nu.

Permalänk
Medlem

För egen del har jag just nu ett stort utforskarfönster...men annars är det trevligt att kunna se vilka av polarna som är på Skype när man spelar, eller temperaturövervakningsprogram om man har en nyklockad burk, eller att flytta runt filer när man småsurfar, eller om man nu nödvändigtvis vill ha tre browserfönster öppna.... Finns en del små anledningar, men sen hade jag ju en skärm över och då är det självklart att jag använder den.

Permalänk
Avstängd

Samma här, min Dell 2007-någonting är klockren i kombination. Fyra fönster i kvadrat på den (Outlook, Utorrent, Trillian och Utforskaren) i kombination med nämnda grej om tre browser öppna över båda skärmarna

Permalänk
Medlem

Vore hyggligt om ni som fått hem LG W3000H kunde skriva lite mer om den. Omöjligt att hitta nån ressension om den.

Har som flera andra beslutsångest om den eller HP 3065an.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kenneth1
Vore hyggligt om ni som fått hem LG W3000H kunde skriva lite mer om den. Omöjligt att hitta nån ressension om den.

Har som flera andra beslutsångest om den eller HP 3065an.

Design= LP3065

Pris= W3000H.

Annars exakt samma skärm.

Mvh

Permalänk

Hehhehe var lite små roligt att jag hitta den här tråden efter att jag skapade den för ett tag sedan ;)... och ska jag vara ärlig vart det aldrig av att köpa 30"tummaren då men nu är jag sugen igen och har jobbat ihop lite pengar så jag funderar på som alla andra LG w3000h eller HP LP3065.

Men om jag inte missförstår alla så spelar ni på dom och jag tänkte själv klart spela och kolla film och vardagliga saker också, så då är det någon av dom två som gäller eller ?

En sista sak också räcker mina 8800GTS 512@ SLI för o driva en 30"tum och spela spel i högupplöst ?

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Medlem

Om du ska köra spel i 2560x1600 kommer det inte att räcka till i vissa spel, som Crysis, om du inte drar ner på kvalitén. För egen del föredrar jag att köra 1920x1200 i max kvalité före att köra 2560x1600 i sämre, men det där är förstås en smaksak.

Å andra sidan fungerar dem säkert fint i t.ex. COD4.

Permalänk
Avstängd

Crysis är nog det enda spelet idag som kan dra nytta av mer minne än 512mb också så mycket av prestandaförlusten kommer säkerligen ligga där. Men många spel går faktiskt helt okay att spela i 2560x1600 även med mitt HD3870 så är man ingen hardcore gamer som kräver 100fps i varenda spel så ska det nog gå bra.

Permalänk

Asså jag kör ju 8800GTS 512 i SLI så det blir ju 1024 :P..
annars spelar det ingen roll om jag kör i 2560x1600 eller 1920x1200 om jag inte ... om det inte är stor skillnad på dom två upplösningarna i spel så gör det verkligen ingenting .. men annars borde jag väll klara crysis på högsta på den upplösningen eftersom jag kör SLI ? det jag kommer lira just nu är väll World of warcraft + lite cs/dod source då och warcraft 3 och när jag har lite mer pengar sen så kommer jag köpa 4870x2 om det verkligen blir knivigt för mina två GTS?

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Avstängd

Är inte helt hundra men jag har för mig att du bara nyttjar minnet från ett kort men beräkningarna från båda.

Permalänk
Medlem

Jag kan ju ha helt fel men som jag tänkt mig det hela så måste ju båda korten ha tillgång till samma innehåll i ramet eftersom de måste rita upp i princip samma sak = man har 1024 i ram men allt är ju dubletter så man får bara ut 512 MB i praktiken.

Permalänk

aha okej, jag tror som sagt inte gör gör så jätte mycket eftersom jag inte gillar crysis och spelar som sagt kanske inte dom mest krävande spelet och mestadels är det strategi spel eller mmorpg spel. Men kommer som sagt byta till 4870x2 så småningom om det inte fungerar bra :P.
Det du säger echo låter ganska fel om man kollar vad som står på wikipedia, men kan ju ha missat något skummade bara lite snabbt.

Just nu har jag en 22tum wide hp w2207h och klarar att maxa alla dagens spel med allt fin fint på, men lite mindre upplösning som sagt(1680x1050) med crysis testade jag en gång bara för att testa och det gick fin fint med allt maxat totalt.

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Avstängd

1680x1050 och/eller 1920x1200 borde vara ganska så nära sweetspoten för grafikkort idag så jag tror det ska bli rätt bra hur du än gör

Permalänk

yeah misstänkte det också liksom 1920x1200 när man spelar och större för film typ och surfning osv.

Tänkte är det någon som har koll på någon tysk sida annars det är billigt o köpa in LG w3000W ifrån eftersom den är lite billigare eller ska man köpa den här i sverige?
Annars verkar vara den som den som gäller om man ska spela av den och hp ?

