Permalänk
Medlem

Skum upplysning

har en helt vanlig fujutsi/siemens med XP home 5 år gammal, som jag inte använd på ett tag (4 mån) Innan jag ställde undan den bytte jag batteriet.
När jag nu startar upp datorn så är allt normalt (fick ställa om klockan förstås) utom en liten sak.
Varje gång jag går på start så står det "nya program har installerats" varenda gång jag klickar där, alltså inte bara vid varje inlogg.
Jag har inte installerat nåt nytt, och dom som då visas som nya har varit där jämt.
Vad kan ha hänt.

Visa signatur

ASUS M5A97 R2.0 AM3+ - AMD FX-6350 6-Core -ASUS GeForce GTX 650 2GB - Antec truepower 1000 w. Thermaltake 850 pro. Vista + XP. Allt i ett NZXT Tempest

Permalänk
Medlem

Vet inte riktigt vad som är felet, men jag vet hur du stänger av den där "nya program har installerats"-rutan.

Högerklicka listen > Egenskaper > Start-Menyn > Anpassa > Avancerat
Avmarkera "Markera nya program"

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem

Kan berätta att jag varit med om det fenomenet och på den datorn var det batteriet som hade lagt av vilket gjorde att alla usb enheter och ps/2 installerades igen varje gång jag hade haft datorn avstängd. Adresser för externa enheter styrs av bios, och fungerar inte batteriet så tilldelas adresserna som nya vid varje uppstart. Och dumma windows tror givetvis att det handlar om en ny ansluten produkt. så mitt förslag är att byta batteriet och se om det hjälper kanske göra en nollning av bios för att det ska känna av att det finns ett batteri

Visa signatur

.::. Be Quiet Silent Base 800 :: Corsair RM1000i :: Asus ROG Strix B550-F Gaming :: AMD Ryzen 7 5800X :: Be Quiet Dark Rock 4 PRO :: Corsair Vengeance RGB PRO SL 32GB 3600MHZ :: Crucial MX500 1TB :: Seagate ST8000DM004 :: RTX 2080 Super :: Sound BlasterX AE-5 :: Samsung G3 32" 165Hz .::.