Permalänk
Robot

Tyst på burken med vatten?

Nu har jag fått nog av ljudet, skaffar vattenkylning nu! Kommer dock bara skaffa till cpun eftersom jag inte vill pillra med mitt gfx och bryggorna är passiva.
Systemet:
AMD 6000+ @3.4 med stock... :/
Gainward 8800GTS 640mb
K9N Neo V3
Apevia 520w.

Temps före: ~55 idle 70+ load!
Temps efter: ~35 ~50 load (3.5 nu) (:

Besök albumet: Tyst på burken med vatten? av NoobZone

Permalänk
Medlem

Hoppas dina temps blir lite bättre för det behövs.

Men alltså, de 2 spakarna du har där...
Hade jag suttit och spelat med de så hade jag fan efter ett tag trott att jag var självaste Robo-Cop xD

Galet.

Visa signatur

Ångra inget, lev och lär istället.

Permalänk
Medlem

Du har väl iallafall någon fläkt i burken? Lite luftflöde vill man ju ändå ha. Sänk hastigheten på dina 80mm-fläktar, eller köp helt enkelt en 120mm-fläkt. Vad är det för vattenkylning du ska ha då?

Visa signatur

http://luddha.vshs.info/
Arbetsstation: E6850 @ 3,6ghz | 8800GTS 640MB (G80) | Asus P5Q Pro | Antec 1200 | WinXPProSP2
Server: P4M 1,8GHz@1,2GHz | 1024MB DDR3200 | Gbit NIC | Network Dragon (kopia av Chieftec Dragon)

Permalänk
Medlem

för att få tyst vattenkylning så är det fläktlöst system som gäller. Reserator är ett bra förslag. Men de är stora och klumpiga så man behöver yta.
Viktiga är att vattenpumpen är tyst, för de kan morra en hel del annars.

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Inaktiv

Varför kör du med 80mm fläktar när du har plats för en 120mm. Såga bort de stansade hålen. Flytta på datorn så att den står på golvet istället för brevid dig uppe på ett bord.

Permalänk
Medlem

Härligt projekt. Funderar själv på att sätta in vattenkylning i mitt chassi. Har ett likadant.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av faifai
Varför kör du med 80mm fläktar när du har plats för en 120mm. Såga bort de stansade hålen. Flytta på datorn så att den står på golvet istället för brevid dig uppe på ett bord.

Låter som en bra ide! Tackar

Visa signatur

Skrotar bilar

Permalänk
Medlem

varför har du baslådan på bordet?..eller det är bara en enormt stor ljudkontroll?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrMadMax
varför har du baslådan på bordet?..eller det är bara en enormt stor ljudkontroll?

Det är basen xD
Vad är det för skillnad om den står på golvet?? Många har sagt det

Visa signatur

Skrotar bilar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Goldfinger
för att få tyst vattenkylning så är det fläktlöst system som gäller. Reserator är ett bra förslag. Men de är stora och klumpiga så man behöver yta.
Viktiga är att vattenpumpen är tyst, för de kan morra en hel del annars.

Fläktlöst gäller för de som accepterar onödigt höga temperaturer på sina komponenter. Två fläktar på 5v hör man inte och de flyttar mer än inget. Grafikkortet lär ju bli riktigt svettigt också. Jag skulle aldrig kört fläktlöst ifall jag inte hade väldigt bra kylning på allt.

Visa signatur

http://luddha.vshs.info/
Arbetsstation: E6850 @ 3,6ghz | 8800GTS 640MB (G80) | Asus P5Q Pro | Antec 1200 | WinXPProSP2
Server: P4M 1,8GHz@1,2GHz | 1024MB DDR3200 | Gbit NIC | Network Dragon (kopia av Chieftec Dragon)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av luddha
Fläktlöst gäller för de som accepterar onödigt höga temperaturer på sina komponenter. Två fläktar på 5v hör man inte och de flyttar mer än inget. Grafikkortet lär ju bli riktigt svettigt också. Jag skulle aldrig kört fläktlöst ifall jag inte hade väldigt bra kylning på allt.

Jag har fläktkontroll på chassit så jag kanske kan sätta dit någon tyst fläkt och dra ner den lite bara?

Visa signatur

Skrotar bilar

Permalänk
Medlem

Julgran..

Visa signatur

NZXT H440W||Rog Strix X470-4 Gaming || 2700X+Noctua NHD15-SE-AM4||G.Skill Flare X 16GB 3200Mhz||GTX 1080Ti Strix OC||MX100 512gb||3.5TB HDD||Corsair 750W||Steelseries Arctis Pro Wireless||Samsung 49" NEO||Windows 10 Pro||
Bärbar: Samsung Galaxy Book Pro 13.3" i7 & LTE || Mob: Samsung S22 Ultra||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jeppe1990
Julgran..

Själv väntar jag på fler bidler innan jag röstar

Visa signatur

Dator1: Chassi Silverstone Fortress II : Cpu AMD Ryzen 7 1700 @ 3.85 GHz : GPU Sapphire R9 390 Nitro (backplate) : MB ASUS Crosshair VI Hero : Ram G.Skill 3200CL14 2x16 @ 1.35V 2933 MHz CL14 : SSD totalt ~2.5 TB : HDD totalt 6 TB
http://hwbot.org/user/oggy_dz2/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oggyoc

Själv väntar jag på fler bidler innan jag röstar

Tackar ^^ Vad menar han föresten?