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Medlem

ursh ja blir yr av att läsa alla dessa poster(verkar otroligt svårt att hitta bra fakta gällande 30"), men iaf, jag är extremt sugen på att hitta en 30" spel skärm, sitter på en 20" nu och försöker mecka mitt ui i WoW. behöver mer plats!. ni som postat här verkar ha fått koll på vilka 30" som är värda att köpa, så vilken reccomenderar ni för mig?, kommer användas som pc spel skärm. vill ha så bra total responstid/inputtid som möjligt, pris under 20000:- , självklart 2560x1600 kapabel. bra färger etc. sitter på en E8600 core2duo 3.33 ghz med ett asus p5q deluxe mobo, klockat till endast 4ghz nu, med ett nvidia 280 gtx. så borde kunna köra en del spel i 2560x1600, kanske inte crysis utan att klocka up mot 5ghz(har vattenkylning men måste läsa på mer om klockning å minne för att komma över det) å skaffa några amd grafikkort å köra crossfire. men borde gå när ja uppgraderar om par månader. men måste lösa en 30" innan Wrath of the litch king!. Hjälp mig plxor!. hade tänkt köpa samsung 305T+ först när ja började spana men efter att ha läst kritik om den (gömd inputlag i scalaren, tydligen sämmre panel än andra märken) så har det varit en stor huvudvärk att hitta den bästa spel 30"s monitorn. om inget annat ge mig några förslag på vilka ja ska läsa massa recentioner om. Tacksamm för all hjälp!

Permalänk

LG w3000h eller HP LP3065 i den lite billigare klassen men du ska få en skärm som jag skulle säga är bättre och köpt själv om jag haft mer pengar:

http://www.eizo.com/products/lcd/SX3031W/index.asp#

hoppas jag hjälpte något

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Medlem

För egen del har jag svårt att se fördelarna med en Eizo för spelbruk. Det som kan göra Eizon intressant är att man kan ha PIP. Sen har Eizo ett bra rykte när det gäller perfekta färger. Om det överhuvudtaget är så med den aktuella Eizon undrar jag, tror den använder samma panel som många andra 30", men dess inbyggda OSD kanske kan hjälpa. I vilket fall så är perfekta färger något som inte spelar lika stor roll för spel som för bildbehandling. Tror inte många (eller någon) skulle kunna säga vilken skärm av en Eizo och en HP eller LG som har bäst färger i ett blindtest i ett spel.

Zoktar: Crysis som så många andra spel begränsas inte av processorn så länge du har en hygglig än, utan av grafikkortet. Klocka upp prollen kommer inte att ge dig högre fps. Med ett GTX 280 kan du köra 2560x1600 i dem flesta spel, och i det få där du inte kan det får du antingen nöja dig med 1920x1200 eller skaffa fler grafikkort. Om du verkligen vill spendera pengarna (6000:- eller mer) för det så skulle jag rekommendera ett GTX 280 till och ett SLI-kapabelt moderkort.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frallan
För egen del har jag svårt att se fördelarna med en Eizo för spelbruk. Det som kan göra Eizon intressant är att man kan ha PIP. Sen har Eizo ett bra rykte när det gäller perfekta färger. Om det överhuvudtaget är så med den aktuella Eizon undrar jag, tror den använder samma panel som många andra 30", men dess inbyggda OSD kanske kan hjälpa. I vilket fall så är perfekta färger något som inte spelar lika stor roll för spel som för bildbehandling. Tror inte många (eller någon) skulle kunna säga vilken skärm av en Eizo och en HP eller LG som har bäst färger i ett blindtest i ett spel.

Zoktar: Crysis som så många andra spel begränsas inte av processorn så länge du har en hygglig än, utan av grafikkortet. Klocka upp prollen kommer inte att ge dig högre fps. Med ett GTX 280 kan du köra 2560x1600 i dem flesta spel, och i det få där du inte kan det får du antingen nöja dig med 1920x1200 eller skaffa fler grafikkort. Om du verkligen vill spendera pengarna (6000:- eller mer) för det så skulle jag rekommendera ett GTX 280 till och ett SLI-kapabelt moderkort.

jo därför ja köpte lite billigare dator just av att ja får uppgradera igen om ett halvår/år. men en 30" skärm vill ja ha i nuläget!(spelar mest WoW, och hl2 baserade spel) så där borde 2560x1600 inte va några problem. Men ja vill ändå ha den bästa 30"aren(under 20000), har läst olika reviews på samma monitorer med helt skilda uppfattningar, därför ja postade här. iaf får se om fler svarar på detta =).

Permalänk

Jag ber om ursäkt för fel infom om Eizo skärmen där alla som sagt det är skärm som mer tillämpas för bildredigering eller annat där som sagt bra färger är mer viktigt.

Jag skulle valt någon av:
LG w3000h eller HP LP3065

Som det mest pratas om här och som jag har läst recensioner om, har även testat 30" från den nya men tyckte inte den var bra och laggade efter tillskillnad från LG eller Hp skärmen.

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Medlem

Zoktar: Du kommer att ha väldigt svårt att hitta folk som har själva har sett och testat olika 30" sida vid sida tillräckligt mycket för att säga vilken som bäst. LG och HPn använder samma panel och har ingen bildbehandlingselektronik och är därför samma skärm förutom design och anslutningar (och bakbelysning?).

För min egen del har jag svårt att hitta brister med min HP. Färger, responstid, betraktningsvinkel m.m. har jag bara bra saker att säga om, samma sak med att spela på den.

LGn är billigare, men HPn har 3 DVI-ingångar. Designen är en smaksak och något som du bäst avgör själv hur snygga skärmarna är och hur stor eller liten roll det spelar. När det gäller andra skärmar verkar Dells skärmar mindre intressanta (3007 är dyrare än LGn men är återigen i stort sett samma skärm, 3008 har ett antal brister och är betydligt dyrare, Samsungen anses för det mesta sämre än både LGn och HPn och kostar ungefär lika mycket som HPn).