Visa signatur

Skrotar bilar

Permalänk
Medlem

vf inte bara byta ut dom gamlafläkterna mot 120mm och tystare och sedan kanske köpa en passiv CPU kylare ? eller om du köper ett helt nytt chassi kanske + en passiv CPU kylare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NoobZone
Det är basen xD
Vad är det för skillnad om den står på golvet?? Många har sagt det

Har du basen på golvet och i hörnet så blir den kraftigare..Vet inte hur glad du är för bas när du lyssnar för musik..Men jag är det och gjorde lite test med det och det blev kraftigare bas om jag hade den under skrivbordet och i högrnet Hittade en sida också

http://www3.shellkonto.se/ibka/index.php?page=audio&id=subwoo...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

50 i load med en amd prolle ? har alldrig haft något liknande men då kört med luft .

Visa signatur
Permalänk
Medlem

vad heter Vatten kittet?

funderar själv på att köpa ett TT Big Water 745...

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk

Hahah jag får 20-30 IDE Och 40-50LOAD med min E2180 med orginal kylaren.
Dock kanske fint 7p

Permalänk
Medlem

Det blev rätt snyggt med slangarna och ljuset

Visa signatur

Teori är när man vet allt men inget funkar.Praktik är när allt funkar men ingen vet varför. Här blandas båda, inget funkar och ingen vet varför.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LightBlizz
Hahah jag får 20-30 IDE Och 40-50LOAD med min E2180 med orginal kylaren.
Dock kanske fint 7p

Jo, men nu ligger min cpu på 3.5GHz (:

Visa signatur

Skrotar bilar

Permalänk
Medlem

Det heter thermaltake big water=) Har en likadan själv! kyler min q6600 på 3,6 ghz @ 60C orthos torture test=)

Visa signatur

i5 750@3,57 Ghz (21x170) 1,225V|4GB OCZ DDR3 6-6-6-18 1333 Mhz|GTX470 @ 800 Mhz|Asus P7P55-M|Cooler master silent Pro M series 700W |A-data S596 64 GB SSD JMicron 612 |2 TB Samsung F3 RAID0| X-fi Music| IN-WIN Dragon Slayer|CoolerMaster TX3|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lazzar
Det heter thermaltake big water=) Har en likadan själv! kyler min q6600 på 3,6 ghz @ 60C orthos torture test=)

Tack att du sa det (: Glömde att jag inte kunde skriva 2 inlägg efter varandra ^^

Visa signatur

Skrotar bilar

Permalänk

Om du vänder på fläkten till radiatorn så att den blåser värmen från radiatorn bort från chassit istället för in i chassit som det ser ut just nu så lär du säkert vinna någon grad där. Kan ha fel men ser verkligen ut som att fläkten på radiatorn blåser in varmluften i chassit igen ?

Angående basen, för att utnyttja den maximalt så ska du sätta ner den på golvet och spela upp musik med bas i , lägga dig på alla fyra och krypa runder och lyssna var du hör mest bas. Den punkt där du hör basen mest är där Subwoofern ska stå för att göra mest nytta.

Kan låta löjligt att krypa runder på alla fyra och leta efter bas i ett rum men det är det absolut bästa sättet att hitta den optimala punkten för en subwoofer.

Visa signatur

Asus Z390-F Strix | i9 9900K | 64GB Corsair 3200Mhz | MSI GTX 1080 Seahawk EKWB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snurrig_kille
Om du vänder på fläkten till radiatorn så att den blåser värmen från radiatorn bort från chassit istället för in i chassit som det ser ut just nu så lär du säkert vinna någon grad där. Kan ha fel men ser verkligen ut som att fläkten på radiatorn blåser in varmluften i chassit igen ?

Angående basen, för att utnyttja den maximalt så ska du sätta ner den på golvet och spela upp musik med bas i , lägga dig på alla fyra och krypa runder och lyssna var du hör mest bas. Den punkt där du hör basen mest är där Subwoofern ska stå för att göra mest nytta.

Kan låta löjligt att krypa runder på alla fyra och leta efter bas i ett rum men det är det absolut bästa sättet att hitta den optimala punkten för en subwoofer.

Bytte håll på den när jag fick den, så den blåser ut nu (:

Tack för tipset på basen btw (:

Visa signatur

Skrotar bilar

Permalänk

Så lite så, skulle det vara så att platsen där basen hörs mest är en hörna eller liknande så ställer du basen vinklad mot hörnan om möjligt så studsar ljudet mot väggarna och du får ut lite extra effekt.

Visa signatur

Asus Z390-F Strix | i9 9900K | 64GB Corsair 3200Mhz | MSI GTX 1080 Seahawk EKWB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NoobZone
Jag har fläktkontroll på chassit så jag kanske kan sätta dit någon tyst fläkt och dra ner den lite bara?

Ja det kan du, men är fläkten tyst så behövs det inte.

Visa signatur

http://luddha.vshs.info/
Arbetsstation: E6850 @ 3,6ghz | 8800GTS 640MB (G80) | Asus P5Q Pro | Antec 1200 | WinXPProSP2
Server: P4M 1,8GHz@1,2GHz | 1024MB DDR3200 | Gbit NIC | Network Dragon (kopia av Chieftec Dragon)

Permalänk
Medlem

Kolla ditt vattenblock på CPU så det inte är sprickor i det.. Har haft det samma blocket tidigare. Sprack upp i kopplingspunkterna och blev läcka. Så grafikkortet gick sönder..

Men snyggt bygge..

Visa signatur

Ja ja.. Ursäkta att jag skriver en del fel, men jag har ALDRIG gått i svensk skola. Kolla mina byggloggar : http://www.sweclockers.com/album/?id=3571 http://www.sweclockers.com/album/?id=3664

Permalänk
Medlem

haha vad är oddset på att man hittar nån som har exakt samma modell på både chassi och vattenkylningen? enda som skiljer sig är at jag har 2 radiatorer XD fast jag använder bara samma som du gör, då detta är ett "crap" chassi att bygga i XD